کد خبر: ۷۵۰۰
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۷ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۵
این سه قاضی ارشد آمریکایی هستند که در روزهای آینده درباره اجرایی شدن فرمان ضد مهاجرتی اخیر ترامپ در ممنوعیت ورود اتباع 7 کشور از جمله ایران به آمریکا ، تصمیم خواهند گرفت.


جلسه نخست دادگاه استیناف بررسی شکایت دولت آمریکا از لغو موقت فرمان ضد مهاجرتی ترامپ دیروز (سه شنبه)در شهر سانفرانسیسکو ایالت کالیفرنیا برگزار شد.

 این دادگاه که در سابقه فعالیت خود مدافع رویکردهای لیبرال بوده است دیروز در نخستین جلسه خود به استماع نظرات وکلای دولت پرداخت.

سه قاضی این دادگاه - به ترتیب از سمت چپ به راست – عبارتند از : قضات ریچارد کلیفتون، ویلیام کَنبی و میشل فرد لند. خانم فرد لند از سوی اوباما به منصب قاضی فدرال ارتقا درجه یافته است و دیدگاه های لیبرالی دارد.

او دیروز در جلسه دادگاه از "آگوست فلنجه" وکیل دولت پرسید ، آیا دولت ترامپ شواهدی به دادگاه ارایه کرده که نشان دهنده ارتباط این 7 کشور ممنوع شده با تروریسم باشد؟ وکیل دولت در پاسخ گفت شواهد وجود دارد اما فرصت جمع آوری آن به منظور ارایه به دادگاه استیناف نبوده است.  فلنجه افزود : اتفاقات به قدری تند و پشت سر هم افتاد که فرصت جمع آوری مدارک برای دادگاه استیناف کافی نبود.

همچنین استناد دیروز وکیل فلنجه در جلسه دادگاه درباره فرمان اجرایی ترامپ بیشتر بر این مبنا بوده که این تصمیم در حوزه اختیارات رییس جمهور و مرتبط با مسایل امنیت ملی است و در صلاحیت رسیدگی از سوی دادگاه نیست. در این هنگام قاضی میشل فردلند از وکیل فلنجه پرسید : پس با این استدلال آیا معتقدید تصمیم رییس جمهور در این زمینه غیر قابل بررسی است؟ وکیل دولت در پاسخ با گفتن "بله" افزود : بدیهی است که محدودیت های قانون اساسی- برای دادگاه- وجود دارد. اما موضوع بحث ما اینجا این محدودیت ها نیست بلکه خطرات امنیی است که با لغو فرمان رییس جمهور از سوی دادگاه متوجه کشور شده است.

در این هنگام قاضی فدرلند از وکیل فلنجه پرسید منظورش از محدودیت های قانون اساسی برای ورود دستگاه قضایی به بررسی فرمان اجرایی رییس جمهور را بیشتر توضیح دهد ، اما وکیل دولت ترامپ وارد این بحث نشد.

قضات به ترتیب از سمت راست به چپ : میشل فرد لند، ویلیام کَنبی و ریچارد کلیفتون

سه قاضی که روی فرمان ترامپ جکم خواهند داد (+عکس)

این سه قاضی ارشد آمریکایی هستند که در روزهای آینده درباره اجرایی شدن فرمان ضد مهاجرتی اخیر ترامپ در ممنوعیت ورود اتباع 7 کشور از جمله ایران به آمریکا ، تصمیم خواهند گرفت.

 فرمان اجرایی ترامپ هم اینک با حکم قاضی فدرال ایالت واشنگتن به صورت موقت اجرا نمی شود. دولت آمریکا بابت این حکم قاضی فدرال به دادگاه استیناف سانفرانسیسکو شکایت برده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: