کد خبر: ۶۹۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۳ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۴
تغییر موضع رییس برای شرکت در انتخابات فدراسیون فوتبال
رییس فدراسیون فوتبال می گوید علی رغم اینکه برای حضور در انتخابات این فدراسیون اعلام آمادگی کرده بود اما در حال حاضر تصمیم قطعی نگرفته و پس از انتخابات فیفا موضع نهایی خود را اعلام خواهد کرد.
علی کفاشیان در گفت و گو با خبرنگار ورزشی ایسنا، پس از قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا در ارتباط با مسائل مختلفی از جمله کسب سه گانه فوتسال ایران در سال اخیر، مشخص نبودن تکلیف حضورش در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال، عدم مخالفت با باشگاه های فوتبال ایران در صورت کناره گیری از لیگ قهرمانان به دلیل انتقال بازی‌ها به کشور ثالث، احتمال تعلیق فوتبال ایران توسط AFC و شائبه‌های جانبی که در رابطه با این موضوع صورت گرفت، ارزیابی استعفای کی روش به نفع رییس بعدی فدراسیون فوتبال و تصمیم گیری در مورد اردوی تیم ملی فوتبال ایران در روزهای آتی، مطالبی را عنوان کرد. مشروح این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید:

* پرونده مناقشه فوتبالی ایران و عربستان به کجا کشید؟ درباره آخرین موضع فوتبال ایران صحبت کنید.

هنوز تا جلساتی که قرار است در آینده برگزار شود وقت داریم. در حال حاضر فعالیت خود را در این زمینه دنبال می کنیم و امیدواریم که شرایط را به حالت قبلی بازگردانیم. اگر نشود باید در کشور ثالث رقابت‌های خود را دنبال کنیم اما امیدواریم بتوانیم مجددا شرایط را به حالت قبل بازگردانیم.

* اگر باشگاه‌ها تصمیم بگیرند که در صورت انتقال بازی‌ها به کشور ثالث در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا شرکت نکنند چه شرایطی پیش خواهد رفت؟

تصمیم گیرنده اصلی باشگاه‌ها هستند. اگر آن‌ها بخواهند در این رقابت‌ها شرکت کنند خودشان تصمیم گیرنده هستند و اگر تصمیمشان بر این باشد که در این رقابت‌ها حضور نیابند به تصمیم آن‌ها احترام می گذاریم. تبعات مثبت یا منفی این تصمیم نیز با خود آن‌ها خواهد بود.

* یعنی اگر باشگاه‌ها تصمیم بگیرند که در این رقابت‌ها شرکت نکنند فدراسیون مخالفتی با این موضوع نخواهد داشت؟

خیر، ما چه مخالفتی می توانیم با باشگاه ها داشته باشیم. باز هم تاکید می کنم که تصمیم گیرنده اصلی باشگاه‌ها هستند. اگر آن‌ها نخواهند در بازی ها شرکت کنند فدراسیون مخالفتی با این مساله نخواهد داشت.

* مراحل ثبت نام نامزدهای انتخاباتی فدراسیون فوتبال از ابتدای اسفندماه به طور رسمی آغاز شد. تصمیم شما برای حضور در این عرصه انتخاباتی چیست؟

این بار باید بگویم که هنوز تصمیم قطعی برای حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال نگرفته‌ام. منتظر خواهم ماند و پس از انتخابات فیفا که چند روز دیگر برگزار خواهد شد تصمیم گیری خواهم کرد. قبلا گفته بودم که اگر بتوانم شرایط را فراهم می کنم که فوتبال ایران فضای جدیدی را تجربه کند و اگر کسی می‌تواند در این فضا به فوتبال کمک کند بیاید و امور کار را در اختیار گیرد. در حال حاضر در ارتباط با تصمیم خود به منظور حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال تصمیم قطعی نگرفته‌ام و باید ببینم که شرایط تا زمان ثبت نام به چه صورت پیش خواهد رفت.

* فکر می‌کنید این تغییر موضع شما به دلیل اعمال فشارهایی است که در مدت اخیر انجام شده است؟

به هر حال مسائلی هست که وجود دارد. شاید 8 سال حضور من به مذاق بعضی‌ها خوش نیامده است. شاید اگر فضا در اختیار عده‌ دیگری قرار گیرد بتوانند کار را پیش ببرند. من مشکلی با شخص یا نهاد خاصی ندارم و هرجا که احساس کنم می توانم موثر باشم کار خود را دنبال خواهم کرد. صحبت‌های زیادی طی مدت اخیر مبنی بر اعمال فشارها انجام شده اما ترجیح می دهم راجع به این مساله در حال حاضر صحبت نکنم.

* یکی دو روز قبل خبری مبنی بر احتمال تعلیق فوتبال ایران توسط AFC مطرح شد. آیا این موضوع صحت دارد؟

به هیچ وجه چنین چیزی صحت ندارد. فوتبال ایران در حال حاضر هیچ مشکلی ندارد که بخواهند آن را تعلیق کنند.

* حتی شائبه‌ای مبنی بر این مطرح شد که مسئولان فوتبال ایران به مالزی رفته‌اند و با تفاهمی دوسویه به این نتیجه رسیده اند که تا به صورت سوری خبری از احتمال تعلیق فوتبال ایران منتشر کنند تا به این طریق بتوان از اعمال برخی فشارها جلوگیری کرد. آیا این موضوع را تایید می‌کنید؟

به هیچ عنوان این مساله صحت ندارد. صد در صد این موضوع را تکذیب می‌کنم. مگر به این راحتی‌هاست که بتوانند فوتبال ایران را تعلیق کنند. ما در حال حاضر هیچ مشکلی نداریم و کار خود را دنبال می‌کنیم. چنین صحبت‌هایی کذب است و نباید به این راحتی‌ها در ارتباط با آن اظهار نظر کرد. یکی بیاید و به من بگوید به چه علت می‌خواهند فوتبال ایران را تعلیق کنند؟ نمی‌دانم این صحبت‌ها به چه طریق و به چه دلیل مطرح می‌شود؟

* درباره استعفای کی‌روش نیز صحبت کنید. موافقت یا مخالفت با این تصمیم گیری و اینکه برخی همچنان بر موضع گذشته خود تاکید دارند که این تصمیم به منظور حمایت از شما صورت گرفته است.

در رابطه با استعفای کی‌روش باید بگویم که سرمربی تیم ملی با این تصمیم گیری به نفع رییس بعدی فدراسیون فوتبال عمل کرده است. کی روش دست مدیر بعدی را باز گذاشته تا در رابطه با او تصمیم گیری کند. اگر او استعفا نمی‌داد و مدیر بعدی به روی کار می‌آمد و بین آن‌ها شرایط برای ادامه کار مهیا نبود باید حقوق او را تا قبل از جام جهانی و حتی تا پایان آن پرداخت می‌کردیم اما او دست مدیر بعدی را باز گذاشته تا تصمیم‌گیری کند. اگر بدون استعفا به کی‌روش بگوییم که به خانه‌اش برود باید تمام هزینه های او را پرداخت کنیم اما با استعفایی که کی‌روش داده حتی اگر تفاهمی برای ادامه کار وجود نداشته باشد نیازی به پرداخت مطالبات پس از عدم همکاری نیست.

* درباره جلسات پیش روی AFC و فیفا نیز صحبت کنید. اینکه آیا قرار است اتفاق خاصی در این جلسات به نفع فوتبال ایران رخ دهد و برنامه‌ای مد نظر قرار بگیرد که به نفع فوتبال ایران باشد؟

ما در جلسه‌ای که در AFC برگزار کردیم برنامه‌های آینده فیفا و اصلاح اساسنامه آن را مدنظر قرار دادیم و هماهنگی‌هایی داشتیم تا اصلاحاتی در دستور کار قرار گیرد. به این صورت کار به شکل بهتری پیش خواهد رفت و با مراقبت‌های بهتر سواستفاده های احتمالی کم خواهد شد.

* شرایط اردوی پیش روی اردوی تیم ملی به چه صورت خواهد بود؟ با توجه به اینکه قرار است کمپ زیر کشت برود اردو چگونه برگزار می شود؟

ما اصلاحاتی را در کمپ تیم های ملی مدنظر قرار دادیم. کاربری کمپ به گونه ای است که برای ورزش های مختلف می توانیم از آن استفاده کنیم. هنوز در رابطه با تیم ملی تصمیم گیری نکرده‌ایم. در حال حاضر در کمپ تیم‌های ملی مشغول ساخت و ساز هستیم و به زودی در ارتباط با شرایط پیش روی اردوی تیم ملی نیز تصمیم گیری می کنیم.

* آخرین وضعیت اسپانسر پوشاک تیم ملی به کجا رسید؟ صحبت از برندهای مختلفی در این زمینه می‌شود اما کماکان وضعیت همانند قبل نامشخص است.

فدراسیون قصد دارد با بهترین برند کار خود را دنبال کند، پس از برجام پیشنهادی مختلفی به ما ارائه شده و ما بهترین پیشنهاد را انتخاب خواهیم کرد و در این فضای رقابت قصد داریم بهترین برند را برای تیم ملی مدنظر قرار دهیم. در حال حاضر پیشنهادهای مختلفی به ما ارائه شده و در حال بررسی این پیشنهادها هستیم.

* تیم ملی فوتسال ایران به مقام قهرمانی آسیا رسید، حضور دوباره ایران بر قله آسیا پس از 6 سال را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

یکی از دلایل اصلی قهرمانی تیم ملی در آسیا برگزاری لیگی با کیفیت است. از تمامی باشگاه‌های لیگ فوتسال ایران تشکر می کنم چرا که با برگزاری رقابت‌هایی در سطح بالا توانستند تیم ملی قدرتمندی را ایجاد کنند. علت اصلی قهرمانی تیم وجود یک لیگ پویاست که ماحصل آن تیم ملی است که می تواند بر قله آسیا بایستد. علاوه بر این یکی دیگر از دلایل موفقیت تیم ملی فوتسال ایران کادر فنی خوب و یک دست است. همچنین بازیکنانی در سطح بالا که با اتحاد و همدلی نشان دادند می‌توانند در مقام قهرمان آسیا خود را نشان دهند.

* فوتسال ایران چه در سطح بانوان و چه در سطح آقایان نشان داد که می‌تواند موفقیت‌های بیشتری در آسیا و جهان به دست آورد، پتانسیل فوتسال ایران را چگونه می‌بینید؟

قطعا قهرمانی در رقابت‌های بانوان و آقایان آن هم در سطح آسیا نشان می‌دهد که بازیکنان ما در این رشته ورزشی مصمم هستند تا در رده‌های جهانی خود را نشان دهند. ما در مدت اخیر چه در رده مردان چه در رده بانوان و چه در سطح قهرمانی باشگاه‌های آسیا در مقام نخست قرار گرفتیم و نشان دادیم که حرف اول آسیا را در رشته فوتسال می‌زنیم. فوتسال ایران مجددا روند پیشرفت خود را طی کرده و اگر حمایت‌های لازم انجام و این رشته ورزشی المپیکی شود به راحتی می توانیم به المپیک صعود کنیم و مشکلی در این زمینه نخواهیم داشت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: