کد خبر: ۷۱۵۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۲ - ۳۰ دی ۱۳۹۵
ساختمان پلاسکو در تهران در پی آتش سوزی گسترده که از صبح امروز آغاز شده بود فرو ریخت .

مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس گفت دقایقی پیش ساختمان پلاسکو به دلیل آتش سوزی فرو ریخت. البته ساختمان تخلیه شده بود ولی امداد گران آتش نشانی در حال تخلیه دود و امداد رسانی در محل حادثه بودند .

خالدی با اعلام اینکه تا دقایق پیش ۳۷ نفر مصدوم به اورژانس مراجعه کردند که برخی از آنها برای طی مراحل درمانی به بیمارستان منتقل شدند .

خالدی ادامه داد فرو ریختن ساختمان پلاسکو خوشبختانه در مسیر خود ساختمان و به صورتی عمودی اتفاق افتاد و خسارتی به واحدهای تجاری اطراف وارد نشد این در حالی است که نگران سلامت بیش از ۴۰ آتش نشانی هستیم که در محل حادثه در حال مهار شعله های اتش بودند.

تعدادی از آتش نشانان برای نجات مصدومان احتمالی در طبقات بودند که ساختمان فروریخت.

جانشین پلیس راهور ناجا گفت :محدودیت های ترافیکی پلیس راهور همچنان ادامه دارد و با توجه به حضور خودروهای امدادی از تردد موتور سیکلت و عبور عابران جلوگیری میشود .

حسن عابدی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت :با توجه به وقوع آتش سوزی در ساختمان پلاسکو از همان دقایق اولیه وقوع حادثه ماموران پلیس راهور در محل حادثه حضور داشته اند و برای امداد رسانی به موقع محدودیت های ترافیکی در این محدوده اعمال شد.

وی با اشاره به اینکه محدودیت های ترافیکی افزایش یافته است گفت ساعت ۱۱:۳۰ دقیقه ساختمان پلاسکو بر اثر گسترش اتش فرو ریخت و هم اکنون محدوده ترافیکی گسترده شده است .

عابدی درباره جزییات محدوده ترافیکی گفت از شرق ازمیدان بهارستان تردد به سمت چهار راه مخبرالدوله ممنوع است همچنین در مسیر غرب از محدوده پل حافظ محدودیت ترافیکی اعمال شده است از شمال و از میوان فردوسی نیز خط ویژه اتوبوس مسدود است و تردد از مسیرهای دیگر انجام میشود و از جنوب نیز از محدوده میدان امام خمینی به سمت شمال تردد خودروها ی نقلیه شخصی و موتورسیکلت ممنوع است.

عابدی از شهروندان درخواست کرد به دلیل شدت حادثه از حضور در محل حادثه خوددادی کنند تا مسیر تردد برای خودروهای امداد رسان باز باشد.

همچنین رییس اورژانس کشور گفت همه تخت های بیمارستان های تهران در آماده باش کامل هستند شماری از تعداد اتش نشانان مصدوم در دست نیست.

پیر حسین کولیوند در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: آمار دقیقی از میزان مصدومان وجود ندارد ۳۸ نفر به ماموران اورژانس حاضر در محل حادثه مراجعه کرده اند که برخی سرپایی درمان شده اند و برخی هم به بیمارستان منتقل شده اند.

وی گفت در حال حاضر به خاطر ریزش ساختمان پلاسکو نگران حال همکاران امداد گر و اتش نشانانی هستیم که احتمالا در زیر آوار گرفتار شده اند.

کولیوند گفت برای امداد رسانی به مصدومان حادثه در خواست هلی کوپتر امداد کرده ایم که با مساعدت پلیس به زودی هلی کوپتر امداد برای انتقال مصدومان و امداد رسانی به محل حادثه اعزام میشود.

به گفته مسئولان حاضر در محل ۳۰ آتش نشان دچار حادثه شدند که۷ نفر از آنها دربیمارستان هستند.

به گفته ملک مدیریت ستاد بحران منطقه ۱۲ ساختمان در پی نشست بخش شرقی فرو ریخت.

محمدباقر قالیباف شهردار تهران که طی برنامه‌ ای قرار بود با سفر به شهر مقدس قم ضمن زیارت بارگاه کریمه اهل بیت (س) به دیدار تعدادی از مراجع عظام تقلید برود، برای مدیریت آتش سوزی ساختمان پلاسکو سفر خود را نیمه کاره رها کرد و به تهران بازگشت.

سردار ساجدی نیا رئیس پلیس تهران بزرگ و سردار مهماندار رئیس پلیس راهور تهران در محل حادثه حاضر شده اند.

علی فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص سانحه آتش‌سوزی و فرو ریختن ساختمان پلاسکو در تهران گفت: فعلاً اطلاع دقیقی از چگونگی حادثه نداریم؛ اما اتاق اصناف ایران، تیمی را به این محل اعزام کرده است تا در جریان آخرین جزئیات قرار بگیرند.وی با بیان اینکه اطلاعی نداریم که آیا این ساختمان بیمه آتش‌سوزی داشته است یا نه؟ اظهار داشت: اطلاع دقیقی از جزئیات نداریم؛ اما تیم اتاق اصناف در حال بررسی جزئیات این حادثه و عواقب آن هستند.

در پی آتش سوزی و قبل از اینکه ساختمان پلاسکو فرو بریزد، از سفارتخانه های آلمان، انگلیس و ترکیه در نزدیکی محل حادثه خواسته شده بود که ساختمان‌هایشان را تخلیه کنند و این سفارتخانه ها خالی شده بود.

خیابان از حضور مردمی که برای تماشای این حادثه آمده بودند خالی شد.

ساختمان پلاسکو، ساختمانی در ضلع شرقی چهارراه استانبول، تهران است. از این ساختمان ۱۷ طبقه به ‌عنوان اولین ساختمان مرتفع و مُدرن ایران یاد می‌شود که در سال ١٣٤٣ ساخته شد.

خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: