کد خبر: ۷۰۰۷
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۶ - ۰۷ دی ۱۳۹۵
موافقت آدیداس با درخواست ایران برای هزینه‌ها و کمیت لباس تیم ملی
سرپرست سازمان اقتصادی و بازاریابی فدراسیون فوتبال می گوید در جلسه اخیر با مسئولان شرکت پوشاک ورزشی آدیداس توافق ضمنی حاصل شده و ظرف هفته‌های آینده پیش نویس قرارداد امضا می شود.

امیر عابدینی ، درباره دیدار روز گذشته (دوشنبه) با مسوولان شرکت پوشاک ورزشی آدیداس در امارات و تایید طرح نهایی فدراسیون فوتبال برای البسه تیم‌ ‌ملی فوتبال، اظهار کرد: سه سال پیش مسئولان آدیداس درخواستی را به فدراسیون فوتبال ارائه کرده بودند تا پوشاک تیم‌ ‌ملی را تامین کنند و این موضوع ادامه‌دار بود تا زمانی که با جیووا قرارداد بستیم. نمی‌دانم دلایل دوستان برای قرارداد نبستن به آدیداس چه بوده  و چرا آدیداس و حتی آل اشپورت را رها کردند و به سراغ جیووا رفتند. بعد از حضور تاج او این پرونده را از بایگانی در آورد و به من گفت‌ که آن را تعقیب کنم.

سرپرست سازمان اقتصادی و بازاریابی فدراسیون فوتبال  با بیان این که قبل از مذاکره با آدیداس باید موضوع فسخ قرارداد با جیووا بر طرف می‌شد، افزود: جیووا شرکتی بود که در ایران با شکست مواجه شد و البسه آن از کیفیت لازم برخوردار نبود و همواره به وسیله وصله و پینه از آنها استفاده می‌کردیم. ده‌ها دلیل دیگر برای فسخ قرارداد با جیووا وجود داشت و من مسئولیت گرفتم که این موضوع را حل کنم.  کفاشیان هم از طریق گروه دیگری باید مشکل موجود با جیووا را حل می‌کرد.

او با اشاره به مخالفت کفاشیان برای فسخ قرارداد با شرکت جیووا، یادآور شد: کفاشیان به هیچ وجه دوست نداشت که قرارداد با جیووا را فسخ کنیم و اجازه نمی‌داد که این کار عملیاتی شود، چرا که او معتقد بود ما متحمل پنج میلیارد تومان خسارت می‌شویم. من همین صحبت‌ها را به صورت مکتوب به تاج منتقل کردم و هشدار کفاشیان را نسبت به عواقب این کار متذکر شدم.  در نتیجه‌ قرار بر این شد که کمیته‌ حقوقی این موضوع را پیگیری کند.

عابدینی ادامه‌ داد: اگر قرار بود البسه جیووا را بر تن نکنیم باید با آنها فسخ می‌کردیم. ما هم دلایل خودمان را برای فسخ قرارداد با آنها داشتیم. از طرفی بعد از تهیه البسه تیم‌ ‌ملی از شرکت جیووا برای دور نخست انتخابی جام جهانی عملا پوشاک این شرکت برند تیم‌ ‌ملی شد. آدیداس در زمان مقرر پوشاک لازم را در اختیار ما قرار داد و ما هم برای عقد قرارداد ماه گذشته جلسه‌ای را با حضور من، تاج، ساکت و مسئولان این شرکت آلمانی در مونیخ برگزار کردیم.

وی خاطر نشان کرد: در آن جا شاهد بودیم که آدیداس حاضر نیست نمایندگی خاورمیانه را اعطا کند و آنها به من گفتند که دفتری در امارات دارند و آنها عینا کارهایی را انجام می‌دهند که این شرکت در آلمان انجام می‌دهد. در نتیجه‌ ما برای ادامه مذاکرات به همراه ساکت به امارات رفتیم. ساکت در این جلسه تمام طراحی‌ها مانند رنگ‌ آمیزی را برای لباس اصلی، لباس هتل، پوشاک زمستانی و حتی کمیت این پوشاک  را ارائه کرد. اینها درخواستی بودند که توسط گروه تیم‌ ‌ملی ارائه شده بود و ساکت آنها را مطرح کرد.

سرپرست سازمان اقتصادی و بازاریابی فدراسیون فوتبال  با اشاره به درخواست آدیداس برای تامین پوشاک تیم‌ ‌ملی در سه سال گذشته، گفت‌: در این جلسه از آنها پرسیدم که چه اتفاقی افتاد که عقد قرارداد با ایران به نتیجه‌ نرسید و آنها به ما گفتند که ما دو سال پیش با کفاشیان صحبت کردیم و حتی پیش نویس قرارداد هم تهیه شد، اما به یکباره فدراسیون فوتبال ایران حاضر به عقد قرارداد نشد. در واقع با این اتفاق ما دو سال عقب افتادیم و از طرفی با معضلی به نام جیووا مواجه شدیم. به آنها گفتم که پیش نویس جدید تهیه شود و آنها هم قرار است مذاکرات خود را با دفتر اصلی آدیداس در آلمان انجام دهند تا درخواست‌های جدید ایران مورد بررسی قرار گیرد.

او از تامین پوشاک تمام رده‌های تیم‌ ‌ملی توسط آدیداس خبر داد و اظهار کرد: درخواست ما با توجه به صحبت‌های تاج و هیات رییسه این بود که تیم‌های ملی از البسه یکنواختی استفاده کنند و اگر این قرارداد نهایی شود تمام تیم‌های فوتبال،  فوتسال و فوتبال ساحلی از پوشاک یکنواخت بهره مند خواهند شد.

عابدینی در ادامه تاکید کرد : در این جلسه آنها با درخواست جدید ما برای هزینه‌ها هم موافقت کردند و توافق نهایی به هفته‌های آینده موکول شد تا آنها هم صحبتی را با دفتر آدیداس در آلمان انجام دهند و پس از آن پیش نویس را امضا می‌کنیم.

او درباره طرح اصلی پیراهن تیم‌ ‌ملی بزرگسالان گفت‌: این پیراهن با نوارهای سه خط روی شانه‌ها و یقه سبز رنگ و ساق و پایین تنه با نوارهای به همین رنگ تهیه می‌شود. البته طرح نهایی در اختیار ساکت است و من مسئولیت مذاکره را بر عهده دارم و همه طراحی‌ها را ساکت و همکارانش انجام می‌دهند.

سرپرست سازمان اقتصادی و بازاریابی فدراسیون فوتبال  در پاسخ به این سوال که نتیجه‌ جلسه تاج و مسئولان سازمان صدا و سیما چه شد گفت‌: این جلسه هیچ نتیجه‌ای نداشته است و هیچ قراردادی هم با سازمان صدا و سیما منعقد نشده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: