کد خبر: ۶۸۲۲
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۴ - ۲۱ آذر ۱۳۹۵
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی
اکبریان گفت: قاچاق کالا برای کشور آسیب زاست و موجب نابودی سیستم اقتصادی کشور می شود. جای بسی تاسف است که بسیاری از کالاهای قاچاق از طریق مبادی رسمی وارد کشور می شود.

عزیز اکبریان که به همراه اعضای کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی، قائم مقام وزیر صنایع، استاندار مرکزی به منظور بررسی مشکلات صنایع شهرستان ساوه و تجلیل از صنعتگران و فعالان اقتصادی به این شهرستان سفر کرده بود، افزود: تسهیل امور اداری بویژه امور مربوط به صنایع و معادن بسیاری از مشکلات کشور را برطرف خواهد کرد.

وی افزود: در بسیاری از ادارات، مدیران و کارکنان به دنبال سخت گرفتن امور اداری هستند در حالی که باید دست در دست هم داده و با تسهیل امور مردم به حل مشکلات آنان کمک کنیم.

وی سخت ترین مشکل کشور را بیکاری دانست و افزود: هم اکنون فعالان اقتصادی و صنعتگران دوشادوش کارگران در جبهه تولید و جبهه جنگ به عنوان سربازان کشور فعالیت دارند و با وجود تحریم ها و مشکلات بانکی چرخ کارخانجات را متوقف نمی کنند.

نماینده مردم کرج درخانه ملت در ادامه، اجرایی شدن کامل قانون رفع موانع تولید و قانون مبارزه با قاچاق کالا را دو اولویت مهم مجلس شورای اسلامی بیان کرد و گفت: قاچاق کالا برای کشور آسیب زاست و موجب نابودی سیستم اقتصادی کشور می شود. جای بسی تاسف است که بسیاری از کالاهای قاچاق از طریق مبادی رسمی وارد کشور می شود.

وی صادرات محور بودن تولید ملی و اصلاح سیستم بانکی را از دیگر اولویت های مجلس برای رونق صنعت و تولید کشور بیان کرد و گفت: جای بسی تاسف است که به ازای هر 3500 ایرانی یک بانک در این کشور تاسیس شده است.

اکبریان تصریح کرد: وجود این تعداد بانک در کشور بیانگر آن است که بانک ها به دنبال یک سری اهداف خاص خود هستند و با سودهای بالای 21 درصدی که از مردم می گیرند اقتصاد کشور را با چالش مواجه می کنند.

وی کوچک کردن دولت را یکی دیگر از اولویت های مجلس دانست و افزود: قرار گرفتن تمامی این اولویت ها در کنار یکدیگر همراه با چابک سازی دولت و واگذاری امور به بخش خصوصی و مردم موجب حل مشکلاتاقتصادی کشور خواهد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: