کد خبر: ۷۲۰۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۱ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۵
دبیر اتحادیه تجهیزات پزشکی از رتبه‌بندی و قیمت‌گذاری لوازم پزشکی مصرفی از ابتدای سال آینده خبر داد و اعلام کرد: به جز کالاهای مصرفی تخصصی در بخش قلبی، ارتوپدی و چشمی که به وزارت بهداشت محول شده، سایر کالاهای مصرفی با کمک تشکل‌ها و نظارت این وزارتخانه قیمت‌گذاری و رتبه‌بندی می‌شوند.
محمدرضا کمپانی، با اشاره به اینکه قرار بر این شده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با کمک تشکل‌های مربوطه تا پایان سال جاری رتبه‌بندی و قیمت‌گذاری تجهیزات پزشکی را مدنظر قرار دهد، اظهار کرد: بر این اساس قرار است حدود ۱۱۵ هزار کد کالایی رتبه‌بندی و قیمت‌گذاری شوند که شامل ۴۰ تا ۵۰ گروه کالایی خواهند بود.
 
وی با اشاره به اینکه آغاز طرح تحول قیمت‌ها به دلیل تحریم افزایش یافت، خاطرنشان کرد: بنابراین قیمت برخی از کالاهای خارجی بسیار بالا رفت و وزارت بهداشت تصمیم گرفت قیمت‌گذاری کالاهای مصرفی را در دستور کار قرار دهد تا تجهیزاتی را که به صورت عام مورد نیاز بیمارستان‌ها است، خریداری و در اختیار آنها بگذارد. در نتیجه در زمان خرید قیمت‌گذاری‌ها انجام شد و روی سایت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفت تا مقادیر زیادی صرفه‌جویی در رابطه با خرید کالاها انجام شود. هرچند تولیدکنندگان و واردکنندگان از این مسئله ناراضی بودند.
 
دبیر اتحادیه تجهیزات پزشکی با اشاره به اینکه تصمیم وزارت بهداشت در رابطه با قیمت‌گذاری تجهیزات بر اساس مصوبه هیات وزیران و طی درخواست این وزارتخانه بود، تاکید کرد: قیمت‌گذاری تجهیزات ناراضایتی‌هایی را به همراه داشت اما چرا که فعالیت واردکنندگان 100 در صد به ارز وابسته بود و تا حدی نیز می‌توان حق را به آنها داد. در نهایت نهایت همکاری توسط تولیدکنندگان در رابطه با قیمت‌گذاری‌ها انجام شد.
 
کمپانی با اشاره به یکی از مشکلات موجود در مورد قیمت‌گذاری تجهیزات پزشکی عنوان کرد: با توجه به اینکه در بخش تولید موضوع تحقیق و توسعه را داریم بنابراین ممکن است روی یک محصول سرمایه‌گذاری‌هایی انجام شود اما به تجاری‌سازی نرسد که این فرایند هزینه‌بر است. بنابراین تولیدکنندگان درخواست دارند که هزینه (R & D) روی قیمت تمام شده لحاظ شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: