کد خبر: ۶۹۴۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۷ - ۰۳ دی ۱۳۹۵
وزیر کشور:
وزیر کشور گفت : معنای دموکراسی تنها کشاندن مردم در هر چهار سال به پای صندوق های رای نیست بلکه مشارکت دادن واقعی آنان در همه امور اداره کشور است.
عبدالرضا رحمانی فضلی پنجشنبه در نشست مشترک با شهرداران ، روسای شوراهای اسلامی شهر و روستا و دهیاران هرمزگان افزود : اکنون دوره این تفکر مدیریت متمرکز گذشته و همه دولت های توسعه یافته به سمت واگذاری امور اجرایی به سازمان های مردم نهاد است.
وی ادامه داد : مدیران روستایی و شهری باید مردم را به مشارکت طلبیده و روحیه نوآوری و جسارت را به مردم تزریق کنند.
وزیر کشور اضافه کرد: دولت به معنی واقعی کلمه به واگذاری امور و تقویت مدیریت محلی باور دارد و چاره ای غیر از این وجود ندارد.
وی ابراز داشت: در همین راستا دولت افزون بر 100 اختیار را به مدیریت های استانی واگذار کرده و در برنامه ششم توسعه نیز واگذاری های خوبی پیش بینی شده است.
وزیر کشور ابراز داشت : اختیارهایی که در قالب اقتصاد مقاومتی واگذار شده نیز نوید واگذاری های خوبی را می دهد.
رحمانی فضلی خاطر نشان کرد: در کنار آن، اولویت دادن به مناطق مرزی ، محروم و روستاها از محورهای مهم برنامه های دولت است و رئیس جمهوری توجه ویژه ای به این موضوع دارد.
وی بیان کرد: روستاییان حق داشتن امکانات مناسب زندگی در محل سکونت خود و کسب درآمدهای مناسب را دارند.
به گفته وزیر کشور ، این به معنای مهاجرت نکردن روستاییان نیست زیرا روستاها دارای ظرفیت محدودی اند و باید مهاجرت باشد ولی این مهاجرت ها باید برنامه ریزی و مهندسی شده باشد.
رحمانی فضلی خاطر نشان کرد: الان دولت به روستاها توجه داشته و تخصیص های حوزه روستایی به نسبت سایر بخش ها بالاتر است.
وزیر کشور گفت: در بودجه سال آینده 6 هزار میلیارد تومان به غیر از بودجه دستگاه ها برای این امر تخصیص داده شده و 8 میلیارد دلار نیز برای ساماندهی مناطق همجوار مرزی پیش بینی شده که آثار آن در مناطق روستایی قابل لمس خواهد بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: