کد خبر: ۶۸۰۹
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۵ - ۲۱ آذر ۱۳۹۵
رئیس حوزه هنری در پیامی درگذشت علی باقرزاده، شاعر نامدار خراسانی، را به جامعه ادبی و به‌ویژه شاعران خراسان و خانواده محترم ایشان تسلیت گفت.

به گزارش قلم نیوز و به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، محسن مومنی‌شریف رئیس حوزه هنری به مناسبت درگذشت علی باقرزاده شاعر نامدار خراسانی متخلص به «بقا»، پیام تسلیتی صادر كرد.

متن پیام تسلیت مومنی شریف به شرح زیر است:

«رحلت شاعر و ادیب فرزانه خراسانی، استاد علی باقرزاده متخلص به «بقا» موجبات حزن و اندوه جامعه ادبی به ویژه علاقه‌مندان ایشان را فراهم آورد. مرحوم استاد «بقا» از شاعران تاثیرگذار شعر معاصر بودند كه همواره مضامین عرفانی و آیینی و اخلاقی در اشعار ارجمندشان موج می‌زد.
فقدان آن شاعر توانا را به تمامی اهالی ادبیات و دوست‌داران آن مرحوم، به‌ویژه شاعران خراسان و خانواده محترم ایشان تسلیت عرض می‌كنیم.
از درگاه حضرت احدیت، برای آن مرحوم، رحمت و غفران الهی و برای خانواده محترم‌شان صبر و شكیبایی مسئلت داریم.»

عمده شهرت مرحوم باقرزاده در قطعه‌سرایی بود. باقرزاده در كنار شاعرانی چون مرحوم اخوان ثالث و محمد قهرمان در زمره شاعران نامدار خراسان امروز بود و  به حلقه دوستان شاعر وی بخش وسیعی از جریان شعر و ادبیات معاصر از جمله غلامحسین یوسفی، محمدرضا شفیعی كدكنی و محمود فرخ را نیز باید افزود.

رهبر معظم انقلاب نیز ششم شهریور سال 92 پیامی به مناسبت همایش نكوداشت این شاعر پیش‌كسوت صادر فرمودند كه در بخشی از آن آمده بود: «نكوداشت ادیب و شاعر ارجمند جناب علی باقرزاده (بقا) ادای حق شعر و ادب و پاسداشت حرمت و كرامت انسان والایی است كه همواره حرمت و كرامت شعر و شاعری را پاس‌داشته و زبان گویا و طبع روان را جز به راه نیكی و راستی به كار نگرفته است. این دوست دیرین و شفیق، یكی از بازماندگان كم‌شمار مجموعه‌ای از شاعران چیره‌دستی است كه در برهه‌ای از زمان، مشهد را كانون شعرِ سرآمد و ممتازِ دوران خود ساخته و زبان شعردوستان و شعرشناسان را به تحسین و تكریم جایگاه ادبی خویش گشوده بودند. قطعه‌های بقا همچون قطعه‌هایی از دیبای رنگین و خوش‌نگار در انبوه غزل و قصیده‌ ممتاز آن دوران مشهد، جلوه‌ای ویژه و چشم و دل‌نواز داشت، با امید كه همچنان پایدار و ماندگار باشد.»

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: