کد خبر: ۷۰۵۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۲ - ۱۱ دی ۱۳۹۵
واکنش حافظی به توییت‌ها و هشتگ‌های اخیرش
رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران درخصوص توییت‌های اخیرش توضیحاتی ارائه کرد.
رحمت‌الله حافظی امروز در نشست خبری خود که دو ساعت به طول انجامید با اشاره به گزارش حسابرسی شهرداری تهران گفت: من رییس کمیسیون سلامت هستم و بالطبع باید در مورد مسائل خدمات شهری و صنعت تهران صحبت کنم؛ اما معتقدم که سلامت مالی و اداری نیز جزو سلامت عمومی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از نارسایی‌ها در ساختار و ترکیب بودجه است که در صورت اصلاح بسیاری از مشکلات کاهش می‌یابد، افزود: یکی از مشکلات بودجه سقف افسارگسیخته آن است که عده‌ای اصرار دارند که سقف آن را افزایش دهند. در حالی که در سنوات گذشته تاکید بر کاهش سقف بودجه بوده و توانستیم سیر صعودی آن را مهار کنیم اما متاسفانه شاهد هستیم که عملکرد برخی بر افزایش سقف بودجه است.

رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با بیان اینکه شهر تهران می‌تواند از محل درآمدهای پایدار 6000 میلیارد تومان درآمد کسب کند، گفت: اما در تبصره‌های بودجه هر سال اعداد و رقم‌های نجومی فراتر از سقف بودجه به تصویب می‌رسد که مازاد بر نیاز شهر است به گونه‌ای که در سال 95 بودجه 17 هزار و 800 میلیارد تومانی تصویب شد اما سرانجام در تبصره‌ها 20 هزار میلیار دتومان دیگر مازاد بر بودجه تصویب شد که نهایتا بودجه سال 95 با 37 هزار و 800 میلیارد تومان بسته شد. این در حالی است که ظرفیت درآمد پایدار تهران 6000 میلیارد تومان است و بودجه 37 هزار میلیارد تومانی، شیره حیاتی شهر را می‌مکد و برای دریافت این بودجه ظرفیت‌های زیستی و ساختار سکونت شهر تخریب می‌شود.

حافظی با ارائه آماری درباره نقش عوارض و فروش تراکم در بودجه سنواتی شهرداری تصریح کرد: در سال 93 از بودجه 15 هزار و 845 میلیارد تومانی شهرداری، 48 درصد بر پایه تغییر کاربری، عوارض مازاد و فروش تراکم بوده و همچنین در بودجه 94 شهرداری از بودجه 17 هزار و 219 میلیارد تومانی 42 درصد بر پایه تغییر کاربری و فروش تراکم بوده است و در سال 95 نیز از بودجه 17 هزار و 800 میلیارد تومانی 44 درصد بر پایه تغییر کاربری و فروش تراکم بوده است که این اتفاقات ریشه در ناکارآمدی مدیریت شهری است که حیات شهر و ساختار آن را فرو می‌ریزد.

وی با بیان اینکه سهم عمده بودجه شهرداری به اتوبان‌سازی معطوف شده است، گفت: با اینکه شهرداری در بخش اتوبان‌سازی سرمایه‌گذاری زیادی کرده، اما می‌بینیم که مشکل شهر در حوزه‌های ترافیکی و... حل نشده است.

گزارش 69 صفحه‌ای تلفیق بودجه سال 90

رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران در ادامه نشست خبری خود با اشاره به گزارش تلفیق صورت‌های مالی سال 90 گفت: گزارش اولیه در 400 صفحه از سوی حسابرسان ارائه شد، اما پس از آنکه گزارش به رویت مسوولان شهرداری رسید، 160 صفحه آن کم شد و نهایتا پس از بررسی‌های دیگر این گزارش 160 صفحه‌ای به 69 صفحه تقلیل یافت که جای هیچ اما و اگری نیز وجود ندارد.

حافظی با بیان اینکه گزارش تلفیق صورت‌های مالی سال 90 در اختیار خبرنگاران و مردم قرار می‌گیرد، گفت: شهرداری رسانه‌های زیادی دارد و می‌تواند در قالب یک ویژه‌نامه در روزنامه سراسری همشهری بند به بند توضیحات کارشناسانه و نه عوام‌فریبانه خود را ارائه دهد هرچند که شهرداری در صحن شورا پاسخ مستدل و قابل قبولی ارائه نکرد و به نظر می‌رسد با در اختیار قرار دادن این گزارش به مردم، شهرداری حداقل خود را موظف کند که به مردم پاسخ دهد.

وی همچنین درباره توییت اخیرش درخصوص فشار قالیباف به تغییر فرمانده راهور تهران به قانون الحاق سه تبصره‌ای اشاره کرد و ادامه داد: این قانون در سال 69 به تصویب رسیده و در تبصره‌های مختلف آن، نیروی انتظامی مقرر شده در حوزه تهران بزرگ با شهرداری هماهنگ باشد.

رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران ضمن قرائت تبصره‌های این قانون گفت: براساس تبصره یک آن ناجا موظف است کلیه امور راهنمایی و رانندگی در شهر تهران را برابر سیاست‌ها و برنامه‌های شهرداری اجرایی کند و همچنین شهرداری نیز ملزم به تامین تجهیزات شده است.

حافظی با اشاره به تبصره سه این قانون به نظر شهرداری درباره عزل و نصب رییس پلیس راهور اشاره کرد و گفت: براساس ماده 10 این قانون نیز انتصاب و عزل رییس پلیس راهور توسط فرمانده ناجا با هماهنگی شهرداری صورت می‌گیرد که در صورت اختلاف نظر، تصمیم وزیر کشور ملاک عمل قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در دو سه هفته اخیر دوستان انتقاداتی به توییت من داشتند، گفت: به نظر می‌رسد این دوستان طی دو سه هفته اخیر فرصت مرور قانون را نداشته و یا حضور ذهن ندارند چراکه بحث جدیدی نیست و به جای انکار باید نسبت به دعوت برای مذاکره اقدام می‌شد.

رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با بیان اینکه دوستان در نیروی انتظامی عنوان کردند که ساختار ناجا مستقل است و خودش تصمیم می‌گیرد گفت: براساس قانون پلیس راهور باید با هماهنگی شهرداری اقداماتی انجام دهد و موضع‌گیری دوستان از چارچوب تعاریف قانونی خارج است.

حافظی در مورد کلمه فشارقالیباف به فرمانده ناجا نیز گفت: در مورد استفاده از کلمه فشار باز هم بر این موضوع اصرار دارم که براساس فشار قالیباف این اتفاق رخ داده و خودآقایان نیز می‌دانند و اگر نیاز باشد، از آنجایی که مسوولان نیروی انتظامی در جلساتشان عنوان کردند که حق شکایت را برای خود محفوظ می‌دانند در مراجع قانونی عدله خود را عنوان می‌کنند.

وی در مورد سرانجام تلفیق صورت‌های مالی سال 90 نیز گفت: در یک جلسه دو ساعته حسابرس گزارش خود را ارائه کرد و شورا نیز از شهرداری خواست که نسبت به رفع نواقص اقدام کند.

رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با بیان اینکه امسال برای اولین بار گزارش تلفیق سال نود که 69 صفحه بود با اصرار اعضای شورا قرائت شد و نهایتا به این جمع‌بندی رسیدیم که رییس شورا طی نامه‌ای در 9 تیر 95 در قالب یک ماده واحده و دو بند خواستار اصلاح نواقص شد.

حافظی با بیان ایکه براین اساس شهرداری موظف است اقداماتی جهت پیگیری نارسایی‌ها انجام دهد و ظرف شش ماه این اصلاحات لازم را انجام داده و گزارش خود را طی سه ماه دیگر به شورا بدهد، گفت: متاسفانه با وجود نامه چمران رییس شورای شهر تهران هنوز گزارشی ارسال نشده است.

وی در پاسخ به برخی انتقادات مبنی بر توییت وی در مورد عزل رییس پلیس راهور تهران  و نقش فشار قالیباف گفت: کاملا مشخص است که براساس قانون باید اختلاف پلیس راهور و شهرداری از طریق وزارت کشور باشد که ظاهرا در اجرای طرح LEZ که می‌توانست گامی در کاهش آلودگی‌ها باشد، اختلافی صورت گرفته که این مساله می‌توانست با تفاهم حل و فصل شود.

رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران در مورد عزل رییس پلیس راهور تهران نیز گفت: ظاهرا اختلافی نبوده و پلیس نیز همراهی لازم را داشته اما انتظار داشتیم به جای قلع و قمع و برخورد قهری با برگزاری جلسات، اختلافات رفع شود، چراکه بحث‌های کارشناسی با جلسات و صحبت مرتفع می‌شود نه با برخورد قهری و حرکات انتحاری!

حافظی با بیان اینکه باید با حرف مشکلات حل شود، گفت: با ابراز این رفتارهای قهری، ممکن است واکنش‌هایی در مورد ساختار و بدنه رخ بدهد که آسیب آن به مردم برمی‌گردد.

وی در مورد انتقادات تند و تیزش به مدیریت شهری و فشارهایی که به وی وارد است نیز گفت: من موضع خود را اعلام می‌کنم و معتقدم که حافظی اصولگرا است و شکی در آن نیست.

رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با بیان اینکه اصولگرا بودن را اصولگرایان تندرو تعیین نمی‌کنند، گفت: معتقدم که تندروهای جناح راست و چپ باعث آسیب به مردم و سلب اعتماد عمومی می‌شوند و باید دوستانمان در هر دو جبهه، عقلانیت و تدبیر بیشتری داشته باشند.

حافظی با بیان اینکه وی سه خط قرمز اصل نظام، رهبری و منافع مردم را برای خود در نظر گرفته و دیگر هیچ خط قرمزی ندارد، گفت: مشکل اینجاست که عملکرد عده‌ای از مدیران را به نظام و آبروی آن گره می‌زنند که باید این مساله اصلاح شود؛ چراکه نظام و اقتدار آن بسیار فراتر از آن است که با عملکرد چند مسوول مخدوش شود، چراکه معتقدیم نظامی که با ایثار، فداکاری و دادن چندین هزار شهید شکل گرفته، با عملکرد چند مدیر مخدوش نمی‌شود بلکه باید عینک سیاسی را از چشم برداریم، چگونه ممکن است عملکرد یک مدیر خطاکار کل نظام را زیر سوال ببرد؟

وی با بیان اینکه من برای هر تذکر خود مسیر قانونی را طی می‌کنم و بعد از آنکه به جواب نرسیدم، مساله را به مبادی نظارتی اعلام می‌کنم، گفت: از اردیبهشت‌ماه سال جاری اسناد را به سازمان‌های نظارتی منعکس کرده و جلساتی نیز با نمایندگان مجلس داشتم و می‌بینید که برای برخورد با تخلفات و انحرافات نیز موضوع تحقق و تفحص در حال شکل‌گیری است.

رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با بیان اینکه انتظار ندارم که در شورای شهر همه به مسائل اشراف داشته باشند، به موضوع اصرار برخی از اعضا برای واگذاری شهر آفتاب و شهروند به یکی از بانک‌ها اشاره کرد و گفت: دیدید که با اسرار بعضی از اعضا این مصوبه نهایی شد اما بعد از مدتی بانک مرکزی به این مساله واکنش نشان داد و حالا این مساله در محاق است و من از جایگاه رییس کمیسیون به تازگی با رییس بانک مرکزی مکاتبه داشتم که در مورد واگذاری این دو ملک، مشخصا اعلام نظر کند تا تصمیم نهایی گرفته شود.

حافظی با بیان اینکه از بیرون مردم به شورا دو برداشت دارند، گفت: مردم تصور دارند که در شورا دو جریان اصلاح‌طلبی و اصولگرایی وجود دارد و عملکرد مرا که می‌بینند، نمی‌توانند من را در قالب این دو گروه متصور شوند. اما باید بگویم که در شورا عده‌ای چشم خود را می‌بندند و عده‌ای متوجه نیستند و عده‌ای نیز در راستای ضایع شدن حق مردم تلاش می‌کنند.

وی با بیان اینکه حافظی هیچ‌وقت از اصولگرایی خارج نشده، در مورد هشتگ‌های توییترش گفت: اگر بنده به عنوان عضو شورای شهر تهران، روحانی، ورزشکار، هنرمند و یا معمار بودم، می‌توانستیم از این هشتگ‌های من تصور دیگری داشته باشید اما من به عنوان یک پزشک که مصونیت حرفه‌ای دارد فعالیت می‌کنم هیچ وقت چشم خود را بر روی این مسائل نمی‌بندم.

رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران اظهار کرد: قوه قضاییه هنگامی که یک محکوم را به برای اعدام به چوبه دار می‌برد، از پزشک می‌خواهد که وی را معاینه کند تا در صورت تشخیص بیماری اجرای حکم را متوقف کند.

حافظی با بیان اینکه پس از توییتم که یک زندانی اعتصاب غذا کرده، برخی به من در مورد احتمال عدم تایید صلاحیتم هشدار دادند، گفت: اگر قرار باشد که روبه‌روی من مسوول تایید صلاحیت باشد و از سوی دیگر مسوول جان انسان‌ها باشم، براساس اینکه پزشک هستم، نجات انسان را انتخاب می‌کنم و تعجب می‌کنم که رییس کمیسیون بهداشت مجلس که پزشک نیز هست، چرا در این خصوص سکوت کرده است.

وی با بیان اینکه در 24 ساعت گذشته درخصوص پیگیری وضعیت این زندانی با دادستان تهران تماس گرفته و موفق نشدم، گفت: قوه قضاییه می‌گوید این فرد از اعتصاب غذا دست بردارد تا مذاکره کنیم. حالا قوه اجازه دهد تا با حضور نمایندگان مجلس برویم با او صحبت کنیم تا چه بسا بتوانیم مجابش کنیم.

رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با بیان اینکه محکومیت این فرد 19 سال است نه مرگ، گفت: اگر حالا نتانیاهو که منفورترین آدم است هم ایست قلبی کند، من وظیفه احیای تنفسی وی را به عنوان یک پزشک دارم.

حافظی با بیان اینکه قوه قضاییه اجازه دهد به عنوان یک پزشک با او ملاقات کنم گفت: شاید اعتصاب غذا را بشکند تا بتوانیم به تفاهم برسیم.

وی درخصوص شایعه قرار گرفتن نام حافظی در لیست 21 نفره اصلاح‌طلبان در انتخابات شورای پنجم گفت: هیچ‌کس تا به حال راجع به هیچ لیستی با من حرف نزده و صادقانه بگویم که هنوز برای حضور در انتخابات پنجم به جمع‌بندی نرسیده‌ام و اگر قرار باشد بیایم، عنوان می‌کنم که اسمم را در هر گروهی که می‌خواهید بگذارید اما موقع تصمیم‌گیری خودم تصمیم می‌گیرم.

رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران درخصوص محصولات تراریخته نیز با بیان اینکه برخی کشورها به طور کل تولید محصولات تراریخته و دستکاری ژنتیکی محصولات را نمی‌پذیرند و برخی کشورها نیز تا حد 5 درصد این محصولات را تولید می‌کنند، گفت: در پیش‌نویس برنامه ششم توسعه فضایی در نظر گرفته شده بود که به یکدفعه حضور محصولات ترا ریخته در کشور زیاد می‌شد که این تهدید جدی است چراکه چشم‌انداز و اطمینانی در مورد محصولات تراریخته وجود ندارد و بهتر است گزارش علمی بدهند که تهدیدی برای سلامت مردم ندارد و خوشبختانه با درایت مجلس این بند پیش‌نویس حذف شد و ممنوعیت توضیح این مواد به جز در مواردی که لیبل گذاری شود ایجاد شد که البته این لیبل‌گذاری‌ها نیز بسیار ریز است که حتی در مواردی با میکروسکوپ قابل رویت است که باید تراریخته بودن روی لیبل‌ها شفاف، خوانا و درشت باشد.

حافظی در پاسخ به برخی انتقادات مبنی بر اینکه یک اصولگرا باید از لیست اصولگرایان شورا حمایت کند، گفت: اصولگرایی که کورکورانه از یک فرد خاص یا موضع حمایت کند اصولگرا نیست چرا که این رویه به اعتماد عمومی لطمه می‌زند، گفت: در این میان معتقدم که مدعیان سیاسی باید اصل نظام را قبول داشته و در چارچوب فرمایشات رهبری به منافع مردم اهمیت دهند نه اینکه جناح سیاسی فعالیتی داشته باشد که بعضا با منافع مردم در تضاد است و این اصولگرایی نیست.

وی با بیان اینکه من از هیچ خط سیاسی پیروی نکرده و در اتفاقات، مستقلا واکنش نشان داده‌ام، گفت: پیشنهاد می‌کنم به جای موضع‌گیری سیاسی، به مردم خدمت شود.

رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران در مورد سخنان اخیرش در خصوص ترافیک تهران، گفت: حافظی هیچ کجا نگفته است که شهردار تهران ترافیک را ایجاد کرده اما اعلام کرده‌ام که با فشار شهردار، فرمانده راهور عوض شده است و معتقدم طی یک ماه و نیم اخیر ترافیک به شدت افزایش پیدا کرده است.

حافظی با بیان اینکه ظلم به مردم است که ترافیک و آلودگی هوا را به عنوان یک شائبه سیاسی مطرح کنیم، گفت: بر اساس آمار سازمان بهشت زهرا، در روز 160 متوفی در بهشت زهرا دفن می‌شوند و در روزهایی که آلودگی هوا وجود دارد 30 نفر اضافه‌تر از این آمار جان خود را از دست می‌دهند که ممکن است یکی از این افرادی که به خاطر آلودگی هوا جان خود را از دست داده از خانواده من، شما و ... باشد که باید رسانه‌ها به جای دامن زدن سیاسی به این موضوع، حل آن را به عنوان یک مطالبه جدی مردمی بدل کنند و از سیاسی کردن این موضوع و انداختن توپ آن در زمین مقابل پرهیز کنند.

وی با بیان اینکه در ساعات پیک به شأن مردم در اتوبوس و مترو بی‌احترامی می‌شود، گفت: مسئولان زیرساخت‌ها را فراهم کنند و بعد به فکر کارهای دیگر باشند چرا شما بدون مجوز شورا اتوبان ساختید و جای سوال است که چرا به جای اتوبان سازی، ظرفیت مترو را افزایش ندادید که مردم راحت‌تر باشند.

رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران در مورد اظهاراتش در خصوص بودجه میلیاردی آبدارخانه ساختمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، گفت: رقمی که بنده اعلام کردم عین گزارش حسابرس شورا بوده است و جزو پاسخ‌هایی که شهرداری نیز باید بدهد است.

وی با بیان اینکه در گزارش مالی تلفیق سال 90 حسابرس دقیقا موارد را اعلام کرده است، گفت: این در حالی است که متاسفانه این گزارش شامل حسابرسی از سازمان املاک و مستغلات نیست! در حالیکه چاله اصلی ما در این سازمان است و در قرارداد اجازه ورود حسابرس به این سازمان داده نشده که خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل!

حافظی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد ضمانت اجرایی نداشتن مصوبات شورای شهر، گفت: معتقدم همه چیز در شورا معطوف به ریاست شورا است و رییس شورا در جایگاه ریاست خود باید از نظرات، مصوبات و تذکرات صیانت کند.

رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران مدعی شد: وقتی بودجه سال 93 شهرداری حدود 15 هزار میلیارد تومان به تصویب رسیده اما شهردار تهران فارغ از ساعت‌ها بحث کارشناسی و بررسی کتاب بودجه را در داخل کشوی خود می‌گذارد و در آخر سال لایحه دو فوریتی می‌آورد که پنج هزار میلیارد تومان اضافه بر بودجه خرج کرده است و اعضا نیز ضمن بی‌احترامی به رأی اولیه خود و ساعت‌ها کار کارشناسی مجددا به این لایحه دو فوریتی رأی می‌دهند نمی‌توان کاری کرد و این نشان دهنده نقش رییس شوراست که با سلام، صلوات و لبخند کار تخلفات به پایان می‌رسد.

وی در خصوص وضعیت کارتن خواب‌های پایتخت با بیان اینکه در شورای چهارم کمیسیون مستقل سلامت شکل گرفت، گفت: قبلا کمیسیون سلامتی وجود نداشت و موضوعاتی که مربوط به سلامتی مردم بود ذیل کمیسیون فرهنگی پیگیری می‌شد و حالا نیز بسیاری از کارهایی که مربوط به سلامت مردم است از جمله ورزش همچنان در کمیسیون فرهنگی رسیدگی می‌شود و در این چهار سال ما سعی در تثبیت کمیسیون سلامت داشتیم و امیدواریم اعضای شورای بعدی نسبت به انتقال این وظایف به کمیسیون سلامت اقدام کنند.

حافظی با بیان اینکه معتقدم که توانایی شهرداری تهران برای ساماندهی کارتن خواب‌ها خیلی بیشتر از وضع موجود است، تصریح کرد: نیاز کارتن خواب‌ها به سرپناه بخصوص در فصل سرما بیشتر از وضعیت موجود است و پیشنهاد می‌شود شهرداری از ساختمان‌های بلااستفاده که بعضا آن را می‌فروشد یا واگذار می‌کند استفاده کنند.

رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با بیان اینکه در تهران 15 هزار کارتن خواب وجود دارد که باید استاندارد ساماندهی آنها مشخص شود، گفت: شما در عکس‌هایی که در فضای مجازی منتشر شده می‌بینید که بیشتر از ظرفیت گرمخانه معتاد پذیرش شده که باید به استانداردهای جهانی نزدیک شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی شائبه‌ها مبنی بر ترافیک مصنوعی شهر تهران، گفت: بعید می‌دانم که برای انتقال سئول به شهر آفتاب ترافیک مصنوعی داشته باشیم چون اگر با این هدف ترافیک ایجاد شود نباید در شمال، جنوب و شرق تهران ترافیک داشته باشیم.

حافظی با بیان اینکه هنوز زیرساخت‌های شهر آفتاب فراهم نشده، گفت: شما می‌بینید که در نمایشگاه افتتاحیه شهر آفتاب نمایشگاه در پی یک بارندگی دچار آب گرفتگی می‌شود و انتظار تکمیل ظرفیت‌های این نمایشگاه وجود دارد.

رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران در خصوص وضعیت آسیب‌های اجتماعی در پایتخت نیز گفت: در مراسم افتتاحیه ایستگاه قائم ذکر مصیبت در خصوص وضعیت آسیب‌های اجتماعی و معتادان انجام شد و گفتیم که بیایید و ببینید که در میدان شوش تهران چه خبر است که از ساعت 23 به بعد هزاران نفر در پیاده روهای اطراف میدان مشغول به خرید و فروش موادمخدر، استعمال و خرده فروشی هستند که حتی پلیس هم از میان آنها رد می‌شود اما کاری نمی‌کند و پس از رسانه‌ای شدن این موضوع مسئولان امر نسبت به پاکسازی و نه برخورد ریشه‌ای اقدام کرده و تنها نسبت به تار و مار کردن این افراد اقدام کردند.

وی توسعه نامتوازن کشور و حاشیه نشینی را یکی از دلایل گسترش ناهنجاری‌های اجتماعی دانست و در مورد وضعیت زباله گردهای تهران نیز گفت: وضعیت زباله گردهای پایتخت غیرقابل پذیرش است اما در سه سال اخیر هر چه فریاد زدیم گویا تعمدی صدایمان را نشنیدند و شما ببینید ذینفعان موضوع زباله چه کسانی هستند که با این پدیده مقابله نمی‌کنند.

حافظی با بیان اینکه جمع آوری زباله در شهرها باید به مزایده و نه مناقصه گذاشته شود، گفت: بعید می‌دانم تا زمانی که مدیریت فعلی است این اتفاق بهبود یابد چرا که شهرداری نباید سالانه 500 هزار میلیارد تومان پول بدهد تا زباله‌ها جمع‌آوری شود بلکه باید این موضوع مثل تمام شهرهای دنیا به مزایده گذاشته شود و شما بروید که پشت پرده چیست.

وی در پایان در مورد ریشه اصلی اختلاف دولت و شهرداری، گفت: ریشه اصلی شهرداری است که هوای ریاست جمهوری دارد و باید شورای شهر شهرداری متخصص و نه علمدار سیاسی را برای حل مشکلاتشان انتخاب کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: