کد خبر: ۷۶۰۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۸ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۵
دبیرخانه صنعت و معدن ایران:
دبیرخانه صنعت، معدن و تجارت ایران با انتقاد از واردات بی‌رویه از برخی کشورها بیان کرد: واردات ۱۵ تا ۲۰ میلیارد دلاری کالا از امارات تاسف آور است.
 محمدرضا مرتضوی در چهاردهمین جشنواره تولید ملی، افتخار ملی با انتقاد از میزان بالای واردات از برخی کشورها اظهار کرد: ۱۵ تا ۲۰ میلیارد دلار کالا از امارات به کشور وارد می‌شود و این مسئله جای تاسف دارد. چرا که امارات کشوری تولیدکننده نیست و به عنوان واسطه عمل می‌کند. بنابراین اگر هم قرار است کالایی را به کشور وارد کنیم، باید بدانیم چه کالاهایی از چه کشورهایی خریداری می‌شوند.

وی ادامه داد: باید از کشورهایی خرید کالا را در دستور کار قرار دهیم که در داخل کشور نمایندگی رسمی دارند و به مشتریان خود خدمات پس از فروش ارائه می‌کنند.

دبیر خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با تاکید بر اینکه کالاهای تولیدی ایرانی باید درخور و شایسته مردم این سرزمین باشند گفت: باید کالاهای دارای کیفیت تولید شوند و مطمئنا مردم قدردان تولیدات مناسب و با کیفیت هستند. علاوه‌بر این، باید به گونه‌ای عمل کنیم که توسعه صنعت موجب از بین رفتن زیستگاه‌ها نشود و محیط طبیعی را به مخاطره نیندازد.

مرتضوی با اشاره به اینکه بخش خصوصی،‌تجار،‌ بازرگانان باید قدرت چانه‌زنی خود را با طرف‌های خارجی بالا ببرند خاطرنشان کرد: با بالا رفتن قدرت چانه‌زنی، قدرت خرید بالا می‌رود و این مسئله موجب خواهد شد تا بتوانیم از حقوق خود در مبادلات انجام شده دفاع کنیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: