کد خبر: ۷۵۸۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۹ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۵
وزارت امنیت داخلی آمریکا دستور العمل جدیدی را برای آژانس‌های مهاجرتی آماده‌ کرده که هدف آن تسریع اخراج مهاجران از طریق رد درخواست‌های پناهجویی قبلی است.
این دستور العمل‌های جدید که پیش‌نویس آن درتاریخ ۱۷ فوریه آماده شده اما هنوز برای اجرا به نهادهای مربوطه ابلاغ نشده، به آژانس‌های مهاجرتی اجازه می‌دهد تا تنها با درخواست‌هایی موافقت کنند که شانس بالایی برای دریافت پناهندگی دارند.

این  در حالی است که در این دستورالعمل‌ها هیچ معیار مشخصی برای رسیدگی به ترس پناهجو از تحت تعقیب قرار گرفتن در صورت بازگشت به کشور مبدا وجود ندارد.

این دستورالعمل تمامی مسئولان بخش رسیدگی به امور پناهندگی را ملزم می‌سازد تا اطلاعات مربوط به اینکه آیا متقاضی ترس موجهی از تحت پیگرد قرارگرفتن در صورت بازگشت به کشور دارد یا خیر را جمع‌آوری کنند.

سه منبع آگاه به پیش‌نویس این دستورالعمل گفتند که هدف از این دستورات جدید افزایش شروط لازم برای کنترل اولیه است و برنامه دولت این است که حوزه عمل وسیعی را برای ماموران پناهندگی ایجاد کند تا آن‌ها بتواند تشخیص دهند که کدام یک از درخواست‌های پناهندگی امکان بالایی برای پذیرش از سوی دادگاه مهاجرتی را دارد.

اطلاق یک رویکرد جدی‌تر نسبت به پناهجویان بخشی از وعده دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا برای سرکوب مهاجرت و تشدید امنیت مرزی است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: