کد خبر: ۷۳۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۵ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۵
در اولین عملیات نیروهای ویژه آمریکا در یمن علیه تشکیلات القاعده که به دستور دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری این کشور بعد از روی کار آمدنش انجام شد، ۴۱ عضو القاعده از پای درآمده و یک سرباز آمریکایی و ۱۶ غیرنظامی نیز کشته شدند.
 یک مسئول نظامی آمریکا اعلام کرد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به نیروهای ویژه این کشور مجوز آغاز حمله‌ای زمینی به پایگاه القاعده در یمن را صادر کرد و هدف از این حمله جمع آوری اطلاعات از این گروه تروریستی بود.
 
به گفته این مسئول آمریکایی، نیروهای ویژه این کشور در عملیات خود هیچ شخص افراطی را بازداشت نکرده و هیچ فردی را به اسارت خود نگرفتند.
 
وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که در این عملیات ۴۱ تن از اعضای شاخه القاعده در شبه جزیره عرب کشته شدند.
 
تشکیلات القاعده نیز اعلام کرد که در این حمله که در محله یکلا در استان البیضاء انجام شد، عبدالرئوف الذهب، رهبر برجسته این تشکیلات به همراه چند تن دیگر از این گروه تروریستی کشته شدند.
 
یک مسئول محلی و برخی منابع در قبایل یمن تاکید کردند که سه تن از رهبران قبایل یمن که گمان می‌رود با القاعده در رابطه بودند نیز در این حمله کشته شدند. در حمله نیروهای ویژه آمریکا از موشک‌های هوا به زمین استفاده شد.
 
رهبران کشته شده عبدالرئوف الذهب و برادرش سلطان الذهب و شخصی به ناسیف الجوفی بودند.
 
به گفته این مسئول محلی، فرمانده گروه‌های وابسته به القاعده در منطقه ملقب به ابو برزان نیز در این حمله کشته شد.
 
امدادگران حاضر در محله نیز از کشته شدن ۱۶ تن از جمله هشت زن و هشت کودک خبر دادند یکی از این کودکان دختر هشت ساله انور العولقی، یکی از رهبران برجسته یمنی در تشکیلات القاعده بود که پدرش در حمله جنگنده‌های آمریکایی در سال ۲۰۱۱ کشته شده بود.
 
یکی از اعضای خانواده آمریکایی - یمنی انور العولقی که در حمله آمریکا در سال ۲۰۱۱ کشته شد، گفته است، دختر این رهبر تندروی القاعده یکی از کشته‌ شدگان عملیات نیمه شب ارتش آمریکا در شرق یمن بود.
 
این منبع به خبرگزاری فرانسه گفت: نوره، دختر هشت ساله انور العولقی بود که در حمله یکلا در حالی که با دایی‌اش زندگی می‌کرد، کشته شد. دایی وی یکی از اعضای خانواده الذهب بود.
 
انور العولقی یکی از رهبران برجسته القاعده بود که در حمله آمریکا در سپتامبر ۲۰۱۱ بین دو منطقه مأرب و الجوف واقع در شرق و شمال صنعا کشته شد. دو هفته بعد نیز عبدالرحمان العولقی یکی از پسران وی در حملات به روستای عزان در استان شبوة در جنوب شرق یمن کشته شد.
 
ارتش آمریکا و مسئولان محلی یمن نیز اعلام کردند، یک تن از نیروهای ویژه آمریکا در این حمله کشته و ۳۰ تن دیگر از آنان زخمی شدند.
 
سرباز کشته شده اولین سرباز آمریکایی است که در دوره ریاست جمهوری ترامپ و در اولین عملیات جنگنده‌های این کشور در یمن کشته شد.
 
ارتش آمریکا در بیانیه‌ای از کشته شدن اعضای القاعده در این حمله و حصول اطلاعاتی که احتمالا از آنها در ترسیم دقیق‌تر طرح‌های تروریستی القاعده در آینده استفاده خواهد شد، خبر داد.
 
به گفته یک منبع محلی، یک جنگنده آمریکایی ابتدا منزل عبدالرئوف الذهب را بمباران کرد و سپس یک فروند هلی‌کوپتر چتربازان را فرود آورد و آنها تمامی افراد داخل خانه را به قتل رساندند.
 
این اولین عملیات زمینی نیروهای ویژه آمریکا در یمن از دسامبر ۲۰۱۴ است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: