کد خبر: ۷۲۳۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۷ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۵
یک نفر در فوتبال ایران جواب ما را بدهد/ آیا چون حامی نداریم، باید این گونه حقمان خورده شود؟
باشگاه سیاه‌جامگان خراسان در مورد اتفاقات دیدار با سایپا بیانیه صادر کرد.
 تیم فوتبال سیاه‎جامگان مشهد بیانیه‌ای را در سایت خود درباره اشتباهات داوری صادر کرده است.
 
به گزارش قلم نیوز، متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:
 
تیم فوتبال سیاه‌جامگان با اتکا به توان بخش خصوصی طی عمر ۶ ساله خود در مسیر موفقیت گام برداشته و در دنیای سخت فوتبال حرفه‌ای با سیلی صورت خود را سرخ نگه داشته است. با این وجود اتفاقات داوری دیدارهای اخیر تیم فوتبال سیاه‌جامگان باعث دلسردی شده و ادامه این راه طاقت‌فرسا شده است. اشتباهات داوری از ابتدای فصل وجود داشته ولی در این چند دیدار اخیر و با توجه به شرایط حساس جدول دیگر قابل تحمل نیست.
 
باشگاه سیاه‌جامگان برای چندمین بار از داوری‌ها ضربه خورد و این در حالی است که با وجود اعتراض‌های به جا و با دلیل و مدرک همچنان در بر همان پاشنه می‌چرخد و کمیته محترم داوران کمترین توجهی به اوضاع نابه‌سامان داوری‌ها نداشته و سعی در دفاع از داوران خود دارد.
 
فارغ از این که حرکت آقای خلعتبری در به ثمر ساندن گل سایپا با کمک دست در دیدار هفته جاری لیگ‌ برتر، دور از روح جوانمردی و پهلوانی بود باید نظر افکار عمومی را به این نکته عجیب جلب کنیم که جناب زرگر به عنوان داوری که این خطای هند را دیدند و بعد رای‌شان را  برگرداندند همان داوری هستند که چند هفته پیش در دیدار سیاه‌جامگان با ماشین‌سازی در چند نوبت با اشتباهات خود حق مسلم نماینده استان خراسان رضوی را خوردند و البته با وجود اعتراضات فراوان هیچ تنبیهی هم برای ایشان در نظر گفته نشد. در بازی با ماشین‌سازی با وجود همه ناداوری ایشان، سیاه‌جامگان موفق به غلبه بر حریف و داور شد اما در بازی با سایپا واقعا زورمان به داوری نرسید.
 
در صحنه گل سایپا ابتدا جناب زرگر اعلام خطای هند می‌کند و کمک داور هم اعلام گل نمی‌کند. به واسطه اعتراض بازیکنان سایپا، داور و کمک داور با هم مشورت می‌کنند و سپس به یک باره گل سایپا صحیح اعلام می‌شود. یک نفر در فوتبال ایران جواب ما را بدهد. چه دیالوگی بین داور و کمک داور رد و بدل می‌شود که نظر هر دو تغییر می‌کند؟ معنای این اتفاق اشتباه سهوی داوری است؟ آیا چون در این فوتبال حامی نداریم، باید این گونه حقمان خورده شود؟
 
باشگاه سیاه‌جامگان به عنوان یکی از معدود باشگاه‌هایی که با همت بخش خصوصی اداره می‌شود، تنها خواسته‌اش از فدراسیون فوتبال و کمیته داوران نه حمایت از این تیم که تنها اجرای عدالت است. عدالتی که ظاهرا کمیته محترم داوران و دپارتمان داوری از اجرای آن عاجز است و تنها با ورود کمیته‌های انضباطی و اخلاق و بررسی داوری‌های عجیب در طول این فصل می‎توان به آن رسید. ادامه روند اشتباهات داوری فقط باعث سلب انگیزه شده و این شرایط برای تیم‌های بدون حامی همچون سیاه‌جامگان بغرنج‌تر است. جناب آقای تاج، رییس محترم فدراسیون همواره به دنبال عدالت، حق و صداقت در فوتبال بوده و عملکردشان نیز به خوبی این را نشان می‌دهد و در این مسیر تنها به یاری و همراهی ایشان امید داریم؛ به همین دلیل از ایشان می‌خواهیم شخصا به این موضوع ورود پیدا کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: