کد خبر: ۶۸۰۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۶ - ۲۱ آذر ۱۳۹۵
آخوندی
وزیر راه و شهرسازی بعد از امضای قرارداد خرید 80 فروند هواپیما از شرکت هواپیماسازی بوئینگ گفت: با ورود این هواپیماها به ناوگان هوایی ایران ایر، 50 هزار صندلی وارد ناوگان هوایی کشور می شود.
عباس آخوندی روز یکشنبه در حاشیه مراسم امضای قرارداد خرید هواپیما از شرکت هواپیما سازی بوئینگ، افزود: با امضای این قرارداد، نخستین گام مهم برای نوسازی ناوگان هوایی کشور برداشته شد و بزودی با نهایی شدن خرید 100 فروند ایرباس و 20 فروند هواپیمای ای.تی.آر (ATR) نوسازی ناوگان هوایی ایران ایر با سرعت بیشتری دنبال می شود.
وی تاکید کرد: مبنای کار ما در ارتباط با استفاده از ظرفیت های ایران، افزایش قدرت و رقابت پذیری در صنعت هوانوردی است تا بتوانیم سهم کشورمان در صنعت حمل و نقل منطقه و جهان را پس بگیریم.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه «این قرارداد پس از 41 سال بین هما و بوئینگ امضا شد» افزود: این قرارداد پیام روشنی برای جهانیان است که باوجود جنگ افروزی های رژیم صهیونیستی و داعش، ما پشتیبان صلح، آرامش، امنیت و توسعه ایران بر مبنای سیاست برد-برد هستیم.
آخوندی تاکید کرد: «امیدواریم باوجود تغییر و تحولی که در آینده نزدیک در دولت آمریکا ایجاد خواهد شد، این کشور همچنان که فعالان اقتصادی آن از سیاستمدارانش می‌خواهند و با امضاء این قرارداد و ایجاد تعهد ثابت کردند، همچنان به تعهدات خود پایبند باشد.»
وی ادامه داد: «امیدواریم این پختگی و مسئولیت‌پذیری در جامعه سیاسی آمریکا حاصل شده باشد و فضایی فراهم کند که دنیا باور کند و جهان امیدوار باشد که با گفت وگو نیز می‌توان به صلح رسید.»
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه نخستین گام را برای نوسازی ناوگان هوایی برداشتیم، افزود: خرید 80 فروند هواپیمای بوئینگ و خرید 100 فروند ایرباس و 20 فروند ای.تی.آر که بزودی قرارداد آنها نهایی می شود، نشان از عزم جدی ما برای نوسازی ناوگان هوایی ایران دارد.
آخوندی گفت: مبنای کار ما در این ارتباط استفاده از مزیت‌های نسبی ایران، افزایش قدرت، رقابت در صنعت هوانوردی و بازپس‌گیری سهم ایران از صنعت حمل و نقل هوایی منطقه و جهان است.
وی خاطرنشان ساخت: برای تحقق این هدف، سیاست ما رقابت تجاری درسطح بین‌المللی از طریق افزایش کارایی و خدمت بهتر به مردم ایران و کسب رضایت آنان است.
به گفته وی، با امضای این قرارداد 50 هزار صندلی به ناوگان هوایی کشور اضافه شده در حالی که این میزان بیش از 2 برابر همه صندلی‌های ناوگان فعال موجود در کشور است.
وی این قرارداد را گام نخست برای بازسازی ساختاری شرکت ایران ایر دانست و گفت: در آینده، شرکت 'هما' را از نظر حقوقی و مالی نیز بازسازی و سهم آن را در بازار بورس اوراق بهادار و حتی بازارهای بین‌المللی، در صورت اخذ مجوزهای قانونی، عرضه خواهیم کرد.
 اشتغالزایی 8 هزار نفری با امضای قرارداد با بوئینگ
وزیر راه و شهرسازی به پیامدهای امضای این قرارداد در صنعت هوایی کشور نیز اشاره کرد و گفت: قرارداد بوئینگ منجر به اشتغالزایی بیش از هشت هزار نفری در صنعت هوانوردی کشور خواهد شد. از جمله در مشاغلی همچون فنی، خلبانی، مهمانداری، مهندسی و تعمیرات؛ افزون بر این ده‌ها هزار شغل غیرمستقیم در مبدا و مقصد و در شهرهای دور دست ایران شکل خواهد گرفت.
وی، این برنامه را راهکار بنیادین برای مقاوم‌ کردن اقتصاد ایران در برابر تکانه‌های ملی و بین‌المللی دانست.
آخوندی در پایان ضمن تشکر از زحمات مدیریت و همه نیروهای کارشناسی، فنی، حقوقی و بازرگانی ایران ایر و سازمان هواپیمایی کشوری و مسئولان مختلف در وزارتخانه های خارجه، امور اقتصادی و دارایی، سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی، گفت: از راهنمایی و پشتیبانی‌های رییس جمهوری که در همه این فرآیند همراه ما بودند، سپاسگزارم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: