کد خبر: ۷۱۶۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۲ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۵
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری آتیه صبا خبر داد:
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری آتیه صبا گفت: از زمانی که آقای اسلامیان مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری را بر عهده گرفتند، هلدینگ‌ها تخصصی شده و حوزه انرژی ، مسکن ، حمل و نقل ، گردشگری و صنعت و معدن به صورت جداگانه تقسیم‌بندی شدند.
به گزارش «قلم نیوز» احمدرضا نیک‌کار اصفهانی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری آتیه صبا، وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری صبح امروز در یک نشست خبری در خصوص کارنامه یک ساله آتیه صبا گزارش عملکردی را به اصحاب رسانه ارائه داد.

وی در این نشست با اشاره به سه محور اصلی فعالیت این شرکت طی یک سال گذشته گفت: ما با بدهکاری عظیمی در این مجموعه رو به رو بودیم و شرکت‌های زیان‌ده کم نبودند. همچنین مقداری از ثروت بازنشستگان بدون ضوابط از این سازمان خارج شده بود و در صدد برآمدیم با تشکیل اتاق فکر این معضلات را بر طرف کنیم.

نیک کار اصفهانی خاطرنشان کرد: برای برطرف کردن زیان انباشته محورهایی تعریف شد و از مجموع 200 میلیارد تومانی که از آتیه صبا خارج شده بود 150 میلیارد تومان آن را به این شرکت بازگرداندیم.

وی در ادامه با اشاره به 12 پروژه بزرگ ‌ملی در دولت یازدهم تعریف شده گفت: 80 درصد پروژه‌ها تاکنون عملیاتی شده است.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری آتیه صبا یکی از معضلات عمده این شرکت را شرکت هواپیمایی آسمان عنوان کرد و گفت: این شرکت با معضل ازدحام جمعیت و نیروی انسانی 3500 نفری تنها برای 8 فروند هواپیما روبرو بود و بالغ بر 1000 میلیارد تومان بدهی داشت و ما با افزایش ناوگان این شرکت از 8 هواپیما به 24 فروند هواپیما این جمعیت را ساماندهی کردیم ضمن آنکه بالغ بر 14 هواپیمای زمین‌گیر که فاقد موتور بودند بازسازی شد و به همت مدیر عامل این شرکت هواپیما افزایش یافته است.

وی افزود: امروز شرکت آسمان در بین 14 شرکت داخلی رتبه برتر جابجایی مسافر را دارد و بدهی‌های شرکت آسمان به 5 بانک کشور پرداخت شده که 500 میلیارد تومان آن از طریق شورای اقتصاد مطرح و تهاتر شد و به زودی ناوگان هواپیمایی آسمان به 40 فروند هواپیما خواهد رسید.

آتیه صبا مربوط به بازنشستگان است و باید شرکت‌های زیرمجوعه آن  به سوددهی برسند

مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری آتیه صبا در بخش دیگری از سخنانش به احیای مجدد کفش ملی اشاره کرد و گفت: این شرکت در سال 52 با 11 هزار پرسنل آغاز به کار کرد اما زمانی که ما آن را تحویل گرفتیم تنها 600 نفر کارمند داشت. ما از مهم‌ترین متخصصان ایتالیایی بهره بردیم تا پس از 37 سال خاموشی این شرکت مجددا آن را احیا کنیم.

وی افزود: هم اکنون 260 فروشگاه کفش ملی در کشور با سرمایه 2 هزار میلیارد تومان و بدون سوددهی آن هم به دلیل افکار ورشکسته وجود دارد اما ما معتقدیم تولیدات کفش ملی به زودی به نام تن پوش ملی (کیف ، کمربند ، کفش و ...) ارائه خواهد شد.

نیک کار اصفهانی در ادامه با اشاره به شرکت ایرانگردی و جهانگردی آتیه صبا تصریح کرد: 64 هتل ایرانگردی و جهانگردی بالغ بر 30 هزار میلیارد تومان ارزش عیانی ، حدود 2 میلیارد تومان زیان داده بود و ما در اسفندماه سال گذشته با هماهنگی دانشگاه لوزان در ایران همایشی را تحت عنوان سفرپارک برگزار کردیم و ظرف 8 ماه گذشته نیز مقدماتی را برای تاسیس اولین آکادمی بین المللی گردشگری دانشگاه لوزان در ایران فراهم کردیم و از سه سال آینده این دانشگاه ، دانشجو می‌پذیرد و 2 هزار و 500 دانشجو در لیست انتظار دارد.

وی افزود: شعار اصلی آتیه صبا هر توریست معادل 100 بشکه نفت است و به گفته آقای روحانی معضل بیکاری با گردشگری حل خواهد شد زیرا به عنوان پتانسیل خفته‌ در کشور است.

اولین هتل پنج ستاره قائم شهر افتتاح می‌شود

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری آتیه صبا با اشاره به شرکت کاغذسازی قائم شهر افزود: این شرکت معروف‌ترین تولید کننده دستمال کاغذی با 60 هزار مترمربع زمین و عرصه عیانی است که ما کاربری آن را تغییر دادیم و کارخانه‌ای که بدهی داشت را احیا کردیم که در 5 اسفندماه این کارخانه با حضور آقای ربیعی وزیر کار افتتاح خواهد شد و اولین هتل پنج ستاره قائم شهر نیز افتتاح می شود.

وی در ادامه به شرکت تجهیزات ایمنی راه‌ها اشاره کرد و گفت:‌ این شرکت 68 هزار میلیارد تومان بدهی انباشته داشت و در گذشته 2 هزار پرسنل در این شرکت فعالیت می‌کردند. این شرکت در حال تعطیلی بود زیرا حقوق معوقه 6 ماهه و بدهی مالیاتی بالغ بر 70 میلیارد تومان داشت. ما موفق شدیم حقوق معوق آن را امسال پرداخت کرده و تاکنون 40 میلیارد تومان آن نهایی شده است.

وی همچنین به شرکت آپادانا سرام قزوین در بوئین زهرا اشاره کرد و گفت:‌ این شرکت یکی از پنج شرکت معروف خاورمیانه است و ظرفیت تولید 2 میلیون متر مربع سرامیک دارد. هر چند دارای هزار نفر پرسنل است اما با معضلات بسیار زیادی همراه بود که در حال حاضر بدهی آن به نصف رسیده و تولیدات آن 2.5 برابر شده و تاکنون 3 میلیون متر مربع از محصولات آن به کره صادر شده و به عمان و ترکیه نیز محصولات آن صادر خواهد شد.

وی گفت: مجموعه انبارهای عمومی نیز جزو شرکت‌های آتیه صبا است که رسالت بزرگی در کشور دارد و اولین سردخانه صنعتی در فرودگاه امام تاسیس شد.

نیک‌کار اصفهانی همچنین با اشاره به کریدور آزادراه شمال به جنوب کشور افزود: توسعه زیرساخت‌ها یکی از اولویت‌های این شرکت است. کریدور شمال به جنوب کشور در آزادراه کنار گذر شرق که نقشه آن برای سال 53 و پیش از انقلاب بود سه ماه گذشته با حضور 2 وزیر کلنگ زنی شد و امروز این پروژه با سه شیفت کاری در دست اجراست و 2 هزار و 800 نفر در این کریدور مشغول به کار است. مسافت آزادراه تهران شیراز با این کریدور کاهش خواهد یافت و حدود 50 میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی دارد.

وی با اشاره به کشته‌های جاده‌ای گفت: جنگ ایران و عراق تنها 100 هزار کشته داد اما کشته‌های جاده‌ای امروز به 800 هزار نفر رسیده و دیه 20 میلیونی به دیه 200 میلیونی افزایش یافته و بر اساس گزارش بیمه معادل پنج میلیارد دلار زیان ایجاد شده است.

وی همچنین افزود: مرکز مدیریت محیط زیست را با 12 کارگاه تخصصی جداگانه بنا کردیم. همچنین شرکت پرشین گلف که به صورت دولتی اداره می‌شد با مدیریت جدید جانی دوباره گرفت که یکی از پروژه‌های بزرگ آن تولید کاغذ از سنگ آهک است.

وی گفت: با توجه به اینکه سالیانه یک میلیون و 300 هزار تن کاغذ مصرف می‌شود و 2 میلیارد دلار کاغذ سال گذشته وارد کشور شد، ما مکلفیم تا قطع درختان را در کشور مهار کنیم. در صددیم تا 20 کارخانه تولید کاغذ از سنگ آهک را ایجاد کنیم و از واردات کاغذ جلوگیری به عمل آوریم.

ارزش گذاری املاک شرکت آتیه صبا در دستور کار است

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری آتیه صبا، در خصوص ارزش واقعی دارایی‌های این شرکت گفت: ارزش گذاری املاک صندوق در دستور کار است و هر حوزه‌ای به صورت تخصصی در حال بررسی است. به عنوان مثال کفش ملی 2 هزار میلیارد تومان ارزش واقعی دارد. هر چند بیشتر شرکت‌ها به دلیل زیان‌ده بودن آمادگی حضور در بورس را ندارند اما چندین شرکت در حال آماده شدن هستند که کاغذسازی قائم شهری یکی از آنها است این در حالی است که این شرکت 20 سال تعطیل بود.

وی افزود: از زمانی که آقای اسلامیان مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری را بر عهده گرفتند، هلدینگ‌ها تخصصی شده و حوزه انرژی ، مسکن ، حمل و نقل ، گردشگری و صنعت و معدن به صورت جداگانه تقسیم‌بندی شدند. اخیرا نیز بیمه ملت به بازنشستگان واگذار شد و سوددهی شرکت‌ها تغییر کرد.

وی در خاتمه چشم انداز بازار سرمایه را روشن ارزیابی کرد و گفت: با وجود تحریم‌های 10 ساله هم اکنون شاهد تردد کشتی‌های باربری هستیم و با احیای برخی از شرکت‌ها مانند کفش ملی موفق به ایجاد 10 هزار شغل خواهیم شد و تا شهریورماه سال آینده 50 هزار شغل جدید ایجاد خواهیم کرد. قطعا تا آن زمان چند شرکت ما در بورس خواهند بود. ضمن آنکه ما چند قرارداد نیز در حوزه هتل داری و آشپزخانه صنعتی در ابوظبی و دوبی امضا کرده‌ایم که با انعقاد این قراردادها پس از پشت سر گذاشتن مشکلات بانکی موضوع هتل‌داری در کشور پررنگ‌تر خواهد شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: