کد خبر: ۶۸۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۵ - ۲۲ آذر ۱۳۹۵
رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی کشور
رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی کشور با اشاره به استقبال آموزش و پرورش برای تغییر تقویم آموزشی کشور اظهار کرد: به نظر می‌رسد آموزش مبتنی بر تنوع اقلیمی در فرآیند یاددهی و یادگیری موثر باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان درباره روند تصمیم گیری برای تغییر تقویم آموزشی کشور که چندی پیش به تصویب هیئت وزیران رسید اظهار کرد: در حال حاضر مصوبه تغییر تقویم آموزشی در دولت است.  ما به این برنامه علاقه مند هستیم و از آن استقبال می‌کنیم و کلیت آن را با توجه به جغرافیای وسیع کشور قبول داریم اما هنوز  جزئیات و چگونگی آن  به بحث گذاشته نشده است.

وی افزود: باور بنده این است که در ایران دارای اقلیم‌های متفاوت هستیم و جغرافیای کشور گسترده است و شهرهای ایران از شمال و جنوب گرفته تا مغرب و مشرق هر یک به لحاظ جغرافیایی، آب و هوایی و طول روز و جغرافیایی متفاوت هستند.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی کشور با بیان اینکه ممکن است در یک شهر شمالی برف ببارد اما در جنوب هوا برای آموزش قابل تحمل باشد. در این تنوع اقلیمی اگر آموزش را بر  تنوع اقلیمی مبتنی کنیم به نظر می‌رسد در فرآیند یاددهی - یادگیری موثر باشد و فرصت و بازه زمانی کار مدارس گسترده شود.

محمدیان تاکید کرد: به عقیده بنده باید دولت به عنوان نهاد قانونگذار و سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی به عنوان نهاد برنامه ریزی تربیتی کلیات را تصویب کنند اما اختیار تطبیق آن به شورای عالی آموزش و پرورش استان‌ها واگذار شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: