کد خبر: ۷۳۴۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۲ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۵
تقدیر لاریجانی از علیدوستی/واکنش‌ها به منع ورود به آمریکا/تعطیلی 8 ربیع الاول و ...
تقدیر علی لاریجانی از ترانه علیدوستی مبنی بر شرکت نکردن در مراسم اسکار، ادامه واکنش‌ها به فرمان نژادپرستانه درخصوص منع ورود به آمریکا، موافقت مجلس با تعطیلی هشتم ربیع الاول، مخالفت با ردصلاحیت منتخب بعد از اعلام صحت انتخابات...

تقدیر علی لاریجانی از ترانه علیدوستی مبنی بر شرکت نکردن در مراسم اسکار، ادامه واکنش‌ها به فرمان نژادپرستانه درخصوص منع ورود به آمریکا، موافقت مجلس با تعطیلی هشتم ربیع الاول، مخالفت با ردصلاحیت منتخب بعد از اعلام صحت انتخابات، گفت‌وگوی ترامپ و پوتین درباره توافق هسته‌ای، اعلام مجرمیت روزنامه ایران و سایت روزنو، مرور خاطرات 27 سال همکاری با آیت‌الله هاشمی و ... از جمله گزیده اخبار روز یکشنبه 10 بهمن است که می‌توانید آن‌ها را در لینک‌های زیر دنبال کنید.
 
*در مبارزه با تروریسم راسخیم/لغو صدور ویزا برای ایرانیان سخافت آمریکا را نشان می‌دهد
 
رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از سیاست‌های آمریکا، بر راسخ بودن ایران در مبارزه با تروریسم تاکید کرد. لاریجانی با اشاره به اقدام ترانه علیدوستی مبنی بر شرکت نکردن در مراسم اسکار، گفت: موضع هنرمند گرامی ما در تحریم حضور در جشنواره هنری آمریکا نمونه‌ای از غیرت ملی ملت ایران است. دولت آمریکا باید از این نمونه درس بگیرد که در مقابل یک ملت بزرگ و ریشه‌دار و متمدن قرار دارد و اینگونه اقدامات عجولانه و نارس بیش از آنکه قدرت آنها را نشان دهد هراس و ضعف آنها را هویدا می‌کند.
 
*واکنش «ظریف» به فرمان نژادپرستانه رییس‌جمهور آمریکا
 
وزیر امور خارجه کشورمان در توییتی، به دستور اخیر رییس‌جمهور جدید آمریکا واکنش نشان داد.
 
*منع ورود به آمریکا شامل افراد دو تابعیتی هم می‌شود
 
وزارت امور خارجه آمریکا ضمن اعلام منع ورود اتباع هفت کشور مسلمان، از جمله ایران، تاکید کرد که این محدودیت شامل افراد دو تابعیتی نیز می‌شود.
 
*واکنش وزیر خارجه پیشین سوئد به ممانعت از ورود ایرانی‌ها به آمریکا
 
وزیر امور خارجه پیشین سوئد در واکنش به اقدام رئیس‌جمهور آمریکا برای ممانعت از ورود اتباع چند کشور مسلمان، از جمله ایران تاکید کرد: هیچ ایرانی، عراقی یا سوری در آمریکا مرتکب اعمال تروریستی نشده است.
 
*هشدار رییس‌جمهور فرانسه به ترامپ درخصوص پایبندی به برجام
 
دفتر فرانسوا اولاند رییس‌جمهور فرانسه اعلام کرد: اولاند در یک تماس تلفنی با دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا که اولین گفت‌وگوی آنها از زمان روی کار آمدن ترامپ محسوب می‌شود، بر لزوم پایبندی به توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 تاکید کرده است.
 
*گفت‌وگوی پوتین و ترامپ درباره‌ توافق هسته‌ای
 
کرملین اعلام کرد: روسای جمهور روسیه و آمریکا در یک تماس تلفنی با یکدیگر درباره‌ توافق هسته‌ای نیز گفت‌وگو کرده‌اند.
 
*مجلس نیز با تعطیلی هشتم ربیع‌الاول موافقت کرد
 
در پی تصویب تعطیلی هشتم ربیع‌الاول سالروز شهادت امام حسن عسگری (ع) و آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج) در دولت، مجلس شورای اسلامی رسیدگی به بند الحاقی 6 لایحه احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور را انجام نداد.
 
*درخواست یک نماینده برای تجدیدنظر در تعطیلی هشتم ربیع‌الاول
 
کواکبیان خطاب به رئیس مجلس، گفت: بگذارید این بحث یعنی تعطیلی هشتم ربیع در مجلس بررسی شود زیرا این مصوبه مربوط به مجلس نهم بوده است.
 
رئیس مجلس در پاسخ به تذکر کواکبیان، گفت: تعطیلی هشتم ربیع به تصویب هیأت وزیران رسیده است.
 
*مخالفت با رد صلاحیت منتخب بعد از اعلام صحت انتخابات مجلس
 
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب طرح استفساریه تبصره 4 ماده 52 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، رد صلاحیت منتخب نمایندگی مجلس پس از اعلام صحت انتخابات توسط شورای نگهبان را نپذیرفتند.
 
*پرونده فرزند ابتکار فساد مالی نیست/هیچ کس از فرد متخلف دفاع نمی‌کند
 
معاون اول قوه قضاییه در پاسخ به سئوال دیگری درباره آخرین وضعیت پرونده فرزند ابتکار گفت: پرونده تشکیل شده دعوای شخصی بوده و فساد مالی نیست.
 
*تا سال 90 فکر می‌کردیم وظیفه سپاه حفظ انقلاب است/ باید از حرکت رو به جلوی انقلاب هم محافظت کنیم
 
فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: تا سال 90 فکر می‌کردیم که وظیفه سپاه حفظ انقلاب است اما پس از این سال مقام معظم رهبری فرمودند که باید از انقلاب هم پاسداری محافظه‌کارانه به معنای حفاظت از اصل انقلاب و هم پاسداری غیرمحافظه‌کارانه به معنای حفاظت از حرکت رو به جلوی انقلاب داشته باشیم.
 
*مرکز اسناد وزارت دفاع افتتاح شد
 
در آستانه دهه فجر با حضور سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح مرکز اسناد وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در محل این وزارتخانه به بهره برداری رسید.
 
*بودجه ۹۶ هفته آخر بهمن در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد
 
سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۹۶ گفت که مجلس بعد از تعطیلات ۲۲ بهمن وارد بررسی لایحه بودجه خواهد شد.
 
*تشریح اقدامات سپاه در عملیات امدادرسانی ساختمان پلاسکو
 
سردار رمضان شریف اقدامات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عملیات امدادرسانی ساختمان پلاسکو را تشریح کرد.
 
وی گفت: هر چند، مسئول اولیه وقوع این گونه بحرانها، سازمان مدیریت بحران وسایر دستگاهها هستند، با این وجود به دستور فرمانده محترم کل سپاه تیم‌های تخصصی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) با بیش از یکصد نفر از نیروهای متخصص و حدود ۲۵ دستگاه انواع ماشین آلات سنگین مانند جرثقیل‌های سنگین، لودرهای ۴۷۰ و بیل‌های مکانیکی سنگین ۲۲۰، ۳۰۰ و ۴۰۰ در ۱۱ گروه ۴ نفره و در ۳ شیفت کاری مشغول به فعالیت بوده و در روند امدادرسانی، کمک کرده‌اند.
 
*بازدید معاون اجرایی رئیس جمهور از مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
 
معاون اجرایی رئیس جمهور به اتفاق تعدادی از مسئولان دستگاه‌های متولی برای بررسی میزان خسارت‌های وارده سیلاب جنوب استان سیستان و بلوچستان پیش از ظهر امروز وارد کنارک شدند.
 
*«ایران» و «روز نو» مجرم‌اند
 
جلسه رسیدگی به پرونده‌های سایت «روز نو» و روزنامه «ایران» در شعبه 3 دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی کاشانکی برگزار شد.
 
*توضیحات محسن هاشمی درباره ادامه انتشار خاطرات پدرش
 
فرزند ارشد آیت‌الله هاشمی گفت:دیگر پدرم در میان ما نیست و باید وقت بیشتری برای نشر آثار ایشان بگذاریم، چرا که برای هر پاراگراف خاطرات ایشان می‌شود صفحاتی نوشت و توضیحاتی داد.
 
*مرور خاطرات 27 سال همکاری با "آیت‌الله" + فیلم
 
فوت "آیت‌الله" برای همه، به ویژه همکاران او غیر منتظره به شمار می‌رود، رضا سلیمانی مشاور و مدیرکل روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام با سابقه بیست‌و هفت سال همکاری با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، این روزها از اخلاق، عادت‌ها، روزهای سخت و دلپذیر رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌گوید روزهایی که در دوران حیات آیت الله هاشمی رفسنجانی رسانه‌ای نشد.
 
ماجرای رد صلاحیت "آیت‌الله" در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 و متعاقب آن  احراز صلاحیت نشدن سید حسن خمینی در اننتخابات خبرگان 94 ، دلایل عدم حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی  در نماز جمعه پس از وقایع سال 88 و  منش رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت مقابل منتقدان و هتاکان از جمله محورهای این‌گفت‌وگو بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: