کد خبر: ۷۰۲۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۱ - ۰۸ دی ۱۳۹۵
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع هواشناسی:
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع هواشناسی گفت: شنبه به سبب پایداری جو، افزایش آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت پیش‌بینی می شود.
احد وظیفه در مورد وضعیت آب و هوای امروز و روزهای آینده گفت: سامانه بارشی که سبب بارش برف و باران و وزش باد در استان‌های نیمه غربی کشور، دامنه‌های جنوبی البرز و بخش‌هایی از مرکز و شمال شرق کشور شده‌است؛ امروز به تدریج از شمال غرب و غرب کشور عبور کرده، ولی تا اوایل شب در دامنه‌های زاگرس مرکزی، البرز مرکزی و شرقی، بخش‌هایی از مرکز و شمال شرق کشور و ساحل دریای خزر فعال خواهد بود. بارش در شمال غرب و ارتفاعات البرز و زاگرس به صورت برف است.

وی ادامه داد: با عبور این موج در دامنه‌های جنوبی البرز، مرکز، شمال شرق و شرق کشور وزش بادهای به نسبت شدید رخ خواهد داد که در مناطق شرق کشور سبب گرد و خاک می‌شود. همچنین این سامانه در اواخر روز چهارشنبه از کشور خارج می‌شود، روز پنجشنبه در غالب مناطق کشور جوی به نسبت پایدار حاکم خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع هوا‌شناسی اظهار کرد: روز جمعه مناطق غربی، بخش‌هایی از شمال غرب و بخش‌هایی از شمالغرب کشور افزایش ابر خواهند داشت که احتمالا با بارش‌های خفیف و پراکنده همراه خواهد بود. امروز مناطق غربی خلیج فارس به سبب وزش باد شدید مواج است. همچنین شنبه به سبب پایداری جو افزایش آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت پیش‌بینی می‌شود.

وی در ارتباط با وضعیت آب و هوا تهران اظهار کرد: فردا آسمان تهران صاف تا قسمتی ابری، پس فردا نیمه ابری و همراه با غبارصبحگاهی و در بعداز ظهر با بارش پراکنده همراه است. بیشینه دمای تهران در روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۰ و ۱۲ و کمینه دمای هوا ۲ و ۴ درجه خواهد بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: