کد خبر: ۷۵۴۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۰ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی خواستار تخصیص بودجه به ستاد مدیریت بحران استان فارس برای جلوگیری از وقوع بحران در این استان شد.


بهرام پارسایی، در این باره اظهار کرد: استان فارس تا سه هفته پیش و در سال زراعی گذشته بارندگی چندانی نداشت و با خشکسالی روبه‌رو بود که این امر نگرانی‌های زیادی را به وجود آورد. بارندگی چند روز قبل در استان هم علی رغم برخی خسارات باعث خوشحالی مردم به ویژه کشاورزان شد.

وی افزود: در روزهای گذشته شدت بارندگی در فسا، جهرم، داراب و خُنج بیشتر بود که این امر باعث بروز مشکلاتی از جمله مصدود شدن راه‌های مواصلاتی شد. همچنین در جهرم اب بند خاکی که منابع طبیعی برای ابگیری زده بود باز شد و اب به منازل مسکونی نفوذ کرد که خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشت.

نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بودجه بهسازی روستاهای فارس نسبت به نیاز استان کم است ادامه داد: در حال حاضر ١٥ هزار واحد مسکونی در سال برای بهسازی اختصاص داده می‌شود که این رقم باید به دوبرابر افزایش باید.

پارسایی در ادامه با انتقاد از اینکه بودجه خاصی در اختیار ستاد بحران استان فارس قرار داده نشده است اظهار کرد: درخواست ما از سازمان برنامه و بودجه و مسؤولین مربوطه این است که اعتباری به این منظور اختصاص دهند. متأسفانه این امر از قبل پیش بینی نشده و نیاز به این حمایت ها محسوس است تا گوشه ای از مشکل مردم حل شود.

وی همچنین بودجه مقاوم سازی روستاها را ناچیز توصیف کرد و گفت: از دوشنبه تا امروز ١٣٠میلیمتر باران در شیراز باریده که  ٣٠ میلیمتر آن مربوط به امروز بوده و باعث شده شیراز و به ویژه روستاهای حاشیه این شهر با آبگرفتگی مواجه شود.

همچنین محور اصفهان شیراز نیز امروز به علت آب‌گرفتگی مسدود شد و احتمالاً منطقه سلطان اباد در حریم شهر نیز نیاز به تخلیه داشته باشد.

نماینده مردم شیراز در مجلس با بیان اینکه برنامه جدی برای جلوگیری از وقوع بحران وجود نداشته تصریح کرد: مسیری به اسم رودخانه خشک وجود دارد که می‌تواند آب را به سمت دریاچه به سمت دریاچه نمک هدایت کند اما برنامه‌ریزی برای استفاده از آن وجود نداشته است.

وی در پایان خواستار اختصاص فوری بودجه به ستاد مدیریت بحران استان فارس شد و گفت: متأسفانه مدیریت قوی و پیشگیرانه در زیرساخت شهر و روستا وجود نداشته و همین باعث شده که ما تنها با چند روز بارندگی با بحران مواجه شویم لذا این بودجه هرچه سریعتر باید اختصاص پیدا کند تا از وقوع بحران جلوگیری شود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: