کد خبر: ۷۵۱۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۱ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۵
در فدراسیون فوتبال چه خبر است که این اتفاقات پشت سر هم رخ می دهد. چطور است که این همه مشکل ایجاد شده بدون راه حل می مانند. دلیل این همه بحران چیست؟
 مصاحبه های کی روش آخرین بحرانی بود که پیش از بازی تراکتورسازی در فدراسیون فوتبال به وجود آمد. بحرانی که با عدم کنترل توسط فدراسیون به وجود آمده است. این اما تنها بحران نبوده و در کمتر از یک سال که از فدراسیون فوتبال تحت نظارت ریاست جدید می گذرد بارها این مدل بحران ها بوجود آمده تا سوال اساسی این باشد که ؛ در فدراسیون فوتبال چه خبر است؟
 
به گزارش عصرایران قبل از مصاحبه کی روش ، خبر محرومیت تراکتورسازی از نقل و انتقالات زمستانی آخرین بحرانی بود که به نظر می رسد فدراسیون فوتبال ایران هم در آن شراکت داشته باشد. شراکت به این معنی که نامه محرومیت تراکتورسازی حتما به این فدراسیون ارسال و بعد به باشگاه ها فرستاده شده است. خبری که هرچند به نظر می رسد مسوولان تراکتورسازی از آن بی اطلاع باشند اما ظاهرا مسوولان فدراسیون فوتبال هم از آن بی خبر هستند. پیش از این محرومیت ها اما مشکلات عجیبی در فدراسیون اخیر بوجود آمده است.
 
تیم ملی پیراهن ندارد
 
تیم ملی ایران در حال حاضر هنوز پیراهن رسمی ندارد. شاید باورکردنش برای شما مشکل باشد اما ایران پس از اینکه قرارداد جیووا را فسخ کرد هنوز موفق نشده قرارداد جدیدی امضا کند. شاید این مشکل به فدراسیون قبل هم مربوط باشد که قرارداد عجیب و غریبی امضا کرده بود اما به هرحال مسوولان حقوقی فدراسیون فوتبال لابد در بندهای قرارداد به این مساله رسیده اند که می توانند قرارداد را فسخ کنند. فسخ قرارداد با جیووا هرچند از نظر کیفی کار درستی بود اما همچنان به امضای قرارداد با یک برند جدید منجر نشده است و تیم ملی لباس های تا امروزش را از بازار تهیه کرده است. اتفاقی که می تواند در آینده ای نه چندان دور به بحران برسد.
 
بدون تدارک بدون بازی
 
بازی تدارکاتی همیشه مشکل فوتبال ایران بوده و فقط تقصیر فدراسیون فوتبال اخیر نیست اما اخیرا 7 بازی تدارکاتی تیم ملی کنسل شده است. عدم برنامه ریزی مناسب و عدم توانایی برای هماهنگی با سرمربی تیم ملی و هماهنگی با بودجه در اختیار نهایتا به این جا رسیده که تیم ملی ایران در 2ماه گذشته 6یا 7 بازی تدارکاتی را از دست داده است. در این که کارشکنی سیاسی کشورهایی مانند امارات در این مساله نقش داشته شکی نیست اما فدراسیون فوتبال هیچ وقت پلن جایگزین نداشته و ایران با گینه پاپوا بازی کرده و منتخب خارجی های امارات. چه تدارکات ویژه ای.
 
ناموفق در برابر عربستان
 
رییس جدید فدراسیون فوتبال ایران یکی از منتقدان برگزاری سال گذشته مسابقات باشگاه های ایرانی خارج از ایران بوده است. مهدی تاج بارها گفته بود که ایران نباید کوتاه بیاید و باید بتواند در ورزشگاه آزادی از هر کشوری میزبانی کند. به نظرمی رسید با ریاست او مشکل حل شود اما چنین مشکلی به هیچ وجه حل نشد و در بازی های پیش رو هم تیم های عربستانی به ایران نخواهند آمد.فدراسیون فوتبال تنها کاری که کرده این بوده که هزینه مسابقات برگزار شده در کشورهای دیگر را AFC پرداخت کند.مساله ای که شاید از نظر مالی به ایران کمک کند اما همچنان وقتی ایران در اردن میزبانی می کند شان اش رعایت نمی شود.
 
کی روش عصبانی ، برانکوی ناراحت
 
فدراسیون فوتبال توانایی کنترل کی روش را ندارد. سرمربی تیم ملی ظاهرا پول قراردادش را دریافت نکرده و همین سبب شده که اینقدر عصبانی باشد. اما پرداخت نکردن حقوق کی روش هم جز وظایف فدراسیون فوتبال به عنوان امضا کننده قرار داد است. مسوولان نه تنها حقوق کی روش را نداده اند که توانایی کنترل او را ندارند. مرد پرتغالی عصبانی مدام مصاحبه می کند و فضای اطراف تیم ملی را به تشنج می کشاند. او حتی اگر حق داشته باشد فدراسیون فوتبال باید با برخورد با برانکو مشکل را حل کند. اما فدراسیون فوتبال نه می تواند کی روش را مجبور به سکوت کند و نه دلش می آید که برانکو را محروم کند. این همان عدم مدیریت ویژه در فدراسیون است.
 
ترجمه اشتباه نامه استقلال ، محرومیت تراکتورسازی
 
اتفاق عجیب در ماجرای استقلال همین هفته قبل رخ داد. فدراسیون فوتبال نامه ارسالی فیفا برای جریمه استقلال را اشتباه ترجمه کرده بود اشتباهی که در کنار یک دسته اشتباهات مدیریتی تیمی و فدراسیون به محرومیت استقلال از نقل و انتقالات زمستانی منجر شد و حالا نام تراکتورسازی را هم می شود کنار استقلال نوشت. مشکل تراکتورسازی این است که حتی هیچ خبری از نامه محرومیتش منتشر نشده و خدا می داند که چه کسی کجا اشتباه کرده اما هرچه که بوده این مساله را به فدراسیون فوتبال اطلاع داده اند و فدراسیون یا متوجه نشده و یا خوب خبر نداده و یا ... هرچه که بوده نوراللهی و عالیشاه در روزهای محرومیت قرارداد بسته اند و این به آن معنی است که در فدراسیون فوتبال کسی خبر نداشته تراکتورسازی محروم است.
 
داوری های عجیب
 
آمار همین هفته قبل برنامه نود نشان می داد که در بیش از 51 درصد بازی های لیگ برتر اشتباه موثرداوری رخ داده است. آماری که مثلا ذوب آهن و پرسپولیس درآن در صدر تیم های ضرردیده هستند و تیم های دیگر به ترتیب به دنبال آمده اند. اما سوال این است که چرا باید داوری های لیگ برتر با این همه اشتباه همراه باشد. در فدراسیون فوتبال چه خبر است که این اتفاقات پشت سر هم رخ می دهد. چطور است که این همه مشکل ایجاد شده بدون راه حل می مانند. دلیل این همه بحران چیست؟
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: