کد خبر: ۷۲۱۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۸ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۵
جلسه علنی شورای شهر تهران امروز در حالی آغاز شد که حادثه پلاسکو محور اصلی این جلسه بود.
  اعضای شورای شهر امروز یاد و خاطره شهدای قهرمان پلاسکو را گرامی داشتند.
 
جلسه علنی شورا نیز تحت تاثیر این حادثه بود به نحوی که برخی از اعضای شورا از همان ابتدا قصد صحبت و تذکر درباره این حادثه را داشتند که چمران رییس شورا اجازه بیان تذکر نداد و این مساله موجب نارضایتی اعضا شد.
 
**12:07: درخواست 20 هزار فرزند شهید برای شهدای آتش‌نشان
 
یک عضو شورای اسلامی شهر تهران از راه‌اندازی پایگاهی برای جمع‌آوری امضا از فرزندان شهید سراسر کشور جهت "شهید ایثارگر" محسوب شدن شهدای آتش‌نشان خبر داد.
 
**11:58: مجتبی شاکری: هنوز شهرداری از ارائه نسخه اکسل بودجه به شورای شهر خودداری می‌کند
 
مجتبی شاکری رییس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران گفت: هنوز شهرداری تهران از ارائه نسخه اکسل بودجه به شورای شهر خودداری و مقامت می کند.وی با تاکید بر اینکه مراسم تشییع پیکر شهدای آتش نشان نباید به فضای فریاد "مرگ بر فلان" یا "درود بر فلان" تبدیل شود، تصریح کرد: جای معرفی و محاکمه مقصران این مراسم نیست.
 
**11:36: مخزن گازوئیل ادعا شده در طبقات بالای پلاسکو صحت ندارد
 
احمد مسجد جامعی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: هیچ تولیدی در ساختمان پلاسکو نبوده و به همین دلیل ابزار تولیدی چندانی در زیر آوار باقی نمانده است.همچنین مخزن گازوئیل ادعا شده در طبقات بالا به هیچ وجه صحت ندارد ولی منبع آب آتش نشانی و منبع آب شرب در بام ساختمان وجود داشته است. شغل پلاستیک فروشی در کل مجموعه نبوده است هر چند که اسم ساختمان پلاسکو است. داخل راهروها و راه پله‌ها نیز به هیچ وجه انبار کالا نبوده است.
 
**11:25: رونمایی از سامانه جامع مصوبات شورای شهر تهران
 
سروری، رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران از سامانه جامع مصوبات شورای شهر رونمایی کرد و گفت: در این روز تلخ، خبر خوش رونمایی از این سامانه را مطرح می‌کنیم.
 
**11:09: نماد یادبود آتش‌نشان‌های قهرمان در تهران نصب می‌شود
 
معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهرداری تهران گفت: هنوز مکان قطعی جانمایی نماد یادبود آتش‌نشانان مشخص نشده، اما امکان دارد این یادبود در نزدیکی ساختمان پلاسکو نصب شود.
 
**10:55: جدیدی: آرتیست‌های سینمایی هم درباره مسائل شهری عرض اندام می‌کنند
 
جدیدی، عضو کمیسیون نظارت شورای شهر، تهران را به زمین "مین" تشبیه کرد و در ادامه گفت: جدیدی با اشاره به اینکه حتی آرتیست‌های سینمایی هم درباره مسائل شهری عرض اندام می‌کنند، اظهار کرد: این افراد بدون حتی یک سناریو نمی‌توانند شاخ بز را جدا کنند.
 
**10:40: "پلاسکو"، زنگ بیدارباش مسوولان است/جانباختگان آتش‌نشانی، شهید ایثارگر محسوب شوند
 
به گزارش ایسنا، الهه راستگو، رییس کمیته مشارکت‌های مردمی شورای اسلامی شهر تهران با تاکید براینکه حادثه پلاسکو اولین حادثه در شهر تهران نبوده و قطعا آخرین حادثه نیز نخواهد بود، افزود: مسئولان باید عبرت بگیرند و برای دیگر حوادث احتمالی و غیر مترقبه برنامه‌ریزی کنند.
 
**10:35: شهرداری اخطاریه‌های ایمنی را باید به بنیاد مستضعفان می فرستاد نه مستاجران پلاسکو
 
سرخو، رییس کمیته حمل و نقل شورای شهر تهران خواستار استعفای قالیباف در پی حادثه پلاسکو شد. وی با بیان اینکه شهرداری اخطاریه‌های ایمنی خود را به مستاجران و نه به بنیاد مستضعفان داده است، گفت: اخطاریه‌ها نباید برای مستاجران و مالکان سرقفلی ارسال شود، بلکه باید برای مالک اصلی ساختمان پلاسکو که همان بنیاد مستضعفان است ارسال می‌شد.
 
**10:34: پیشنهاد "دبیر" برای انقلاب در آتش‌نشانی
 
دبیر، رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران پیشنهادی در راستای انقلاب در خرید تجهیزات آتش‌نشانی مطرح کرد.
 
**10:22: درخواست حافظی از قوه قضاییه
 
حافظی  در تذکر پیش از دستور خود نیز ضمن دعوت از مردم برای حضور در مراسم تشییع‌ پیکر آتش‌نشانان در روز پنجشنبه گفت: از قوه قضاییه می‌خواهیم به دور از محافظه‌کاری سیاسی، مسببان حادثه را شناسایی و محاکمه کنند.وی با انتقاد از بیرون راندن خبرنگاران و عکاسان از محدوده کارگاه پلاسکو و اجازه حضور تنها به خبرنگاران صداوسیما ، خواستار لغو انحصار خبری شد، شاید انتشار عکس در فضای مجازی موجب ناراحتی خانواده‌ها شود اما جای سوال است که چرا خبرنگاران بیرون رانده می‌شوند؟ و باید حضور داشته باشند.
 
**9:56: گرامیداشت یاد قهرمانان پلاسکو/ درخواست حافظی برای انتشار فایل صوتی جلسه شنبه
 
رحمت‌الله حافظی در واکنش به این اقدام چمران، در اعتراض گفت:‌ ٢٠-٣٠ نفر در پلاسکو مردن مردم باید بدانند. فایل صوتی جلسه شنبه در پارکینگ پروانه منتشر شود.
 
**9:42: بررسی زوایای پنهانی حادثه پلاسکو در جلسه هیات امنا با اعضای شورای
 
محمدمهدی تندگویان،سخنگوی فراکسیون اصلاح‌طلبان شورای شهر تهران  در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه هیات مدیره ادعا کرده که در ساختمان پلاسکو حتی یک کارگاه تولیدی نبوده و همه واحدها فروشگاه بوده است، گفت: همچنین هیات امنا مذکور که 25 ماه است در پلاسکو فعال هستند، اعلام کردند که به هیچ وجه کارگر شب‌خواب نداشته و تنها یک سرایدار و دو نظافت‌چی در آنجا مستقر بودند. همچنین هیچ منبع گازوئیلی در طبقات نبوده و گازوئیل فقط در موتورخانه و زیرزمین بوده است، و هنوز موجود است.
 
به گزارش ایسنا، در ابتدای این جلسه، رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران  به دلیل اینکه هیات رییسه اجازه بیان تذکرات را نداد، به نشانه اعتراض از جای خود بلند شد و قصد ترک جلسه را داشت که نهایتا هیات رییسه موافقت کرد که در تنها در سه دقیقه اعضای شورا تذکرات خود را بیان کنند.
 
در این جلسه جدیدی نیز به هیات رییسه شورای شهر در مورد وقت دهی اعتراض کرد که با واکنش پیرهادی مواجه شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: