کد خبر: ۶۸
تاریخ انتشار: ۰۱:۳۲ - ۲۸ دی ۱۳۹۴
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به حضور سردار اشتری در کمیسیون متبوعش اشاره کرد و گفت: فرمانده نیروی انتظامی ضمن ابراز تاسف از حادثه پیش آمده برای سفارت عربستان خواستار برخورد جدی با مسببین آن شد.

به گزارش ایرنا، نوذر شفیعی عصر یکشنبه درباره جلسه کمیسیون متبوعش اظهار داشت: در این نشست که فرمانده نیروی انتظامی، وزیر اطلاعات و معاون امنیتی - انتظامی وزارت کشور حضور یافتند پرونده حمله به سفارت عربستان مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: سردار اشتری در این نشست گفت که این جای تاسف دارد که هر گروهی به خود اجازه دهد هر کاری را انجام دهد و لذا لازم است با مسببین حادثه سفارت عربستان برخورد جدی بشود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: فرمانده نیروی انتظامی همچنین با توضیح شرح وظایف ناجا و نیز شرایط امنیتی که نیروی انتظامی با آن مواجه است، خواستار توجه کمیسیون امنیت ملی و نیز مجلس شورای اسلامی به ارتقای بودجه ناجا شد.

شفیعی تصریح کرد: اشتری تاکید کرد که ما معتقدیم باید بین ماموریت و نیاز بودجه ای تعادل وجود داشته باشد٬؛از این رو نمی توان ماموریت گسترده برای نیروی انتظامی تعریف کرد، اما به نیازهای بودجه ای آن توجه نداشت.

وی در ادامه به حضور محمود علوی وزیر اطلاعات در جلسه کمیسیون اشاره کرد و افزود: علوی درباره حادثه سفارت عربستان گزارشی را ارائه داد و گفت که وزارت اطلاعات کاملاً مشرف بر کلیه رویدادهایی است که در ارتباط با سفارت عربستان اتفاق افتاد و موضوع در مسیر طبیعی خود در حال پیگیری است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در این نشست همچنین ذوالفقاری معاون امنیتی وانتظامی وزارت کشور از منظر مدیریت بحران به بررسی حادثه حمله به سفارت عربستان پرداخت.

شفیعی خاطر نشان کرد: معاون وزیر کشور در این نشست درباره این حادثه گفت با توجه به شناختی که پیرامون عوامل بحران وجود دارد باید ضمن ابراز نگرانی از این حرکات خودسرانه، نگران بود که مبادا روزی گروه هایی به این شکل زمینه ساز نوعی فرقه گرایی در کشور شوند و امنیت جامعه را با تهدید مواجه کنند.

وی تصریح کرد: در پایان این نشست بعضی از اعضای کمیسیون امنیت ملی نیز بر ضرورت پیگیری جدی همه ارگان های مسئول به ویژه قوه قضائیه تاکید کردند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: