کد خبر: ۷۵۴
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۹ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۴
کتاب «راهکارهای مشارکت مردم در مدیریت شهری تهران» به نویسندگی عادل مزاری و سیدعابدین عبادی به همت انتشارات نشر مربع منتشر شد.
راهکارهای مشارکت مردم در مدیریت شهری کتاب شد

نویسنده کتاب راهکارهای مشارکت مردم در مدیریت شهری عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این کتاب در 282 صفحه به بررسی موردی تجارب شورایاران شهر تهران در مدیریت شهری پرداخته است.
عادل مزاری افزود: بررسی مفاهیم نظری شهر و مسائل شهر نشینی؛ مشارکت اجتماعی؛ تمرکز زدایی در مدیریت شهری؛ حکمروایی خوب شهری؛ بررسی نظام مشارکت محور در مدیریت شهری؛ مشارکت در مدیریت شهری؛ ماموریت شورایاران محله و تحلیل وضعیت حوزه های اجتماعی و فرهنگی از عناوین مهم این کتاب است.
نویسنده این کتاب که مسئولیت دبیرخانه کمیسیون فرهنگی اجتماعی کلانشهرهای کشور را نیز بر عهده دارد ادامه داد: توجه مدیریت شهری به نقش آفرینی مردم در اداره امور شهر و محله؛ یکی از جلوه های بارز مدیریت شهری در چند سال اخیر بوده که در قالب ترویج تفکر گذر شهرداری از سازمانی خدماتی به یک نهاد اجتماعی بروز و ظهور کرد.
وی خاطرنشان کرد: دبیرخانه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی کلانشهرها و مراکز استانها نیز به پیروی از این رویکرد تمام تلاش خود را بر انتقال تجارب حاصل از این نگاه به کلانشهرها و مراکز استانهای متمرکز کرده است.
مزاری اضافه کرد: این کتاب با هدف انتقال تجارب مدیریتی شهرداری تهران به عنوان مهمترین ماموریت دبیرخانه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی کلانشهرهای کشور تدوین شده و به معرفی تجارب مرتبط با مدیریت مشارکتی از طریق شورایاری محله به عنوان یکی از کارآمدترین پروژه های اجتماعی مدیریت شهری در تاریخ فعالیت های شهرداری تهران پرداخته شده است.
دیگر نویسنده کتاب راهکارهای مشارکت مردم در مدیریت شهری نیز به خبرنگار ایرنا گفت: این کتاب با تمرکز بر تبیین رویکرد اجتماعی مبتنی بر مشارکت اجتماعی و محله محوری در چهار بخش و 21 فصل منتشر شد.
سید عابدین عبادی افزود: در این کتاب به بررسی و تحلیل سه هزار مصوبه شورایاران در محلات مختلف تهران و راهکارهای تقویت مشارکت مردم در مدیریت شهری پرداخته است.
مراسم رونمایی از کتاب راهکارهای مشارکت مردم در مدیریت شهری عصر امروز (سه شنبه) با حضور عادل مزاری و سید عابدین عبادی نویسندگان این کتاب و جمعی از اصحاب فرهنگ و شهروندان محلات مختلف تهران در تالار ایوان شمس برگزار شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: