کد خبر: ۷۴۵۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۱ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۵
اگر ناجا به موقع حاضر نمی شد...
بعد از حادثه عده ای فرصت طلب - که انسان واقعاً می ماند درباره شان چه بگوید - به سمت منطقه آمدند تا بلکه بتوانند در آن به هم ریختگی اوضاع مبادرت به سرقت کنند. حتی برخی نیز نقشه داشتند تا به سفارتخانه های اطراف نیز دستبرد بزنند.
 آتش سوزی ساختمان پلاسکو با چنان غم سنگینی به پایان رسید که بسیاری از ابعاد ماجرا در حاشیه مصیبت آتش نشانان ایثارگر قرار گرفت.

اگر بخواهیم منصفانه به روز حادثه و ایام بعد از آن بنگریم، باید تصریح کنیم که نیروی انتظامی در مدیریت این بحران، توانست نقش خود را به خوبی ایفا کند.

روز 30 دی، وقتی آتش سوزی رخ داد نیروهای پلیس در کنار آتش نشانان نقش مؤثری در تخیله ساختمان داشتند به گونه ای که اگر حضور به موقع پلیس در صحنه و نیز قاطعیت نیروهایش در خارج کردن افراد از ساختمان و نیز ممانعت از ورود به آن نبود، قطعاً امروز با فاجعه ای انسانی مواجه بودیم و در همه مناطق تهران، حجله های عزا برپا بود.

نقش دوم پلیس در گشودن راه نیروهای امدادی به سمت پلاسکو و به ویژه در اطراف آن بود. در روز واقعه، هزاران نفر در اطراف محل حادثه تجمع کرده بودند و این امر، باعث کندی امداد رسانی بود که پلیس وارد عمل شد و راه نیروهای امدادی را هموار کرد.

اما بعد از حادثه نیز، در حالی که همه مردم نگران و عزادار بودند، عده ای فرصت طلب - که انسان واقعاً می ماند درباره شان چه بگوید - به سمت منطقه آمدند تا بلکه بتوانند در آن به هم ریختگی اوضاع مبادرت به سرقت کنند. حتی برخی نیز نقشه داشتند تا به سفارتخانه های اطراف نیز دستبرد بزنند. پلیس با پیش بینی این واقعیت تلخ - که معمولاً هم رسانه ای نمی شود - نیروهای محسوس و نامحسوس خود را در منطقه پلاسکو افزایش داد و بدین ترتیب، امنیت را تضمین کرد. جالب است بدانید که در آن ایام، چند نفر که با لباس آتش نشان ها و نیروهای امدادی وارد منطقه شده بودند، توسط پلیس شناسایی و دستگیر شدند.
در واقع نیروهای پلیس در ایام آوار برداری در کنار آتش نشانان، روزهای متمادی را در معرض دودهای خطرناک و سرطانزای ناشی از احتراق زیرآوار بودند و کمک حال امدادگران صحنه.

همچنین با توجه به حادثه پلاسکو، لازم بود که در خیابان های اطراف ، تدابیر ترافیکی ویژه ای اندیشیده شود که اینگونه هم شد.
و در نهایت، پلیس مسؤولیت جمع آوری اطلاعات مفقودین حادثه و نیز نگهداری اموال و گاوصندوق های پیدا شده را نیز بر عهده گرفت تا هر آنچه سالم مانده را بعد از شناسایی مالکان به آنها بازگرداند.

در مجموع باید گفت که پلیس در این ماجرا، به وظیفه خود،  "حرفه ای" و "مسؤولانه" عمل کرد، هر چند که عملکردش در حاشیه مصیبتی قرار گرفت که دل همه ما را آتش زد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: