کد خبر: ۷۴۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۲ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۴
مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی از فعالیت سامانه بارشی در نوار غربی کشور خبر داد.
فعالیت سامانه بارشی در نوار غربی کشور

احد وظیفه گفت: بررسی نقشه ها و داده های هواشناسی بیانگر فعالیت سامانه بارشی درنوارغربی کشور است که به تدریج دامنه های زاگرس و بخش‌هایی از دامنه های غربی البرز را نیز فرا گرفته و سبب بارش باران، در مناطق سردسیر بارش برف، گاهی با وزش باد و رعد وبرق می شود، این سامانه ضمن حرکت شرق سوی خود در روز چهارشنبه، دامنه های جنوبی البرز، سواحل دریای خزر، نواحی مرکزی و جنوب کشور را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی افزود:اواخر وقت روز چهارشنبه در نوارغربی کشور از ناپایداری کاسته می شود و گستره بارش‌ها به شمال شرق و شرق کشور نیز کشیده می شود. این سامانه روز پنج شنبه در بخش‌هایی از سواحل مرکزی و شرقی خزر، دامنه های البرز شرقی و شمال شرق وبرخی نقاط جنوب شرق کشور سبب بارش شده و به تدریج از کشور خارج می شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی از شدت بیشتر بارش در برخی از نقاط کشور خبر داد و افزود:امروز بارشها دراستان های ایلام، لرستان، شمال خوزستان، بخشهایی ازکرمانشاه وکردستان شدت بیشتری دارد که به تدریج در برخی مناطق همدان، زنجان وجنوب آذربایجان شرقی نیز بارشها تشدید می شود. روز چهارشنبه بارشها دراستانهای واقع در دامنه های زاگرس مرکزی و جنوبی نیز شدت بیشتری خواهد داشت.

وظیفه افزود: روز چهارشنبه دربرخی مناطق دامنه های جنوبی البرز، نواحی مرکزی، شرق وجنوب شرق کشور گاهی وزش باد شدید و گرد وخاک دور از انتظار نیست. امروز به سبب وزش باد شدید جنوبی سواحل خوزستان و آواخر وقت روز چهارشنبه و طی روز پنجشنبه بخش‌های مرکزی خلیج فارس مواج پیشبینی می شود.

وی در مورد وضعیت هوای استان تهران نیز اظهار کرد:برای آسمان تهران در روز چهارشنبه ، ابری و رگبار . رعد و برق،وزش باد در ارتفاعات،بارش برف در اواخر وقت و کاهش ابر با حداکثر و حداقل دمای 17 و 10 درجه سانتیگراد و در روز پنجشنبه، صاف تا کمی ابری در پاره ای نقاط وزش باد با حداکثر و حداقل دمای 18 و 8 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: