کد خبر: ۷۱۴۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۰ - ۲۸ دی ۱۳۹۵
رییس اتحادیه طلا و جواهر شهرستان شهرکرد گفت: طلا فروشان خواستار تغییر نحوه قانونگذاری مالیات بر ارزش افزوده طلا هستند.

خدامراد حقانی اظهار کرد: درخواست‌های طلافروشان مبتنی بر این است که این قانون از اصل طلا معاف شود و  تنها مربوط به اجرت ساخت طلا شود. در حال حاضر ارزش افزوده از اصل طلا محاسبه می‌شود و این روند به رکود بازار طلا منجر خواهد شد.

وی، طلا را کالایی سرمایه‌ای دانست و گفت: طلا یک کالای مصرفی نیست و تنها چیزی که در طلا، هنگام فروش از بین می‌رود اجرت ساخت آن بوده و بنابراین مالیات بر ارزش افزوده باید از اجرت ساخت محاسبه و اخذ شود.

رییس اتحادیه طلا و جواهر شهرستان شهرکرد افزود: مالیات بر ارزش افزوده برای خرید و فروش سکه محاسبه نمی‌شود.

وی، قیمت فروش طلا را با توجه به وزن آن مجموعی از قیمت روز هر گرم طلای 18 عیار، اجرت کار ساخته شده، هفت درصد سود فروشنده و 9 درصد مالیات ارزش افزوده گزارش کرد و گفت: قیمت خرید طلای کارکرده نیز با کاهش سه هزار تومانی از هر گرم طلا محاسبه می‌شود.

حقانی خاطرنشان کرد: این صنف با پرداخت مالیات مشکلی ندارد و در این سال‌ها نیز مالیات بر ارزش‌ افزوده را با وجود زیان به طلافروشان پرداخت می‌کرد و اکنون بهتر است این قانون با معاف شدن از اصل طلا اصلاح شود.

وی با اشاره به رشد 15 درصدی قیمت طلا در بازار، تصریح کرد: علاوه بر افزایش قیمت طلا، قیمت سکه نیز با توجه به افزایش قیمت ارز و افزایش تقاضا، 20 در صد نسبت به سال گذشته افزایش داشت.

رییس اتحادیه طلا و جواهر شهرستان شهرکرد از فعالیت 80 نفر به صورت مستقیم در این حرفه خبر داد و گفت:  تاکنون دو واحد صنفی در شهرستان شهرکرد به علت گرن‌فروشی و  رعایت نکردن ساعت کاری پلمب شده است.

وی، رکود اقتصادی به دلیل اخذ مالیات بر ارزش افزوده از اصل کالای نهایی را از مشکلات اساسی این صنف اعلام کرد و گفت: اجرای این قانون نیز غیرعادلانه است چرا که این قانون در برخی واحدهای صنفی طلافروشان مانند شهرستان فارسان اجرا نمی‌شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: