کد خبر: ۷۳۸۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۵
در میان تمام چیزهایی که در آغاز سال نو میلادی توجه ها را به خود جلب می‌کند، رنگ سال از مهم‌ترین آن‌هاست. از سال ۲۰۰۰ به این سو یک موسسه به نام پینتون به صورت غیر رسمی معرفی رنگ سال را بر عهده دارد. این شرکت دسامبر هر سال رنگ سال بعدی را معرفی می‌کند. البته رنگ سال ۲۰۱۶ کمی با سال‌های گذشته‌اش تفاوت داشت. در این سال دو رنگ صورتی ملایم و رز بنفش به صورت مشترک، به عنوان رنگ سال انتخاب شده بودند که در نوع خود برای اولین بار بود. در هر حال رنگ سال امسال نیز مشخص شد؛ «سبز روشن».

رنگ سال ۲۰۱۷

شاید حتی کسانی که زیاد درگیر این مبحث نباشند هم در مورد رنگ سال چیزهایی شنیده‌‌باشند. هر سال بعد از این که رنگ سال اعلام می‌شود شرکت‌های تولید لباس و لوازم آرایش و حتی شرکت‌های طراحی دکور هم تلاش می‌کنند که محصولاتشان را بر اساس رنگ سال طراحی و تولید کنند. با این که شرکت پینتون مرجع رسمی برای اعلام رنگ سال نیست، ولی با توجه به برند سازی و تبلیغ، توانسته خود را در این زمینه مطرح کند.

رنگ سال ۲۰۱۷

اما حالا به رنگ سال ۲۰۱۷ نگاهی داشته باشیم. سبز روشن به عنوان رنگ سال انتخاب شد. برای انتخاب رنگ سال، تیمی در داخل موسسه بررسی‌های خود را در مورد رنگی که بیشترین محبوبیت را در میان مردم دارد آغاز می‌کند تا بتواند رنگی را که پاسخگوی نیازهای مردم باشد انتخاب کند. نکته‌ی جالب در رابطه با انتخاب رنگ سال این است که این رنگ لزوما خیلی پرفروش و جذاب بازار مد نیست؛ بلکه بیشتر رنگی برای طراحان در تمامی بخش ها است که بیان کننده‌ی حالت و نگرشی در بخشی از مردم است.

رنگ سال ۲۰۱۷

در انتخاب رنگ سال، طیف های گوناگونی مثل صنعت سرگرمی، مد و فشن، فیلم های آتی، هنر و هنرمندان در حال ظهور و شرایط اقتصادی و اجتماعی دخیل هستند. مسئله‌ای که باید در نظر داشت این است که هر رنگی معانی ذاتی و سمبلیک مختص به خود را دارد. این موضوعی است که تیم تعیین کننده‌ی رنگ سال نسبت به آن بسیار حساس است. این که هر رنگ چه احساس یا انرژی‌ای در انسان ایجاد می‌کند، جزو پایه‌ای‌ترین و اولین فاکتورهای انتخاب رنگ سال است.

رنگ سال ۲۰۱۷

رنگ سبز، كامل‌ترين رنگ است و نشانه‌ی زندگی، رشد، دوست داشتن، اميدواری، آرامش، خوشبختی و سلامتی است و احساس صلح و دوستی و هماهنگ بودن را به انسان می‌دهد. اين رنگ تعادل بين دانش و ايمان را نشان می‌دهد. برای نگاه كردن به رنگ سبز، نيازي به تنظيم شبكيه‌ی چشم نيست و اين رنگ بدون اين كه تجزيه و شكسته شود، به راحتی ديده میشود. به همين دليل موجب تقويت بينایی میشود. رنگ سبز نشانه‌ی سلامتی است و غذاهايی كه به رنگ سبز هستند، به نظر مردم سالم‌ترند. همچنین این رنگ به ايجاد تعادل كمك می‌كند، به همين دليل در بين رنگ‌ها، از همه خوشايندتر است. سبز نشان دهنده‌ی ثبات عقيده و خودشناسی است و در فرد احساس امنيت و احترام به خود را به وجود می‌آورد.

رنگ سال ۲۰۱۷

با این اوصاف موسسه‌ی پینتون سبز روشن را برای سال ۲۰۱۷ اعلام کرد. رنگ سبزی که ته مایه‌ی زرد داشته و تداعی کننده‌ی روز اول بهار و طبیعت زنده است. به گفته‌ی «لتریک آیزمن» مدیر اجرایی موسسه پینتون، این رنگ در سال ۲۰۱۷، محیط اجتماعی-سیاسی شاد و پر سر و صدایی ایجاد خواهد کرد. این رنگ نماد اتصال دوباره‌ی انسان امروزی با طبیعت است. این رنگ، رنگی خنثی است و برای مردم این دوره که غرق در مشکلات و زندگی شهر نشینی هستند یک رنگ آرامش بخش و تداعی کننده‌ی طبیعت است. بیش از همه این رنگ یادآور برگ‌های تازه و جوانه‌های گیاهان است. بسیاری از طراحان دنیای مد، هنر و معماری از این رنگ برای تبلیغ کارها و محصولات خود استفاده می کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: