کد خبر: ۶۸۸۳
تاریخ انتشار: ۰۷:۰۵ - ۲۵ آذر ۱۳۹۵
دکتر روحانی در گفت وگوی تلفنی رییس جمهوری سوریه:
رییس جمهوری با تبریک پیروزی های مردم و ارتش سوریه بر گروههای تروریستی و آزاد سازی حلب ؛ دومین شهر بزرگ این کشور و حراست از تمامیت ارضی سوریه، تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران به عنوان وظیفه ای انسانی و اسلامی، همواره در کنار مردم دوست و برادر سوریه بوده و به کمک آسیب دیدگان و آوارگان خواهد شتافت.
حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی شامگاه چهارشنبه در گفت وگویی تلفنی با "بشار اسد" رییس جمهوری سوریه گفت: ما حمایت از پرچم داران مبارزه با تروریسم تکفیری که می کوشند سرزمین خود را از حضور متجاوزان پاک کنند، وظیفه خود می دانیم.

دکتر روحانی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران تا بیرون راندن تروریست ها از سوریه ، در کنار دولت و ملت این کشور می ماند.

رییس جمهوری با تبریک این پیروزی به ملت سوریه  گفت: پیروزی در حلب  و بازگشت دومین شهر بزرگ سوریه به آغوش ملت ، موفقیت بزرگ ملت مقاوم و یکپارچه سوریه در برابر تروریست ها و حامیان آنها بود. امروز وظیفه جامعه جهانی کمک به مردم مظلوم سوریه است . من از هلال احمر جمهوری اسلامی خواسته ام با دعوت از جامعه جهانی به کمک مردم مظلوم بشتابد.

دکتر روحانی همچنین با اعلام آمادگی ایران برای ارسال کمکهای انساندوستانه و دارویی برای مردم سوریه و بویژه ساکنان حلب گفت: رسیدگی به مردم مظلوم سوریه در شرایط کنونی ضروری است و اکنون زمان آزمونی بزرگ برای همه کشورهای حامی حقوق بشر فرا رسیده است.کمک جامعه جهانی به آوارگان و آسیب دیدگان سوری اولویت همه پس از آزادی حلب است.

رییس جمهوری ابراز امیدواری کرد که پیروزی حلب، مقدمه ای برای پیروزی نهایی مردم و دولت سوریه بر تروریسم و ارعاب در این کشور باشد.

"بشار اسد" رییس جمهوری سوریه نیز در این گفت وگوی تلفنی با قدردانی از حمایت های بی دریغ ملت و دولت ایران از ملت سوریه در برابر تروریست ها و حامیان آنها ، گفت: ملت و دولت ایران در سخت ترین دوران در کنار مردم و دولت سوریه بوده اند و ما هرگز این را فراموش نمی کنیم.

رییس جمهوری سوریه همچنین از اعلام آمادگی ایران برای ارسال کمکهای دارویی و غذایی به مردم سوریه و بویژه حلب قدردانی کرد و همچنین پیروزی مردم و ارتش سوریه در حلب را به همگان تبریک گفت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: