کد خبر: ۷۲۵۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۶ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۵
از حامد لک تا امید عالیشاه
تیمی که می بینید یک ترکیب یازده نفره از بازیکنانی است که در نیم فصل جابه جا شده اند. یک تیم کامل و خوب که اگر به همین شکل در لیگ برتر شرکت کند امید زیادی به نتیجه گیری خواهد داشت.هرچند که مشکلاتی برای چند بازیکن استقلال و یک بازیکن پرسپولیس بوجودآمده اما نقل و انتقالات زمستانی بی رقیب بوده.

 نقل و انتقالات نیم فصل لیگ برتر بسیار پرسروصداتر از نقل و انتقالات میان فصلی بود. کلی اسم و ستاره جابه جا شده اند و تعداد جابه جایی ها اینقدر زیاد است که برخی تیم های لیگ برتری نسبت به تابستان تغییرات بیشتری داشته اند.
 
 
 با این تغییرات تیم های لیگ برتری حداقل یک تغییر در ترکیب اصلی شان خواهند داشت و همین آمار نشان می دهد که چقدر نقل و انتقالات زمستانی مهم بوده است. تیمی که می بینید یک ترکیب یازده نفره از بازیکنانی است که در نیم فصل جابه جا شده اند. یک تیم کامل و خوب که اگر به همین شکل در لیگ برتر شرکت کند امید زیادی به نتیجه گیری خواهد داشت.
 
 
حامد لک
 
حامد لک در نیم فصل اول یکی از بیشترین گل های خورده را در لیگ داشت . پس هرچند که در هر بازی واکنش های خوبی نشان می داد و دروازه اش را از گل های بیشتر نجات می داد اما وقتی رضایتنامه خواست کسی نه نگفت . او حالا در دروازه سایپا مهمترین دروازه بان نقل و انتقالات است.
 
علی عسگری
 
دلیل جابه جایی علی عسگری قرارداد عجیب اش با سیاه جامگان بود. پرسپولیسی سابق قراردادی امضا کرد که اگر فرهاد کاظمی از مشهد جدا خواهد شد. خب این اتفاق هم افتاد و کاظمی به ماشین سازی تبریز پیوست . علی عسگری حالا وبرای نیم فصل دوم در تبریز بازی خواهد کرد، به همین سادگی.
 
سعدناطق
 
یکی از بهترین خریدهای ممکن برای پرسپولیسی ها رخ داده. مدافع 22 ساله عراقی در حالی برای پرسپولیس جذب می شود که این تیم در تابستان و برای خرید بازیکنان خارجی عملکرد بدی داشته. آنها به غیر از دروازه بان خود که نمایش بدی نداشت 3 بازیکن بد جذب کردند. برعکس مدافع ملی پوش عراق که احتمالا بیشتر از او خواهید شنید.
 
عزت الله پورقاز
 
مدافع ملی پوش استقلال خوزستان به دلیلی مشابه با دلیل سایر ستاره های تیم جنوبی از این تیم جدا شد. استقلال خوزستان پول نداشت که به ستاره هایش بدهد و این بازیکن که سابقه بازی ملی دارد سر از باشگاههای پولداری چون سایپا درآورد. پورقاز البته برای تیم ملی تلاش خواهد کرد اما در سایپا مسیر سخت تری از خوزستان خواهد داشت.
 
هاشم بیگ زاده
 
او مدافع مورد علاقه کی روش و البته قلعه نویی است. مدافع چپی که در صبا باتری و به دلیل مصدومیت نیمکت نشین بوده و حالا با قراردادی قابل توجه به تراکتورسازی پیوسته است. حضور او البته سبب شد مدافع چپ فیکس تراکتورسازی قهر کند و ساز جدایی سردهد اما در نهایت قلعه نویی موفق شد هر دوبازیکن را نگه دارد.
 
آندوتیموریان
 
سودای بازگشت به تیم ملی را دارد اما ظاهرا بدن اش خیلی هم آماده نیست. کاپیتان تیم ملی که مدتی هست به اردو دعوت نمی شود حالا این فرصت را دارد که بادرخشش در استقلال به اوج برگردد. یک آندو آماده کل خط هافبک را برای تیم منصوریان جمع خواهد کرد. تیمی که در نیم فصل دوم جنگنده می شود.البته شرط اصلی اش این است که استقلال مشکل خود را حل کند.  
 
سروش رفیعی
 
بهترین طراح حال حاضر فوتبال ایران که در همین اولین بازی ها هم قدرت اش را دربازی فانتزی به نمایش گذاشت. سروش رفیعی البته باید خیلی زودتر از این به تیمی مثل پرسپولیس یا استقلال می رسید. حالا او گزینه اصلی برای جایگزینی دژاگه در تیم ملی هم هست. سروش رفیعی که امید پرسپولیس در لیگ برتر و اسیاست.
 
جپاروف
 
علی رضا منصوریان با خرید کاپیتان تیم ملی ازبکستان عملا می خواهد تیمش را بسیار فیزیکی ببندد. شما تصور کنید که جپاروف ، تیموریان و ابراهیمی چه خط هافبک غیرقابل نفوذی خواهد بود. البته تهدیدی که برای این خط هافبک وجود دارد مصدومیت و ناآمادگی است چون هر دو کاپیتان تیم ملی ایران و ازبکستان هم ناآماده اند و هم سن زیادی دارند.مشکل جپاروف و آندو مشابه است.
 
آرش افشین
 
نیمکت نشینی در استقلال خاطره بدی برای استعداد سال های نه چندان دور فوتبال ایران به جا گذاشته. او از تهران به خوزستان رفته تا دوباره خودنمایی کند. مهاجم خوش تکنیک جنوبی زمان زیادی از دوره فوتبالی اش را به مصدومیت گذرانده اما کیست که نداد آرش افشین یکی از تکنیکی ترین و خطرناک ترین مهاجمان لیگ است که در استقلال خوزستان بازی خواهد کرد.
 
مسعود حسن زاده
 
او ، کاوه رضایی و مرتضی تبریزی سال قبل خط حمله آتش ذوب آهن بودند که موفق هم عمل کردند. حسن زاده در ابتدای فصل به سایپا پیوست و این تصور می شد که درخشش ویژه ای داشته باشد. او اما چندان هم خوب نبد. ستاره سال قبل اصفهان اما دوباره اصفهان بازگشته و این بار در تیم ویسی بازی خواهد کرد و می شود روی گل زدن هایش بیش از قبل حساب کرد.
 
امید عالیشاه
 
ستاره پرسپولیس برای جدا شدن از تیمی که درصدرجدول است یک توجیه خوب داشت. پیشنهاد از تیم دوم جدول بعلاوه گذراندن دوره سربازی. البته که دلیل اصلی عالیشاه برای جدا شدن از پرسپولیس خروج از ترکیب اصلی بود. حالا عالیشاه که در نیم فصل اول برای تیم اول جدول می جنگید در نیم فصل دوم تلاش می کند که تیم دوم را به رتبه اول برساند. ستاره تکنیکی که قلعه نویی رویش حساب ویژه ای باز کرده.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: