کد خبر: ۶۷۰۴
تاریخ انتشار: ۰۲:۵۸ - ۰۹ آذر ۱۳۹۵
علت پخش برنامه‌های تکراری در مناسبت‌ها چیست؟
یک کارگردان علت پخش فیلم‌ها و سریال‌های تکراری در مناسبت‌ها را به شرایط مالی صداوسیما نسبت می‌دهد.

جواد مزدآبادی - کارگردان سینما و تلویزیون - در ادامه‌ی مطلب بالا بیان کرد: چند سالی است که به دلیل تحریم و شرایط اقتصادی دچار بحران شدیم. کمبود منابع مالی باعث شده که صداوسیما در پرداخت هزینه‌ها و سرمایه‌گذاری در کارهای جدید، دچار مشکل شود؛ همین امر نیز دلیل پخش کارهای تکراری از صداوسیماست؛ وگرنه مسؤولان هم می‌دانند که اگر از کارهای نو استفاده کنند، میزان مخاطبشان بالا می‌رود.

کارگردان سریال «چهارچرخ» درباره‌ ارتباط دولت و رسانه جمعی گفت: دولت باید متوجه شود که تلویزیون از دولت جداست و تلویزیون به عنوان یک رسانه جمعی مخاطب میلیونی دارد و باید برنامه‌های جدید داشته باشد تا بتواند با برنامه‌های کمدی و جدید فضایی برای خانواده‌ها ایجاد کند که بار روانی را از آن‌ها بکاهد و این امر به جامعه نیز کمک خواهد کرد.

بودجه صداوسیما صرف پرسنل می‌شود نه تولید!

کارگردان سریال «خون بها» با اعتقاد بر اینکه «تلویزیون پایه و اساسش را از ابتدا اشتباه بنا کرده است»، تصریح کرد: گاهی سیستم دولت و تلویزیون را به جای این که در کنار هم ببینیم، در مقابل هم مشاهده می‌کنیم. تلویزیون  تمام تلاشش را می‌کند تا اسپانسر بگیرد و وضع خود را بهبود بخشد، اما باید بدانیم تلویزیون پایه و اساسش را از ابتدا اشتباه بنا کرده است. تعداد افرادی که در تلویزیون شاغل هستند، چند صد برابر شبکه‌های تلویزیونی معتبر دنیاست؛ در حالی که هزار نفر نیرو برای تمامی شبکه‌های داخلی کافی است.

مزدآبادی افزود: چند صد هزار نفر با سمت‌های مختلف در صداوسیما حقوق می‌گیرند و مبلغ زیادی از بودجه صداوسیما خرج این پرسنل می‌شود و پولی برای تولید برنامه باقی نمی‌ماند و این امر به بحران عظیمی تبدیل شده است.

او در ادامه این بخش بیان کرد: تعدیل نیرو باعث بیکاری عده زیادی می‌شود، پس باید به شیوه‌ای دیگر این مساله را مدیریت کرد. اگر همین روند ادامه پیدا کند، بودجه صداوسیما صرف تولید نمی‌شود. یک نفر باید بیاید و انقلاب ایجاد کند تا این سیستم بیمار درست شود وگرنه با این روند صداوسیما نمی‌تواند پاسخگوی مخاطب باشد و با تغییرات جزئی هم نمی‌تواند کاری پیش ببرد.

رسانه جمعی با دست خالی نمی‌تواند جلوی فضای مجازی بایستد

کارگردان سریال «آدم‌خوار» در ادامه تصریح کرد: جنگ تبلیغات رسانه و فضای مجازی شکل گرفته و فضای مجازی در جذب مخاطب موفق بوده است. رسانه جمعی با دست خالی و برنامه‌های تکراری نمی‌تواند جلوی فضای مجازی بایستد.

جواد مزدآبادی درباره میزان قدرت تلویزیون گفت: به نظر من قدرتی که تلویزیون دارد با قدرت رییس‌جمهور برابری می‌کند. قدرت تلویزیون در حدی است که می‌تواند فضای عمومی جامعه را عوض کند. شاید هیچ ارگانی نتواند این کار را انجام دهد. شبکه‌های تلویزیونی دنیا از این قدرت استفاده می‌کنند اما ما اغلب مواقع از قدرتی که در دست داریم غافل هستیم.

مزدآبادی درباره‌ی سریال جدید خود گفت:  در حال ساخت سریال ۲۰ قسمتی «گل آفتابگردان» با همکاری سازمان آبفا (سازمان آب و فاضلاب استان تهران) و گروه اجتماعی شبکه سه هستیم. این سریال به زودی کلید می‌خورد و از شبکه سه سیما پخش خواهد شد.

فیلم تلویزیونی «چشم به راه» به کارگردانی جواد مزدآبادی، چهارشنبه (۱۰ آذر) ساعت ۱۳:۳۰ از شبکه پنج پخش می‌شود. در این فیلم با بازی کاوه خداشناس، علی اوسیوند، افشین سنگ چاپ و مهدی فقیه خواهیم دید: گروهی دانش آموز برای اجرای یک نمایشنامه عازم مشهد می‌شوند. در راه به مادر شهیدی در یک روستا برخورد می‌کنند و ... .
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: