کد خبر: ۶۹۵۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۲ - ۰۳ دی ۱۳۹۵
فدراسیون کشتی ایران برای توسعه کشتی در میان زنان به‌خصوص بانوان مسلمان، شیوه جدیدی از کشتی بانوان با پوشش متفاوت را به عنوان cover- singlet wrestling" به اتحادیه جهانی کشتی پیشنهاد داد.
در پیشنهاد ارسالی ایران به اتحادیه جهانی کشتی با توجه به این که پوشش کنونی زنان باعث شده است قشر زیادی از بانوان نتوانند در این رشته حضور داشته باشند، پیشنهاد برگزاری این شیوه جدید را با رعایت کامل پوشش به اتحادیه جهانی کشتی ارائه داده است.

قرار است این پیشنهاد در نشست آتی کمیسیون سایر کشتی‌های  وابسته به اتحادیه جهانی کشتی که مقر آن در استانبول ترکیه است، مطرح شود و فدراسیون کشتی ایران در این زمینه ارائه گزارش خواهد کرد.

بخشی از متن پیشنهاد ارسالی فدراسیون ایران به نناد لالوویچ، رییس اتحادیه جهانی کشتی به شرح زیر است:

بسیاری از زنان به دلیل شرایط متفاوت و خاص فیزیکی نسبت به مردان  و یا ملاحظات فرهنگی خاصی که دارند، علاقمند نیستند در رشته‌ای فعالیت کنند که چنین پوششی دارد.

این ممانعت فرهنگی فقط مربوط به گرایش‌های مذهبی خاص نیست، بلکه این پوشش مورد تایید بسیاری از زنان اروپایی و آمریکایی و حتی زنان فعال و صاحب مدال المپیک و جهان حال حاضر در کشتی بانوان نیز نیست و این عامل می‌تواند مساله‌ای بازدارنده برای جذب بخش قابل توجهی از زنان دنیا برای حضور و فعالیت در رشته کشتی باشد.

از طرف دیگر همان‌طور که در گزارش‌های داوری المپیک نیز اعلام شده بود، یکی از تخلفات بالا در  کشتی زنان کشیده شدن  موی  سر بهنگام مبارزه بوده است.

این پیشنهاد با حفظ سلامت زنان که به لحاظ فیزیکی طبیعتا از ظرافت ظاهری متفاوتی نسبت به مردان برخوردار هستند و باید آسیب کم‌تری به سر و صورت آن‌ها وارد شود، نیز ارتباط مستقیمی دارد. یعنی ضرورت دارد برای نحوه پوشش مو در زنان به‌هنگام مبارزه در کشتی تمهیداتی اندیشید. پوشش مناسبی که بتواند هم از آن به عنوان محافظت مو استفاده شود و هم گوش بند، که از فک و صورت زنان نیز محافظت کند.

با توجه به پیگیری‌هایی که فدراسیون کشتی ایران انجام داده است، پیشنهاد می شود  که شیوه جدیدی از کشتی زنان با پوشش و حفاظت مناسب به  عنوان  "cover- singlet wrestling"به رشته‌های کشتی‌های تحت پوشش اتحادیه جهانی اضافه شود و امکانی را فراهم کند که جمعی از زنان علاقمند به کشتی که به سبب علاقمند نبودن به نوع پوشش، شانسی برای حضور در این رشته ورزشی را نداشته‌اند، از این فرصت جدید استفاده کنند و به آمار جامعه کشتی جهان اضافه شود.

 قوانین و مقررات این کشتی کاملاً مشابه قوانین کشتی آزاد بانوان است. اما اوزان آن در وضعیتی ساده‌تر و شفاف‌تر نسبت کشتی آزاد بانوان عبارتند از: ٥٠-٥٥-٦٠-٦٥و٧٠-٧٥ کیلو گرم است.

نوع دوبنده این زنان علاقمند به کشتی، لباسی مناسب و در دسترس برای همگان است که از موی سر تا کف پا را تا پوشش داده و محافظت می‌کند. هم‌چنین مو و سر بانوان کشتی‌گیر در این نوع از کشتی، با کلاهی مخصوص و گوش بند محافظت می‌شود. مطمئن باشید این نوع پوشش و محافظت، توسعه کشتی بانوان را در بین زنان علاقمند به کشتی تسریع می‌کند.

با توجه به مذاکرات صورت گرفته، فدراسیون کشتی ایران با همکاری نهادهای متخصص نسبت به تهیه طرحی در این باره اقدام کرده است.
بدیهی است این شیوه از کشتی بانوان، می‌تواند در مجموعه یکی از کمیته‌های مرتبط با شیوه‌های کشتی وابسته به اتحادیه جهانی کشتی، فعالیت خود را آغاز کند.

فدراسیون کشتی ایران آماده ارائه توضیحات مضاعف و در صورت لزوم کمک به توسعه این شیوه جدید که با پوشش مناسب زنان همراه است، خواهد بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: