کد خبر: ۷۳۳۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۰ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۵
برخی از تیم های لیگ برتر والیبال از سازمان لیگ درخواست دارند تا دیدارهای هفته پایانی لیگ در شرایط برابر برای همه تیم ها و بعد از دیدارهای معوقه انجام شود.
 هفته بیست و دوم و پایانی رقابت‌های لیگ برتر والیبال چهارشنبه 13 بهمن با برگزاری شش دیدار پیگیری می‌شود  تا تیم های راه یافته به پلی‌آف این رقابت‌ها مشخص شوند.
 
نکته مهم درباره بازی‌های هفته آخر این است که تیم‌های هاوش گنبد، شهرداری تبریز، صالحین ورامین ، پارسه و سایپا بازی عقب افتاده دارند. بازی هایی که نتایج شان در صعود تیم ها به جمع هشت تیم برتر تاثیر گذار است.
 
تا قبل از بازی های هفته بیستم که به نظر می‌رسد  سایپا می‌تواند  صعودش را به دور بعد قطعی کند تیم‌های  چهارم تا دهم جدول رده‌بندی لیگ شانس صعود به پلی‌آف را دارند. در صورت قطعی شدن صعود سایپا، هنوز تیمهایی هستند که صعودشان به پلی‌آف منوط به هفته آخر لیگ می‌شود.
 
نکته عجیب این است که، بازی‌های  عقب افتاده لیگ برتر بعد از هفته بیست و دوم و پایان مرحله گروهی لیگ برگزار می‌شود؛ موضوعی که باعث اعتراض بعضی از تیم‌ها  به مانند عمران ساری، خاتم اردکان و کاله مازندران هم شده است. در واقع بازی های عقب افتاده که صالحین ورامین ، پارسه ، سایپا ، شهرداری تبریز و هاوش گنبد دارند نه تنها در تعیین تیم های صعود کننده تاثیرگذار است،‌ بلکه  رده تیم‌ها  و نحوه روبه رو شدن تیم‌ها در مرحله پلی‌آف را مشخص می‌کند.
 
بنابراین فدراسیون والیبال باید برنامه ای را درنظر بگیرد که حق هیچ یک از تیم‌ها  ضایع نشود. سازمان لیگ که در این فصل تصمیم های عجیب گرفته است این بار باید هوشمندانه تر عمل کند تا اعتراضی از سوی تیم‌ها  به وجود نیاید.
 
بهتر است بازی های عقب افتاده برگزار شود و تیم‌ها  در شرایط مشابه پا به هفته آخر بگذارند و به این صورت نباشد که یک تیم به مانند صالحین ورامین که باعث بی نظمی در لیگ برتر شده است بعد از بازی‌های  هفته آخر و در حالی که همه تیم ها بازی کرده‌اند و نتیجه‌ مورد نیازش را می داند  دو بازی را انجام بدهد.
 
برای تیم هاوش این شرایط تاثیرگذار نیست، چرا که شانسی برای رسیدن به جمع هشت تیم برتر ندارد، اما علاوه بر پارسه، سایپا و صالحین ورامین باقی تیم‌ها حق دارند که از در شرایط برابر بازی کنند. قطعا انجام بازی‌های  معوقه بعد از هفته پایانی لیگ حرف و حدیث های فراوانی را به وجود می آورد.
 
به نظر می‌رسد  بهتر باشد سازمان لیگ و فدراسیون والیبال ابتدا دیدارهای معوقه و سپس هفته بیست و دوم لیگ را برگزار کند تا حاشیه‌ای پیرامون این موضوع به وجود نیاید.
 
نکته دیگر این است که در برنامه فدراسیون والیبال ساعت بازی های هفته پایانی لیگ به مانند هفته های دیگر است در حالی که نتایج هر بازی روی صعود و رده چند تیم تاثیر می‌گذارد  و باید بازی ها همزمان باشد؛اتفاقی که در همه لیگ ها و در همه رشته‌ها رخ می دهد.
 
برنامه بازی‌های  معوقه لیگ برتر والیبال:
 
هاوش گنبد – شهرداری تبریز یکشنبه 17 بهمن
 
صالحین ورامین – پارسه تهران جمعه 15 بهمن
 
صالحین ورامین – سایپا تهران یکشنبه 17 بهمن
 
برنامه هفته بیست و یکم لیگ برتر والیبال:
 
یکشنبه 10 بهمن
 
پیکان تهران – عمران ساری ساعت 15 خانه والیبال
 
شهرداری تبریز- پارسه تهران ساعت 16 سالن شهید اقدمی تبریز
 
شهرداری ارومیه – هاوش گنبد ساعت 16 سالن غدیر ارومیه
 
کاله مازندران – صالحین ورامین ساعت 16 سالن پیامبر اعظم آمل
 
بانک سرمایه – سایپا تهران ساعت 17 خانه والیبال
 
خاتم اردکان – شهرداری اراک ساعت 17:30 سالن آیت الله خاتمی یزد
 
برنامه هفته پایانی لیگ برتر والیبال:
 
چهارشنبه 13 بهمن
 
سایپا – شهرداری تبریز ساعت 15 خانه والیبال
 
شهرداری اراک – پارسه ساعت 16 سالن امام خمینی اراک
 
عمران ساری – شهرداری ارومیه ساعت 16 سالن شهید حسینی ساری
 
هاوش گنبد – کاله مازندران ساعت 16 سالن المپیک گنبد
 
صالحین ورامین – خاتم اردکان ساعت 16 سالن ورامین
 
پیکان – بانک سرمایه ساعت 17 خانه والیبال
 
جدول رده‌بندی لیگ برتر والیبال تا پایان هفته بیستم:
 
1-  بانک سرمایه 18 برد و 50 امتیاز
 
2-  پیکان تهران 17 برد و 49 امتیاز
 
3-  شهرداری ارومیه 13 برد و 39 امتیاز
 
4-  سایپا تهران 11 برد و 33 امتیاز
 
5-  شهرداری تبریز 9 برد و 29 امتیاز
 
6-  کاله مازندران 9 برد و 28 امتیاز
 
7-  عمران ساری 9 برد و 26 امتیاز
 
8-  خاتم اردکان 8 برد و 26 امتیاز
 
9-  صالحین ورامین 8 برد و 23 امتیاز
 
10-  پارسه تهران 7 برد و 24 امتیاز
 
11-  شهرداری اراک 5 برد و 15 امتیاز
 
12-  هاوش گنبد 4 برد و 12 امتیاز
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: