کد خبر: ۷۵۶۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۱ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
نشریه ایتالیایی:
نشریه ایتالیایی'سایدروب' از هشت برابر شدن صادرات فولاد ایران به اروپا طی سه سال اخیر خبر داده و نوشته این موضوع نگرانی تولید کنندگان و رقبای اروپایی فولاد ایران را برانگیخته است.
 پس از چین و هند، اکنون افزایش صادرات فولاد ساخت ایران باعث ترس تولید کنندگان فولاد در اروپا شده است. 
این نشریه نوشت: 'کارل تاچلت' سخنگوی گروه 'یوروفر' اظهار داشت که واردات فولاد از ایران در سه سال اخیر 8 برابر شده و به یک میلیون تن در سال رسیده است، رقمی که باعث به صدا درآمدن زنگ خطر در لابی فولادسازان اروپایی شده است. 
به گفته وی ، واردات فولاد از ایران به اروپا پس از هند(1.9 میلیون تن در سال) و چین ( 5.7 میلیون تن در سال ) با فاصله قرار دارد. 
وی گفت: فولاد ایران معرف یک تهدید جدید است و باید به سه کشور ایران، هند و چین به دقت توجه شود. 
این نشریه افزود : این در حالی است که اعلام اخیر دولت ایران مبنی بر افزایش تعرفه های گمرگی برای صادرات مواد معدنی آهن، همانند هند، باعث نگرانی بیشتر گروه یوروفر شده است.اقدامی که به تولید کنندگان محلی اجازه می دهد تا به مواد اولیه با قیمت پایین تری دسترسی داشته باشند و صنعت فولاد خود را رقابتی تر کنند. 
این نشریه نوشت:درپایان کنفرانس دو روزه در باره فولاد که روز چهارشنبه در ایران پایان یافت، تولیدکنندگان ایرانی اعلام کردند که در صدد افزایش سطح صادرات فولاد بین 20 تا 25 میلیون تن تا سال 2025 هستند و این تولید فولاد را از 16 میلیون تن کنونی به 55 میلیون تن افزایش خواهند داد. 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: