کد خبر: ۷۳۴۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۱ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۵
رییس اداره محیط زیست شهرستان ری بیان کرد: هدف شناسنامه دار کردن واحدهای صنعتی این است که اطلاعات واحدهای صنعتی را داشته باشیم و بتوانیم بحث‌های زیست محیطی را راحت‌تر و منظم تر پیگیری کنیم.

زهره عبادتی گفت: در طرح پایش ضربتی که از اواسط آبان ماه شروع شده است، تاکنون 70 واحد جدید صنعتی را در شهرستان ری شناسایی کرده و آنها را  شناسنامه دار کرده‌ایم.
 
وی ادامه داد:در این پایش ضربتی مشخصات، نوع مجوزها، نوع فعالیت و انواع آلودگی‌ واحدهای صنعتی مشخص شد که براساس آن شناسنامه دار شدند، همچنین واحدهایی که مشکل زیست محیطی نداشتند فعالیت خود را ادامه خواهند داد و واحدهایی که مشکل داشتند اخطاریه گرفتند.
 
عبادتی با اشاره به اینکه در شهرستان ری پایش‌ها تحت عنوان پایش ضربتی 147 واحد بوده است اظهار کرد: حدود 15 واحد آلاینده در این طرح پلمب شدند که از این 15 واحد پلمب شده، 14 واحد سنگبری و یک واحد ریخته گری بوده است.
 
رییس اداره محیط زیست شهرستان ری درباره واحدهای پلمب شده افزود: واحدهایی که پلمب می‌شوند اگر برای فعالیت‌هایشان مجوز داشته و از لحاظ استقرار در مکان مشکل نداشته باشند می‌توانند با رفع آلایندگی به فعالیت خود ادامه دهند ولی چنانچه از نظر استقرار مشکل داشته باشند و ممنوعیت شعاع 120 کیلومتر تهران را رعایت نکرده باشند باید به مناطقی که مجاز هستند منتقل شوند.
 
وی با بیان اینکه 47 واحد در طرح پایش اخطاریه گرفته‌ و از فاضلاب 17 واحد نمونه برداری انجام شده است گفت: به طور معمول برای واحدهای آلاینده یک اخطاریه صادر می‌کنیم و به آن‌ها فرصت می‌دهیم اگر در مدت زمان مشخص شده رفع آلایندگی نکنند ،یک بار دیگر  آخرین اخطاریه خود را ابلاغ می‌کنیم  و سپس وارد مراحل حقوقی و پیگیری‌های قضایی می‌شویم.
 
عبادتی بیان کرد: برای شناسنامه دار کردن واحدهای صنعتی چیزی که در درجه اول اهمیت دارد، نوع فعالیت آنهاست و اینکه براساس نوع فعالیت خود که در کدامیک از گروه‌های صنعتی قرار می‌گیرند، همچنین شناسایی مجوز واحدها واینکه از چه دستگاه‌هایی مجوز دارند و بحث مجوز محیط زیستی آن‌ها، از مباحث مورد توجه در شناسنامه دار کردن واحدهای صنعتی است.  
 
وی ادامه داد: در شناسنامه دار کردن واحدهای صنعتی نوع آلاینده‌های آن واحد، فاضلاب، پسماند و آلودگی صوتی را مد نظر قرار می‌دهیم، سپس اطلاعات را جدا می‌کنیم. هدف این است که اطلاعات واحدهای صنعتی را داشته باشیم و بتوانیم بحث‌های زیست محیطی را راحت‌تر و منظم تر پیگیری کنیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: