کد خبر: ۶۶۷۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۱ - ۰۵ آذر ۱۳۹۵
آخرین اخبار از مصدومان و کشته‌شدگان حادثه قطار سمنان
در حالی که تعداد مصدومان حادثه قطار سمنان از 62 به 70 و سپس 72 نفر اعلام شد، جدیدترین خبر دریافتی، حاکی از افزایش مصدومان به 75 تن است.

مرتضی سلیمی سرپرست سازمان امداد و نجات هلال احمر ، در خصوص آخرین آمار کشته شدگان حادثه صبح امروز برخورد قطارهای مسافربری در سمنان گفت: طبق آخرین آمار، تعداد کشته شدگان این حادثه به 9 نفر افزایش یافته است، اما این تعداد قطعی نیست و احتمالا افزایش می‌یابد.

وی همچنین از انتقال 16 مصدوم به مراکز درمانی و درمان سرپایی 15 مجروح در محل حادثه خبر داد.

علی رغم اعلام سرپرست سازمان امداد و نجات در مورد تعداد کشته شدگان حادثه مذکور،  یحیایی، معاون امداد و نجات هلال‌احمر استان سمنان به ایسنا گفت که تا این لحظه تعداد قطعی کشته‌های حادثه قطار 15 نفر است اما هنوز این آمار نهایی نشده است.

وی از وخیم بودن حال 7 نفر از مصدومان این حادثه خبر داد و افزود: کار امدادرسانی به مصدومان همچنان ادامه دارد.

معاون امداد و نجات هلال‌احمر استان سمنان در پاسخ به پرسشی در خصوص مصدومان نیز به ایسنا اظهار کرد: تاکنون 50 مصدوم به بیمارستان منتقل شدند. ضمن اینکه 7 نفر نیز از طریق بالگرد به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی از اطفای کامل حریق خبر داد و تصریح کرد: متاسفانه به علت برخورد شدید، این قطار دچار حریق شده و همین آمار مصدومان را افزایش داده است.

سیدمصطفی مرتضوی، سخنگوی سازمان امداد و نجات نیز در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن اشاره به برخورد دو قطار مسافربری در سمنان گفت: بنابر اطلاعات رسیده خروج 4 واگن از ریل و همچنین حریق دو واگن در حوالی ساعت 7:40 امروز، این حادثه را رقم زده است.

به گفته وی، این حادثه در محور سمنان – دامغان و ایستگاه هفت‌خان رخ داده است.

سخنگوی سازمان امداد و نجات با اشاره به اعزام 7 تیم عملیاتی شامل 14 امدادگر و نجات‌گر به محل حادثه افزود: متاسفانه این حادثه که پیش از این 5 فوتی داشت، تعداد کشته شدگانش به 8 نفر افزایش یافت که احتمال این آمار افزایش یابد.

در حالی که در دقایق اولیه حادثه رخ داده تعداد مصدومان به 11 ، 14، 62 تن و در آخرین خبر اورژانس کشور به 70 تن رسیده بود، سخنگوی سازمان امداد و نجات، لحظاتی پیش تعداد مصدومان را 72 نفر اعلام کرد.

بر اساس آخرین خبر دریافتی از اورژانس کشور ؛ تاکنون تعداد مصدومان این سانحه به بیش از 70 نفر رسیده است که 11 نفر از مصدومان در بخش اورژانس بیمارستان کوثر سمنان بستری شدند.

همچنین 45  مصدوم  نیز در اورژانس بیمارستان ولایت دامغان‌ بستری هستند و 14 مصدوم در کلینیک تخصصی دامغان و به صورت سرپایی خدمات درمانی دریافت می‌کنند. این در حالیست که 20 تن نیز خدمات سرپایی از هلال احمر دریافت کرده‌اند.

مهدی شادنوش، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در گفت‌وگو با ایسنا، از انتقال بیش از 61 مجروح حادثه قطار به بیمارستان‌های کوثر سمنان، ولایت دامغان و کلینیک دامغان خبر داد و گفت: تاکنون هیچ یک از مصدومان در بیمارستان جان نباخته‌اند.

وی ادامه داد: تا این لحظه هیچ‌کدام از مصدومان در این سه مرکز درمانی جان نباخته‌اند. ضمن اینکه در مورد تعداد کشته‌های سرصحنه حادثه نیز جمع‌بندی نهایی صورت نگرفته است.

شادنوش که از محل حادثه با ایسنا سخن می‌گفت، با تقدیر از امدادگران، گفت: همه نیروهای امدادی از اورژانس و هلال‌احمر تا دیگر دستگاه‌ها و مردم در محل حادثه حضور دارند و کار امدادرسانی ادامه دارد.

میر حسن موسوی مدیر کل راه آهن آذربایجان شرقی نیز در گفت‌وگو با ایسنا،  با بیان اینکه تنها دو واگن از قطار تبریز-مشهد در حادثه سمنان آسیب دیده است، گفت: این قطار ظهر روز گذشته از تبریز به مقصد مشهد حرکت کرده بود.

وی با ارائه توضیحاتی در خصوص آسیب دیدن قطار تبریز- مشهد اظهار کرد: این قطار روز گذشته ساعت 11:50 از تبریز به مقصد مشهد حرکت کرده بود که امروز حدود ساعت 8 صبح در مسیر بین سمنان - دامغان با قطار سمنان- مشهد برخورد کرده است.

وی افزود: در این برخورد دو واگن از قطار تبریز-مشهد آسیب دیده و آتش گرفته اما قطار سمنان - مشهد بیشتر از قطار تبریز - مشهد آسیب دیده است. فعلا اطلاعات دقیقی از شمار مصدومان این حادثه در دست نیست و منتظریم تا اطلاعات کاملی از مرکز سمنان دریافت کنیم.

موسوی گفت: همشهریانی که از بستگانشان در این قطار هستند و اکنون به تلفن همراه خود پاسخ نمی دهند نگران نباشند چرا که در مسیر راه آهن آنتن قطع می شود و توان پاسخگویی ندارند. به محض دریافت اطلاعات کامل از تعداد مصدومان این حادثه سریعا اطلاع رسانی خواهیم کرد.

به گفته وی، بقیه واگن های قطار از دو واگن آسیب دیده جدا شده و به سمت مشهد حرکت کرده است.

لازم به ذکر است امداد رسانی به حادثه‌دیدگان ادامه دارد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: