کد خبر: ۶۹۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۴ - ۲۸ آذر ۱۳۹۵
تهران شب یلدا برفی می‌شود
مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به کشور در روز آینده، از تقویت این سامانه در روز سه‌شنبه 30 آذر، خبر داد و روند بارش باران و برف را در نقاط مختلف کشور طی روزهای آینده تشریح کرد.


احد وظیفه ، بر اساس آخرین داده‌های هواشناسی، امروز (یکشنبه 28 آذر)، در سواحل دریای خزر بارش برف و باران، در دامنه‌های شمالی البرز مرکزی، شمال غرب و نوار مرزی شمال شرق کشور ابرناکی، بارش پراکنده برف و باران و مه آلودگی مناطق کوهستانی پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه روز یکشنبه شاهد افت دما نسبی در نوار شمالی کشور خواهیم بود و دریای خزر نیز مواج خواهد بود، افزود: از روز دوشنبه 29 آذر، سامانه بارشی دیگری شمال غرب، غرب و به تدریج سواحل غربی دریای خزر و دامنه‌های البرز مرکزی را تحت تاثیر قرار خواهد داد و این مناطق شاهد افزایش ابر، بارش برف و باران و وزش باد خواهند بود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی افزود: روز سه‌شنبه 30 آذر، با گسترش و تقویت سامانه، بارش برف و باران علاوه بر مناطق فوق، دامنه‌های زاگرس مرکزی، بخش‌هایی از جنوب غرب کشور و دامنه‌های مرکزی و جنوبی البرز و در اواخر وقت احتمالا شمال شرق کشور را تحت تاثیر قرار خواهد داد، همچنین در روزهای یکشنبه و دوشنبه خلیج فارس مواج خواهد بود.

به گفته وظیفه، آسمان تهران در روز دوشنبه 29 آذر، نیمه ابری گاهی وزش باد در اواخروقت بارش پراکنده با بیشینه و کمینه دمای 8 و  1- درجه سانتیگراد و در روز سه‌شنبه 30 آذر، نیمه ابری تا ابری همراه با بارش باران و برف با بیشینه و کمینه دمای 7 و صفر درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی همچنین اظهار کرد: توده هوای به نسبت سرد، تا روزهای پایانی هفته در سطح کشور (به ویژه در نیمه شمالی) ماندگار خواهد بود.

این مقام مسئول در سازمان هواشناسی در ادامه با اشاره به اینکه امروز فعالیت سامانه بارشی موجب بارش باران و برف در  نوار شمالی کشور در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمال و شمال خراسان رضوی می‌شود، گفت: تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی بیانگر ورود سامانه بارشی جدیدی از ابتدای دوشنبه از سمت شمال غرب و غرب به کشور است که پیامد آن بارش برف و باران در شمال غرب و مناطقی از غرب کشور است. از اواخر دوشنبه نیز گستره بارش دامنه‌های جنوبی البرز غربی و مرکزی و از بعدازظهر سه‌شنبه مناطقی از مرکز، دامنه‌های زاگرس مرکزی و شمالی را نیز در بر خواهد گرفت.
به گفته وظیفه، فعالیت این سامانه از اواخر سه‌شنبه و طی چهارشنبه در شمال شرق کشور خواهد بود. بر این اساس در روز دوشنبه 29 آذر، بارش برف و باران در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، نیمه غربی استان‌های کردستان و کرمانشاه، زنجان (بویژه نیمه شمالی) و از اواخر وقت در ارتفاعات البرز در استان‌های قزوین، البرز،  تهران و سمنان پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: در روز سه‌شنبه 30 آذر، بارش برف و باران در لرستان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، اصفهان، قزوین، البرز، تهران، شمال فارس، شمال و شرق خوزستان پیش‌بینی می‌شود و در روز چهارشنبه اول دی، بارش برف و باران در سمنان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی برقرار خواهد بود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه در این مدت بارش برف موجب لغزندگی و کاهش دید افقی در جاده‌های کوهستانی این مناطق خواهد شد، گفت: توده هوای به نسبت سرد تا روزهای پایانی هفته بر روی کشور (به ویژه نیمه شمالی) ماندگار خواهد بود. طی دو روز آینده دریای خزر و طی سه روز آینده خلیج فارس مواج می باشد. از این رو توصیه می‌شود اقدامات لازم جهت جلوگیری از خسارات ا حتمالی به عمل آید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: