کد خبر: ۷۴۵۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۸ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۵
از چسب جای شیر تا روغن موتور جای شربت!
بخار مواد غذایی در تبلیغات بسیار اشتها آور به نظر می رسد اما در حقیقت این غذا ها گرم نیستند. علاوه بر فتوشاپ، عکاس ها حقه های دیگری در جهت تولید بخار مصنوعی نیز سراغ دارند...
وقتی در تبلیغات مواد غذایی همه چیز خوش رنگ تر و خوشمزه تر به نظر می رسد این سوال در ذهم مخاطب ایجاد  می شود که چرا در شرایط عادی مواد غذایی هیچگاه اینگونه به نظر نمی آیند! با موبنا همراه باشید تا پاسخی برای این کنجکاوی داشته باشیم:

+ استفاده از دئودورانت برای براق شدن میوه ها

اگر دقت کرده باشید، میوه هایی که در تبلیغات مشاهده می کنید، همیشه می درخشند! هیچ ابزار خاصی نیاز نیست تنها با استفاده از یک اسپری دئودورانت به میوه ها چنین ظاهری می دهند. برخی از طراح های غذا نیز از اسپری مو کمک می گیرند!
۱


+ استفاده از روغن موتور به جای شربت افرا

پنکیک ها شربت واقعی را با سرعت بالایی جذب می کنند، به طوری که این سرعت بالا مانع کار عکاس ها می شود. به همین دلیل شربت افرا را با روغن موتور جا به جا می کنند تا راحت تر بتوان از پنکیک هایی که با شربت تزئین شده اند، عکس گرفت. گاهی اوقات نیز از اسپری ضدآب استفاده می شود که سبب ایجاد پوشش روی پنکیک شده و از جذب سریع شربت جلوگیری به عمل می آورد.
۲


+ استفاده از واکس کفش برای زیبا جلوه دادن همبرگر ها

شاید تعجب کنید اما یکی دیگر از حقه های تبلیغاتی که مردم را با ظاهر خوش رنگ و لعاب همبرگر ها فریب می دهد، استفاده از واکس کفش است که رنگ زیبایی به گوشت می دهد. علاوه بر این؛ گوشت ها در تبلیغات معمولا خام هستند و برای چند ثانیه کباب می شوند تا بزرگ و آب دار به نظر برسند. سپس عکاس ها با استفاده از سیخ های داغ کباب، علامت های کبابی شده روی گوشت ها ایجاد می کنند.
۳


+ استفاده از گلیسیرین برای تازه نگه داشتن غذا های دریایی

غذا های دریایی ظاهر دلچسب خود را به سرعت از دست می دهند. برای حفظ تازگی و آب دار بودن این غذا ها، عکاس های تبلیغاتی از مخلوط آب و گلیسرول کمک می گیرند.
۴


+ استفاده از شربت گلوکز برای رشته فرنگی چینی

برای پخت نودل تنها چند دقیقه زمان لازم است اما این غذا به سرعت نیز خشک می شود. برای جلوگیری از این اتفاق، ظرف نودل را با استفاده از شربت گلوکز پوشش می دهند. این غذا معمولا به عنوان دسر سرو می شود.
۵


+ استفاده از مقوای نازک داخل کیک

برای حفظ کیک ها از رطوبت از مقوا و فیکس کردن آن ها به وسیله ی خلال دندان استفاده می شود. عکاس های تبلیغاتی از همین حقه در عکس های ساندویچ ها و همبرگر ها نیز استفاده می کنند.
۶


+ استفاده از صابون مایع برای ایجاد فوم

برای عکاسی از ماالشعیر، شیر و یا قهوه، عکاس های تبلیغاتی از صابون مایع استفاده می کنند. این صابون ها یک فوم پایدار ایجاد می کنند که بسیار طبیعی و جذاب به نظر می رسد.
۷


+ استفاده از سیب زمینی له شده به جای بستنی

بستنی زیر نور گرم چراغ ها در استودیو ی عکاسی به سرعت ذوب می شود. بنابراین عکاس ها، از سیب زمینی له شده همراه با رنگ های خوراکی، خمیر نشاسته، شکر، شربت ذرت و یا چربی کمک می گیرند.
۸


+ استفاده از کرم اصلاح به جای خامه

برعکس خامه، کرم اصلاح آب نمی شود و این دقیقا همان چیزی است که عکاس ها به آن علاقه دارند و هیچ کس فکرش هم نمی کند که این خامه ها در حقیقت کرم ریش تراشی هستند!
۹


+ استفاده از تکه های یخ پلاستیکی

یخ نیز مانند بستنی، زیر حرارت چراغ های استودیو ی عکاسی به سرعت ذوب می شود به همین دلیل عکاس های تبلیغاتی از مکعب های پلاستیکی در نوشیدنی های مختلف استفاده می کنند.
۱۰


+ استفاده از چسب به جای شیر

اگر از شیر استفاده شود، غلات به سرعت ته نشین شده و به ته ظرف فرو می روند. اگر بخواهید از چنین چیزی عکاسی کنید، مجبور هستید از چسب سفید کمک بگیرید! در این صورت غلات در سطح باقی می مانند و شکل اصلی خود را حفظ می کنند.
۱۱


+ استفاده از آنتی اسید در نوشیدنی ها

حباب های دی اکسید کربن در نوشابه به سرعت از بین می رود. برای حفظ طولانی تر این حباب ها، از آنتی اسید ها استفاده می شود. مخلوط آب و آنتی اسید باعث ایجاد یک واکنش خنثی سازی شده و حباب ها مجددا آشکار می شوند.
۱۲


+ استفاده از دستمال کاغذی برای پر کردن شکم مرغ

مرغ هایی که در تبلیغات ها مشاهده می کنید، هیچ وقت کباب نخواهند شد. بلکه تحت یک عملیات حرارتی جزئی قرار گرفته و سپس رنگ آمیزی می شوند. برای افزودن حجم این مرغ ها، شکم آن را با استفاده از دستمال های کاغذی پر کرده و سپس آن را می دوزند.
۱۳


+ استفاده از موم برای آماده سازی سس

برای ایجاد ثبات مناسب در سس ها، عکاس های تبلیغاتی از موم های ذوب شده در رنگ های مختلف استفاده می کنند.
۱۴


+ استفاده از بخار مصنوعی

بخار مواد غذایی در تبلیغات بسیار اشتها آور به نظر می رسد اما در حقیقت این غذا ها گرم نیستند. علاوه بر فتوشاپ، عکاس ها حقه های دیگری در جهت تولید بخار مصنوعی نیز سراغ دارند. یکی از این دسته حقه ها، استفاده از گلوله های پنبه ای است. عکاس های تبلیغاتی این توپ های پنبه ای را مرطوب کرده و داخل مایکروویو قرار داده و سپس آن ها را داخل بشقاب جاسازی می کنند. این توپ ها برای چند دقیقه می توانند بخار تولید کنند.

از چسب جای شیر تا روغن موتور جای شربت!(+عکس)


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: