کد خبر: ۷۲۳۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۳ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۵
با توجه به درجه حرارت بسیار بالای زیر آوار تعداد روزهای عملیاتی آتش‌نشانان در ساختمان پلاسکو به عدد هفت رسید اما عملیات جست‌وجو و آواربرداری همچنان ادامه دارد.
بامداد ششمین روز از عملیات دستگاه‌های امدادی در پلاسکو با بارش باران و برف آغاز شد و عملیات آواربرداری در حالی در این روز ادامه پیدا کرد که سفیر فلسطین برای ابراز همدردی به محل حادثه آمد.
 
تا به این لحظه عملیات آتش‌نشانان در ساختمان پلاسکو که به روز هفتم رسیده است، حدود ۸۰ درصد از آوار ساختمان برداشته و به بیرون منتقل شده است و به نظر می‌رسد اگر مراحل آواربرداری با همین سرعت ادامه داشته باشد این فرآیند تا پایان هفته به اتمام برسد.
 
سرمای هوا همچنان در اطراف محل پلاسکو حکمفرماست اما خبری از بارش باران و برف نیست. نیروهای پلیس نیز که از نخستین دقایق وقوع حادثه در محل حضور داشتند، همچنان در محل مستقر بوده و نسبت به تأمین نظم اقدام می‌کنند.
 
پاساژ کویتی‌ها در مجاورت ساختمان پلاسکو نیز که شماری از کسبه نگران تخریب و آسیب‌دیدگی آن بودند تاکنون آسیبی ندیده و به نظر نمی‌رسد که در روزهای باقی‌مانده از عملیات نیز آسیبی به این ساختمان وارد شود.
 
کامیون‌های حامل نخاله با سرعت بیشتری از محل کارگاهی خارج شده و آوار پلاسکو را در حالی که بخار زیادی از آن به هوا بلند می‌شود به قطعه‌زمینی در محدوده شوش منتقل می‌کنند تا بار دیگر عملیات جست‌وجو و برای چندمین بار در این منطقه انجام شود.
 
تاکنون بیش از ۷۵ گاوصندوق از سوی آتش‌نشانان از زیر آوار خارج شده که به گفته جانشین رئیس پلیس پایتخت در گنجینه پلیس آگاهی نگهداری شده و تاکنون نسبت به تحویل گاوصندوق به حدود پنج نفر به مالکان اقدام شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: