کد خبر: ۷۰۶۸
تاریخ انتشار: ۰۷:۲۹ - ۱۶ دی ۱۳۹۵
در حال حاضر 12 هزار فعال مطبوعاتي بيمه هستند كه اين مهم در دولت يازدهم و به بهاي پرداخت يارانه بيمه از سوي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي اتفاق افتاده؛ اتفاقي كه ساليانه مبلغي حدود 12 تا 15 ميليارد تومان برايش هزينه مي‌شود.

بر اساس ليست منتشر شده در سايت معاونت مطبوعاتي بالغ بر 12 هزار نفر در مطبوعات كشور بيمه هستند.

مطابق اين ليست اگرچه نام برخي رسانه ها ازجمله رسانه هايي كه نصاب مدنظر در بسته حمايتي معاونت مطبوعاتي را لحاظ نكرده اند و برخي خبرگزاري ها و روزنامه‌ها ديده نمي‌شود که احتمالا در لیست های بعدی اضافه خواهند شد، ليكن در حال حاضر 12 هزار فعال مطبوعاتي بيمه هستند كه اين مهم در دولت يازدهم و به بهاي پرداخت يارانه بيمه از سوي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي اتفاق افتاده؛ اتفاقي كه ساليانه مبلغي حدود 12 تا 15 ميليارد تومان برايش هزينه مي‌شود. 

معاونت مطبوعاتي چندي پيش فهرست دريافت كنندگان يارانه بيمه نوبت اول سال 95 را روي خروجي سايت خود قرار داد كه بر اساس آن مبلغي نزديك به 7 ميليارد و دويست ميليون تومان در قالب طرح يارانه بيمه به 464 رسانه و 12 هزار نفر براي نيمه اول سال پرداخت شده بود. 

اين معاونت همچنين در اين دوره به وعده خود كه قرار بود از ابتداي سال 95 برای همکاران تحریریه ای كه با عناوین مرتبط (خبرنگار، روزنامه نگار، سردبیر، دبیر گروه، عکاس، مترجم و سایر عناوین مشابه) بيمه مي‌شوند، ٢ برابر مبلغ واریزی به حساب تامین اجتماعی و برای سایر عناوین نصف مبلغ واریزی پرداخت شود، جامه عمل پوشاند.

شايان ذكر است وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم جهت با سیاست‌های دولت در حمایت ویژه از خبرنگاران و پوشش بیمه‌ای آن ها، برای نخستین بار، یارانه بیمه برای رسانه هایی که همکاران خود را بیمه می‌کنند در نظر گرفته که از نیمه دوم سال 92 در هشت نوبت 6 ماه دوم سال 92، شش ماهه اول سال 93، فصل پاییز و زمستان 93، بهار، تابستان و پاییز 94 و 6 ماهه اول 95 را پرداخت و فهرست آن نیز جهت شفاف سازی، در سایت معاونت منتشر كرده است.

در ابتداي اين طرح كه با هدف تامين امنيت شغلي خبرنگاران و اعتبار بخشي به بيمه رسانه ها در جهت حفظ استقلال آنها انجام گرفت، تعداد افرادي كه زير چتر حمايتي يارانه بيمه قرار گرفتند، حدود 3 هزار نفر بود كه با اجراي درست و پرداخت يارانه در نوبت‌هاي مختلف، با رشد چهار برابري به عدد 12 هزار نفر رسيده است.

اين در حالي است كه بيمه افراد داراي كارت حرفه‌اي از طريق صندوق اعتباري هنر نيز از اعتبارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي دائر است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: