کد خبر: ۷۰۴۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۱۰ دی ۱۳۹۵
یک هفته با میراث فرهنگی و گردشگری؛
کشف یک تونل در مسجد امام اصفهان، انتظار از راهنمایان برای اجرای با کیفیت کنوانسیون ۲۰۱۷ و شاهچراغ در محاصره پاساژها از جمله خبرهای حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در این هفته بود.
در این هفته پیرو ساخت و سازهای اطراف حرم شاهچراغ در شیراز خبرگزاری مهر درباره پاساژهای ساخته شده در بین الحرمین بافت تاریخی شیراز نوشت که بسیاری از مغازه های این پاساژها خالی بوده و عده ای که آنها را خریداری کرده اند تصمیم به فروش مغازه های خود را دارند.

این پاساژها و مال‌ها در حالی ساخته شده اند که پیش از این خانه های تاریخی به جای آنها قرار داشته اند و برخی از این خانه‌ها نیز متعلق به دوره قاجاریه و زندیه بوده اند. این خانه‌ها با قیمتی به حدود ۲۰۰ هزار تا یک میلیون تومان خریداری شده بود اما اکنون پاساژهای ساخته شده به جای آن خانه‌ها حدود ۵۰ میلیون تا ۹۰ میلیون تومان برای هر متر متربع به متقاضیان فروخته می شود.

در گزارش دیگری به نقل از شهرداری تبریز آمده است که نشان «تبریز ۲۰۱۸» و طرح اینستاگرامی شهرداری تبریز درباره این عنوان بین‌المللی در سایت سازمان جهانی WTO درج شده است.

از شهرستان نور نیز خبر رسید که سومین فصل از کاووش‌های باستان‌شناسی محوطه باستانی ناتل شهرستان نور به کشف بقایای معماری متفاوت از بنای قلعه سفال‌های شاخص قرن سوم و چهارم، مهر شیشه ای کتیبه دار به خط کوفی انجامید.

همچنین در این هفته دست اندرکاران برپایی غرفه ایران در دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری اتریش در نشستی به تشریح و بررسی برنامه‌های ایران در این دوره از نمایشگاه پرداختند.

قرار است که این نمایشگاه در شهر وین اواخر دی ماه با حضور چند دفتر خدمات مسافرتی فعال در تورهای ورودی برگزار شود.

این هفته همایشی نیز درباره حمایت از مجموعه داران موزه های خصوصی در سالن اجتماعات موزه ملی ایران برگزار شد.

در این برنامه محمدرضا کارگر مدیر کل امور موزه‌های کشور گفت: از کجا معلوم که دولت بیشتر از مردم دلسوز میراث فرهنگی است. ما می دانیم که  دولت امانتدار خوبی برای میراث مردم نبوده باید از بخش خصوصی برای داشتن مجموعه های میراثی حمایت کنیم.

وی گفت: ما پیش از این شعار هر خانواده یک موزه را داشتیم اما عده ای به آن اعتراض کردند و اکنون شعار هر خانواده یک مجموعه را اجرایی خواهیم کرد حتی می توان به کودکان هر خانواده کارت مجموعه داری نیز داد.

در این هفته همایش دیگری نیز درباره اجرای کنوانسیون راهنمایان گردشگری ۲۰۱۷ در سالن اجتماعات سازمان میراث فرهنگی برگزار شد.

در این برنامه نیز راهنمایان گردشگری اعلام کردند که از ۶ تا ۱۸ بهمن ماه حدود ۲۵۰ راهنمایان گردشگر خارجی برای شرکت در برنامه کنوانسیون ۲۰۱۷ از ۴۵ کشور جهان به ایران می آیند. آنها به۷  شهر گردشگری ایران سفر خواهند کرد.

در این برنامه مرتضی رحمانی موحد معاون گردشگری کشور خطاب به کسانی که با برگزار کنندگان این کنوانسیون همکاری نمی کنند گفت: کسی اجازه قهر با این برنامه ملی را ندارد.

همچنین رجبعلی خسروآبادی مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران نیز در این برنامه گفت: ما از راهنمایان گردشگری که تورهای منظم برگزار می کنند انتظار اجرای با کفیت این برنامه را داریم.

در این هفته یک تونل تاریخی در زیر شبستان های مسجد امام اصفهان نیز کشف شد. این کشف در اثر کلنگ بهسازی در این بخش بدست آمده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: