کد خبر: ۷۳۸۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۷ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۵
زیبایی در هر کشوری معنای متفاوتی می‌دهد؛ اما در برخی کشورها معیار زیبایی آن‌قدر عجیب و متفاوت است که باعث شگفتی می شود. کارهایی که بعضی از مردم به عقیده خودشان، برای زیباتر‌شدن انجام می‌دهند و این کارها به اسم مُد در میان مردم رواج پیدا می کند، ممکن است از نظر ما دیوانگی محض باشد.


کاشت جواهرات در چشم

مدهای عجیب جهان

شما می‌توانید چشمان خود را آرایش کنید یا با استفاده از لنز، رنگ آنها را عوض کنید. شاید جالب باشد که بدانید در برخی نقاط جهان، تغییراتی روی چشم انجام می‌دهند که ممکن است برای ما بسیار عجیب و شاید ترسناک باشد. البته نه برای هلندی‌ها! حدود هشت سال پیش، نوعی زیورآلات برای چشم در میان جوانان هلندی باب شد که توانست بیشتر از حد معمول باعث عصبانیت والدین آنها شود. در این فرایند، نوعی فلز قیمتی به شکل های قلب، ستاره و اشکال دیگر، در چشم قرار داده می‌شود. طرفداران این مد عقیده دارند که این کار کاملا بی‌خطر است اما چشم‌پزشکان این کار را دیوانگی و خطرناک می خوانند.

دندان‌های یائه‌با

دندانهای یائه با

بدون بوتاکس هم می‌شود جوان‌تر به نظر رسید. یکی از کارهایی که دختران ژاپنی تمایل زیادی به انجام آن دارند، تغییر دندان‌های صاف به دندان‌های "یائه با" است. درحالیکه در همه جای دنیا مردم به دنبال داشتن دندان‌های ردیف هستند، دختران ژاپنی به تیغ جراحی تن می‌دهند تا دندان‌های صاف و ردیف خود را کج کنند و دندان‌های نیشِ کج داشته باشند. مردان ژاپنی به دخترانی که دندان‌های کج دارند بسیار علاقه دارند. دختران ژاپنی هم فکر می‌کنند با انجام این عمل جراحی زیباتر شده و کم سن و سال به نظر می‌رسند. در فرهنگ ژاپنی اعتقاد بر این است که افرادی که دندان‌های کج دارند، به دلیل اینکه ظاهری بچگانه‌تر دارند، معصوم‌تر و زیباتر هستند.

ماسک های عجیب صورت

مدهای عجیب جهان

گاهی مد براساس نیاز افراد شکل می‌گیرد. یکی از راه‌های محافظت از پوست صورت در برابر اشعه‌های خورشید، استفاده از کرم‌های ضد‌آفتاب است. اما مردم چین راه جدیدی برای محافظت از پوست صورتشان را پیدا کرده‌اند و آن استفاده از ماسک‌هایی با نام (facekini) است که اغلب هنگام رفتن به ساحل استفاده می شود.

کفش‌های لوتوس

کفشهای لوتوس

به نظر می‌رسد چینی‌ها برای زیبا به‌نظر‌رسیدن پا کمی زیاده‌روی کرده‌اند. زنان چینی از دوران کودکی کفش‌هایی به نام کفش‌های لوتوس را به پا می‌کردند تا پاهایشان کوچک و زیبا باقی بماند. کفش‌های لوتوس جلوی رشد پا را می‌گرفت؛ زیرا در فرهنگ قدیم چین، پاهای کوچک نشانه‌ی زیبایی و جذابیت بودند. استفاده از این کفش‌ها در اوایل قرن بیستم متوقف شد؛ اما زنان مسن زیادی هستند که به دلیل این عمل ظالمانه، دچار نقص‌هایی در پاهای خود شده اند.

گوش‌های نوک تیز

گوش های الفی یا الاغی

با‌وجود اینکه به‌نظر بسیار دردناک می‌رسد، داشتن گوش‌های نوک‌تیز طرفداران زیادی پیدا کرده است و افراد بسیاری تن به جراحی می‌دهند تا گوش‌های خود را به شکل پری یا "اِلف" در‌آورند. برخی افراد تحت تاثیر فیلم ارباب حلقه‌ها به این جراحی گرایش پیدا کردند. در این جراحی، غضروف قسمت بالای گوش باز شده و دو قسمت آن دوباره به صورت نوک تیز به یکدیگر دوخته می‌شوند تا به شکل "گوش الاغی" یا " گوش اِلفی" در‌آیند. "اِلف" به معنای پری یا موجودات افسانه‌ای است.

مَنبا

مدهای عجیب جهان - منبا

مثل اینکه ژاپنی‌ها در به‌وجود آوردن مد‌های عجیب و غریب سریع‌تر از بقیه عمل می‌کنند. یکی از عجیب‌ترین مد‌های ژاپن "مَنبا" نام دارد که باز هم بیشتر در میان دختران جوان ژاپنی باب شده است. دخترانی که این مد را دنبال می‌کنند صورت خود را به رنگ‌های تیره در می‌آورند  و آرایش‌های غلیظی دارند. آنها اطراف چشمان خود را با رنگ سفید آرایش می‌کنند و اغلب موهایی به رنگ نقره‌ای دارند.

خالکوبی چشم

خالکوبی- تتوی چشم

خالکوبی چشم ممکن است یکی از دردناک‌ترین عمل‌های زیبایی باشد. این کار در‌واقع برای افرادی که در بافت چشم دچار مشکل شده‌اند تجویز می‌شد؛ اما امروزه افرادی هستند که برای زیباتر‌شدن، چشمان خود را خالکوبی می‌کنند. روش‌های زیادی برای خالکوبی چشم وجود دارند. انجام این کار هزاران سال پیش آغاز شد؛ اما اکنون دوباره در کشور کانادا به یک مد تبدیل شده است. در این عمل جوهر یا رنگ با استفاده از سرنگ به قسمت سفیدرنگ قرنیه تزریق شده و طرح‌های خالکوبی وارد چشم می‌شوند.

صورت هایی به شکل نان بِیگل

مدهای عجیب ژاپن

باز هم ژاپن و مدهای عجیب و غریب. این بار با معیار جدیدی از زیبایی در ژاپن آشنا می‌شویم که برای اولین بار در کانادا دیده شد و سپس در دنیای مد ژاپن رواج پیدا کرد. در این فرایند ۳۰۰ یا ۴۰۰ سی‌سی محلول سالین به پیشانی تزریق می‌کنند و  پیشانی را به شکل نان بیگل یا دونات درمی‌آورند. بعضی از مردم ژاپن صرف‌نظر از دردناک و سخت‌بودن این کار، آن را به‌عنوان معیاری برای زیبایی پذیرفته‌اند.

 کلاه‌های ریش‌دار

مدهای عجیب جهان

مُدهای عجیب همیشه دردناک نیستند. در بعضی از کشورها با مُدهای خنده‌داری روبه‌رو می‌شویم. برای مثال، طبق سنتی قدیمی در آیسلند، که کشاورزان کلاه‌های بافتنی خاصی را به دلیل کولاک‌های شدید برف بر سر می‌گذارند، یک استودیوی طراحی، ورژنی جدید از این کلاه‌ها را طراحی و عرضه کرد. این کلاه‌ها به شکل ریش بافته شده‌اند و به کسانی که آنها را به سر‌می‌کنند چهره‌ای بامزه می‌بخشند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: