کد خبر: ۷۱۸۸
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۶ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۵
مریم آزمون مدعی است هیچ یک از بازیکنان در حاشیه امنیت قرار ندارند و درهای تیم ملی به روی نفرات برتر همچنان باز است.
فوتبال بانوان
مرحله نخست اردوی انتخابی تیم‌ ‌ملی فوتبال بانوان از یکم بهمن‌ماه آغاز شده و تا پنجم بهمن‌ماه نیز ادامه‌ خواهد داشت و ملی‌پوشان خود را برای حضور در مرحله مقدماتی جام ملت‌های فوتبال آسیا آماده می‌کنند.

سرمربی تیم‌ ‌ملی فوتبال بانوان در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این که هیچ یک از بازیکنان در حاشیه امنیت نیستند، اظهار کرد: ما بر اساس معیار و برنامه‌ریزی که داشته‌ایم بازیکنانی را انتخاب خواهیم کرد که به برنامه ما کمک کنند.  در حال‌ حاضر مرحله نخست اردو از اول بهمن‌ماه آغاز شده که تا پنجم نیز ادامه‌ خواهد داشت. به دلیل این که ملی‌پوشان در لیگ‌ برتر شاغل هستند طوری برنامه‌ریزی کرده‌ایم که اردوها از روزهای جمعه تا سه‌شنبه برگزار شود و مرحله دوم اردو نیز از جمعه تا سه‌شنبه آغاز خواهد شد. هیچ یک از بازیکنان در حاشیه امنیت قرار ندارند.

او با بیان این که بازیکنان در میدان مسابقه باید خود را نشان دهند ادامه داد: در مرحله دوم اردو ریزشی را خواهیم داشت، هم‌چنین با شرکت در تورنمنت و با بازی دوستانه با اوکراین می‌توانیم بازیکنان را محک بزنیم و اگر در آن رقابت‌ها بازیکنی مد نظر ما نباشد، حتما جایگزینی برای او خواهیم داشت. من و همکارانم روزهای جمعه در بازی‌های لیگ برتر برای تماشای بازی‌ها حضور داریم تا اگر بازیکنی مد نظر ما بود او را به تیم‌ ‌ملی دعوت کنیم. درِ تیم‌ ‌ملی هم‌چنان به روی همه باز است و مثل گذشته نیست که با یک ارنج ترکیب تیم‌ ‌ملی مشخص شود، هیچ حاشیه امنیتی برای کسی وجود ندارد.

آزمون درباره دیدار دوستانه با اوکراین بیان‌ کرد: 12 تا 19 اسفندماه تیم ملی اوکراین در ایران حضور خواهد داشت و روزهای 16 و 18 اسفندماه 2 بازی دوستانه‌ای را با تیم زیر 20 سال اوکراین خواهیم داشت.

او در پاسخ به این سوال که آیا تیم زیر 20 سال اوکراین برای بازی با تیم بزرگسالان ما مناسب است یا خیر؟ گفت‌: تیم اوکراین یک تیم اروپایی است که ریشه‌یی و آکادمیک فوتبال را بازی می‌کند و این برای بازیکنان ما محک بسیار خوبی می‌شود، هم‌چنین می‌توانیم میزان آمادگی بازیکنان و نقاط قوت و ضعف آن‌ها را شناسایی کنیم و حد و اندازه‌های تیم ملی مقابل یک تیم کلاسیک را بشناسیم.

آزمون درباره سایر دیدارهای تدارکاتی تیم ملی، بیان‌ کرد: به چند کشور آسیایی و اروپایی برای برگزاری دیداری دوستانه نامه زده‌ایم و با دو کشور آذربایجان و رومانی نیز تبادل نظر کرده‌ایم که اگر بشود بهمن‌ماه برای برگزاری دیدار دوستانه به این دو کشور سفری داشته باشیم. برگزاری این دیدارهای دوستانه به آمادگی هر چه‌ بیش‌تر ملی‌پوشان کمک خواهد کرد.

سرمربی تیم‌ ‌ملی با اشاره به این که آمادگی ملی‌پوشان در حد لیگ خودمان است، خاطرنشان کرد: بازیکنان ما از نظر آمادگی خوب هستند، اما آمادگی آن‌ها در حد لیگ برتر خودمان است. زمانی که ما می‌خواهیم با تیم‌های ویتنام، سنگاپور و میانمار بازی کنیم، باید از نظر آمادگی در سطح همان‌ها باشیم. آمادگی آن‌ها بسیار با بازیکنان ما متفاوت است. من و همکارانم با برنامه‌ریزی صحیح از لحاظ تکنیک، تاکتیک، بدنسازی و تغذیه در صدد این هستیم تا تیم خوبی را راهی مسابقات کنیم. آن طور که فدراسیون و کادرفنی برنامه‌ریزی کرده‌اند در وهله نخست هدف حفظ یک تیم خوب برای شرکت در مسابقات و روزهای فیفا دی است. هم‌چنین این که همه باید بدانند که ما یک تیم‌ ‌ملی آماده برای حضور در تورنمنت‌ها و رقابت‌های بین‌المللی داریم تا جایگاهی که تیم‌ ‌ملی فوتبال بانوان ایران شایسته آن است، دست یابیم.

آزمون آینده تیم‌ ‌ملی را خوب ارزیابی و بیان‌ کرد: من این نوید را می‌دهم که فوتبال بانوان ایران بسیار تغییر کرده است که در چند رده سنی بازیکن‌سازی داشته‌ایم. در حال‌ حاضر نیز قاسمی، از بازیکنان 16 سال در اردوها حضور دارد که یکی از استعدادهای خوب فوتبال کشور است. در اردوی بعد نیز از بازیکنان بسیار خوب  تیم 19 سال مانند، بهشت که یکی از بهترین بازیکنان حال‌ حاضر  است و آینده بسیار خوبی نیز خواهد داشت برای حضور در اردوی تیم‌ ‌ملی دعوت خواهیم کرد.

تیم‌ ‌ملی فوتبال بانوان ایران فروردین‌ماه در مرحله مقدماتی جام ملت‌های فوتبال آسیا به مصاف حریفانی از میانمار، سنگاپور، سوریه و ویتنام خواهد رفت که آزمون درباره  حریفان، گفت‌: در حال‌ حاضر نمی‌توان گفت‌ این گروه سخت است یا آسان. تمام دنیا به بازی فوتبال علاقه دارند و به همین دلیل نیز پیشرفت داشته‌اند. حتی کشورهایی که در دورترین نقطه  آسیا قرار دارند، در حال‌ پیشرفت هستند همان طور که ما پیشرفت کردیم. ما شناخت نسبی نسبت به ویتنام و سنگاپور داریم، چرا که تیم 19 سال ما با ویتنام و  16 سال با سنگاپور بازی داشته‌اند، تیم میانمار نیز مشابه ویتنام بازی می‌کنند. تمام تلاش خود را برای صعود به کار خواهیم بست. البته این بستگی به روز بازی و آمادگی بازیکنان دارد. همان‌طور که می‌دانید گروه‌ها، گروه مرگ و زندگی هستند، چرا که از هر پنج تیم تنها یک تیم به مرحله بعدی صعود خواهد داشت.

سرمربی تیم‌ ‌ملی در پایان از رسانه‌ها تقاضای حمایت بیش‌تر از  فوتبال بانوان داشت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: