کد خبر: ۷۴۷۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۸ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۵
آنها نه تنها به ما احترام نمی‌گذارند که برعکس عمل می‌کنند. هواپیماهای ما را تعقیب می‌کنند و با قایق‌های کوچک‌شان کشتی‌های ما را محاصره می‌کنند..
دونالد ترامپ گفت مقامات ایران پس از انعقاد موافقتنامه هسته ای برای آمریکا احترام قایل نیستند. 

رامپ در مصاحبه ای با شبکه فاکس نیوز آمریکا ضمن اشاره به اینکه توافق هسته ای از نظر او بدترین معاهده شرم آوری است که  دلیلی برای انجام آن وجود نداشته است ، افزود با این توافق 1.7 میلیارد پول به صورت نقدی در اختیار ایران قرار گرفت در حالی که آمریکا هیچ دستاوردی از این توافق عایدش نشد در حالی که به گفته او ، ایران گستاخ تر شد.

ترامپ افزود اگر مقامات ایران پس از برجام رویکرد خود را تغییر می دادند و اعلام می کردند که از این پس می خواهند با هم باشیم ، او به لغو این توافق نمی اندیشید.

او در عین حال از پاسخ صریح به لغو با تداوم برجام چیزی نگفت.

ترامپ درباره مداخله احتمالی نظامی در قبال تحرکات ایران در منطقه نیز با اشاره به این که کشورش از نزدیک رفتارها و اقدامات ایران را زیر نظر دارد، افزود : " آنها نه تنها به ما احترام نمی‌گذارند که برعکس عمل می‌کنند. هواپیماهای ما را تعقیب می‌کنند و با قایق‌های کوچک‌شان کشتی‌های ما را محاصره می‌کنند. چون برایشان باور کردنی نیست کسی این قدر احمق باشد که توافقی این‌چنینی با آنها امضا کند."

ترامپ افزود یکی از انتقادهای همیشگی او از اوباما این بوده که برای ایران ضرب الاجل تعیین نکرده وبا قاطعیت در مقابل این کشور نایستاده است. او در عین حال از اعلام اقدامات نظامی احتمالی کشورش علیه ایران سرباز زد و گفت عقیده دارد نباید پیش از انجام ، درباره اقدامات نظامی سخن گفت.

ترامپ: ایران برای آمریکا احترامی قایل نیست/ اگر آنها بعد از برجام می گفتند با هم باشیم کاری نداشتم
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: