کد خبر: ۷۳۸۳
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۰ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۵
شما به‌عنوان یک بانو باید سعی کنید در یک فضای نسبتاً کوچک ولی در عین حال دوست‌داشتنی و صمیمانه، همانند آپارتمانتان، درعین جمع‌وجور بودن، راحتی و احساس خوشایند خانه‌ای زیبا را به‌وسیله، مبلمان و وسایل به وجود آورید.

 

میز تک‌پایه 

دکور اپارتمان

Credit: houzz

از میزهایی استفاده کنید که یک‌پایه دارند. توصیه دیگری که در مورد میز وجود دارد گرد و بدون لبه بودن آن است. درصورتی‌که شما صندلی‌هایی متناسب با قد میز هم داشته باشید می‌توانید با یک فشار آهسته آن‌ها را به فضای زیر میز هدایت کنید و جای بیشتری در خانه داشته باشید. اگر میز شما لبه‌دار و یا صندلی‌ها نامتناسب باشد، همیشه باید صندلی‌ها بیرون از میز قرار بگیرند که خود فضای مرده زیادی است.

 

قفسه‌های متحرک انتخاب کنید 

دکور اپارتمان

Credit: houzz

به‌جای داشتن یک قفسه چوبی لانه لانه مانند می‌توانید چندین قفسه کوچک و جدا از هم داشته باشید که هرجایی که دوست دارید قرار دهیدشان و وسایلتان را داخل آن بچینید. اگر مبلی دارید که دوست دارید در داخل اتاق باشد و در کنارش کمد هم می‌خواهید داشته باشید می‌توانید دو کمد به‌جای یک کمد استفاده کنید و مبل را به فضای بین آن دو فشار دهید که هم کمد و هم مبل را یکجا داشته باشید. یا اینکه می‌توانید مبل‌ها را در کنار یک کمد کوچک بچینید.

 

صندلی‌های داخل هم انتخاب کنید 

دکور اپارتمان

Credit: houzz

این‌که شما فضای کافی برای مبلمان بزرگ ندارید به این معنی نیست که شما نباید صندلی و مبل کافی برای همه نداشته باشید. برای این کار به شما پیشنهاد می‌دهیم که با استفاده از صندلی‌های یکه درون یکدیگر قرار می‌گیرند برای مهمان‌های ناخوانده خودتان، فضا ایجاد کنید و زمانی که مهمان‌ها رفتند آن‌ها را تودرتو قرار دهید و گوشه‌ای از اتاق قرار دهید.

 

از صندلی‌های کوتاه استفاده کنید 

دکور اپارتمان

Credit: houzz

صندلی‌های کوتاهی که یک سطح مکعبی هستند از وسایل شگفت‌انگیزی هستند که می‌توانید در خانه خودتان داشته باشید، زمانی که مهمان‌های زیادی به خانه شما بیایند در نقش یک صندلی کوتاه عمل می‌کنند و زمانی که تعداد مهمان‌های شما کم باشد می‌توانند به‌عنوان یک میز جلو مهمان شما نقش ایفا کنند. همچنین با کنار هم قرار دادن آن‌ها می‌توانید هم نگه‌داری کنید و هم‌روی آن‌ها بنشینید و فضای مرده‌ای نخواهید داشت.

 

از منعکس‌کننده اتاق استفاده کنید 

دکور اپارتمان

Credit: houzz

اگر به همراه همسر خودتان به خرید کردن برای خانه آپارتمانی خودتان می‌روید، خرید کردن یک آینه بزرگ قدی را در نظر داشته باشید. آینه یکی از عناصری است که محیط خانه و آپارتمان را بزرگ‌تر ازآنچه فکر می‌کنید نشان می‌دهند. محل و موقعیت آن باید جایی باشد که معمولاً فضای بازی را در دید داشته باشد و همچنین نور کافی را دریافت و به همه جای اتاق بتاباند. ازاین‌رو می‌توانید از آینه برای روشن کردن و نوردهی به اتاق هم استفاده کنید.

 

آینه‌های چندتکه استفاده کنید 

دکور اپارتمان

Credit: houzz

اگر شما به آینه‌قدی اعتقادی ندارید و دوست ندارید به آن صورت خانه خودتان را بزرگ جلوه دهید، پیشنهاد می‌کنیم از آینه‌های چندتکه استفاده کنید و آن‌ها را درست جایی قرار دهید که مبلمان و میزهای شما قرار دارند. با این کار یک خطای دید رخ خواهد داد که نشان می‌دهد خانه شما بزرگ‌تر از قبل است. برای خرید این آینه‌ها، شما دستتان باز است، این روزها شکل‌های مختلفی از آن‌ها در همه مغازه‌های مبلمان یافت می‌شود. بازهم توصیه می‌کنیم شکل تمام قدی آینه‌های چندتکه بهترین انتخاب هستند.

 

همه‌چیز را در ابعاد کوچک تهیه کنید 

دکور اپارتمان

Credit: houzz

صندلی و مبل‌های بزرگ غالباً دارای انحناهای بزرگی هستند که خود فضای زیادی اشغال می‌کنند. شاید زیبایی و تجملات بیشتری بتوانند به منزل شما اضافه کنند اما برای آپارتمان کوچک، فضای زیادی می‌گیرند. برای یک هال کوچک آپارتمانی بهترین توصیه‌ای که می‌توان کرد تهیه کردن مبلمانی به‌صورت کوچک به همراه صندلی‌های در کنار مبلمان اصلی است. از صندلی‌های کوچک می‌توانید در کنار میزهای عسلی، میز قهوه و چای‌خوری هم برای ایجاد یک فضای شیک استفاده کنید. صندلی‌هایی که انتخاب می‌کنید اگر تاشو بوده باشند به شما کمک زیادتری می‌کنند.

 

تک مبل راحتی در گوشه دنج بگذارید 

دکور اپارتمان

Credit: houzz

یک صندلی یا مبل در دنج‌ترین نقطه‌ای که در اتاقتان و خانه‌تان وجود دارد قرار دارید و زمان‌هایی که هیچ‌کسی با شما کاری ندارد و مال خودتان هستید، روی آن استراحت کنید. حتی اگر فضایی که دارید بزرگ است این کار را انجام دهید و گوشه‌ای از اتاق خودتان را به محلی برای آرامش خودتان تبدیل کنید. همچنین می‌توانید این صندلی را یکی از صندلی‌های ناهارخوری یا کنار تخت خودتان انتخاب کنید.

 

از فضای مرده استفاده کنید 

دکور اپارتمان

Credit: houzz

درواقع شما می‌توانید به‌وسیله یک میز ناهارخوری کوچک، میز کنار تخت برای خودتان یک فضای مرده را تبدیل به یک فضای قابل‌استفاده کنید. استفاده از طرح‌های مفهومی برای آپارتمانی که کوچک است، نکته مهم در دکوراسیون است. میزهایی که می‌توانند در شرایط مختلف کارهای مختلفی انجام دهند. میزی که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید می‌تواند به‌عنوان یک میز ناهارخوری تا میز کنار در استفاده شود.

 

نیمکتی در اتاق جاسازی کنید 

دکور اپارتمان

Credit: houzz

یک نیمکت کوتاه می‌تواند زمانی که شما مهمان‌های زیادی دارید به‌عنوان یکجا نشستن برای مهمانان شما باشد و از طرفی که لازم باشد فضای بیشتری داشته باشید آن را به زیر میز حل بدهید. همچنین زمانی که یک مبل در گوشه اتاق خودتان دارید می‌توانید میز را به جلو مبل ببرید و از آن به‌عنوان یک میز چای‌خوری یا پذیرایی استفاده کنید. اگر دوست دارید می‌توانید آن را در فاصله مناسب بین میز قرار دهید و مهمانان خودتان را روی آن بنشانید.

 

مبلمان شفاف استفاده کنید 

دکور اپارتمان

Credit: houzz

هر چیزی که از آکریلیک شفاف ساخته‌شده باشد می‌تواند برای آپارتمان‌های کوچک می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها باشد. صندلی‌های ناهارخوری، میزهای قهوه‌خوری و پذیرایی ازجمله انتخاب‌های آکریلیک شفاف است. این وسایل در نور کافی، به‌صورت عجیبی محو دیده می‌شوند و به‌طور ناخودآگاه، فضای بیشتری به چشم می‌کشند. این صندلی‌ها و مبلمان علاوه بر مزایایی که برشمرده شدند، فوق‌العاده شیک هستند. صندلی را انتخاب کنید که بتوانید در نقاط مختلف خانه از آن استفاده کنید. گوشه اتاق تا هال شما می‌تواند محلی باشد که این وسایل کاربرد دارند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: