کد خبر: ۶۸۹۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۹ - ۲۷ آذر ۱۳۹۵
پوشیدن دامن که بیش از 5 سانتی متر بالاتر از زانو باشد باعث منع ورود آنها به پارلمان می شود.
پارلمان اسرائیل (کنیست) از ورود خانم ها با دامن کوتاه جلوگیری کرده است و این موضوع جنجال و اعتراضات زیادی را به دنبال داشت. 

 در روزهای اخیر شماری از ماموران با استقرار در مقابل درهای ورودی ساختمان پارلمان (کنیست) مانع از ورود خانم هایی شدند که دامن خیلی کوتاه پوشیده بودند. پوشیدن دامن که بیش از 5 سانتی متر بالاتر از زانو باشد باعث منع ورود آنها به پارلمان می شود.
 
برای این اقدام، یکی از زنان در کنار نیروهای امنیتی و حفاظت پارلمان، لباس و دامن کارکنان زن را اندازه گیری می کرد.
این بررسی در مقابل عبور و مرور رهگذران و عابران صورت می گرفت و این موضوع دامنه اعتراضات را افزایش داد. 

جنجال بر سر ممنوعیت  دامن کوتاه در پارلمان اسرائیل جنجال بر سر ممنوعیت  دامن کوتاه در پارلمان اسرائیل
به دنبال این اتفاق، دهها نفر از کارکنان زن در ساختمان پارلمان اسرائیل در شهر قدس علیه این تصمیم واحد اداری پارلمان دست به تجمع زدند. شماری از اعضای پارلمان هم در این تجمع مشارکت کردند.

 ماموران پارلمان گفته بودند که با هدف حفظ حرمت و شان پارلمان دست به این کار زده اند اما منتقدان می گویند این اقدام باید با مشورت و رایزنی با اعضای پارلمان صورت می گرفت.
 
واحد اداری پارلمان این اعتراضات را اقدامات تحریک آمیز و هدف دار توصیف کرد که احترام این مکان را نمی افزاید.  
در یکی از موارد، به دنبال اعتراضات پس از گذشت 6 ساعت به 15 زن اجازه ورود به پارلمان داده شد. آنها به عنوان دستیار نمایندگان پارلمان کار می کردند.

جنجال بر سر ممنوعیت  دامن کوتاه در پارلمان اسرائیل


برخی از این زنان مجبور شدند برای تعویض لباس به خانه برگردند اما یکی دیگر از آنها نیز با یکی از نمایندگان تماس می گیرد و در نهایت با دخالت نمایندگان وارد پارلمان می شود.  

یورونیوز هم نوشت: دهها نفر با حضور در مقابل پارلمان اسرائیل به جلوگیری از ورود زنان با دامن کوتاه به ساختمان پارلمان اعتراض کردند.

این افراد که حدود سی زن و مرد بودند در مقابل ورودی پارلمان حاضر شدند و با پوشیدن دامن کوتاه اعتراض خود را نشان دادند. 

پیش تر ماموران امنیتی از ورود تعدادی از زنان به دلیل پوشش نامناسب به پارلمان جلوگیری کرده بودند.

یکی از کارکنان پارلمان اسراییل می گوید: «در روزهای اخیر شکایت هایی از مراجعه کنندگان و کارکنان دریافت کردیم که نشان می داد به آنها اجازه ورود داده نشده و به خاطر نوع لباسشان که قبلا هم با آن وارد پارلمان می شدند رفتار تحقیر آمیزی با آنها شده است. ما دستورالعمل پوشش پارلمان را بررسی کردیم. ظاهرا بدون آنکه اطلاع داده شود تغییراتی در آن صورت گرفته است. ما مثل هر روز امروز صبح به پارلمان آمدیم. هیچکس قصد تحریک ندارد و فقط می خواهیم به سر کارمان برویم، امروز از ورود ما جلوگیری شد چون زانویمان پیدا بود.»
 
در پی اعتراض های اخیر یک مقام پارلمان اسراییل اعلام کرد که دستورالعمل پوشش بازبینی و مقررات آسانتری در نظر گرفته خواهد شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: