کد خبر: ۶۶۷۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۱ - ۰۳ آذر ۱۳۹۵
سرویس شبکه "اینترنیشنز" برای سومین سال به بررسی کشورهایی پرداخته است که مهاجران در آنجا بهترین کیفیت زندگی را دارند.
 اینترنیشنز در سومین گزارش سالانه خود با عنوان "اکسپت اینسایدر ۲۰۱۶"، به نظرسنجی از ۱۴ هزار نفر پرداخته که یکی از گسترده‌ترین تحقیقات انجام گرفته تاکنون برای بررسی وضعیت زندگی کلی مهاجران به شمار می‌رود.

در این تحقیقات از مهاجران برای ارزیابی عوامل متعدد در تجربه زندگی‌شان شامل ایمنی و امنیت، بهداشت و درمان، شادی فردی و همچنین گزینه‌های فراغت موجود برای آنها و کیفیت حمل‌ونقل و سفر پرسش شده است. سپس این عوامل متعدد مورد ارزیابی قرار گرفتند تا در خصوص کیفیت زندگی به کشورها امتیاز داده شود.

پایگاه خبری بیزینس اینسایدر به بررسی کشورهایی پرداخته که بر اساس گزارش "اکسپت اینسایدر ۲۰۱۶"، بهترین کیفیت زندگی را برای مهاجران دارند. این کشورها عبارتند از:‌

۱_ تایوان: طبق گزارش اکسپت اینسایدر، این کشور جزیره‌ای کوچک بهترین کیفیت زندگی را برای مهاجران در میان سایر کشورها دارد و در همه زیرشاخص‌ها امتیاز بالایی را کسب کرده، اما بالاترین امتیاز این کشور در زیرشاخص بهداشت و درمان و رفاه بوده که در رتبه دوم قرار گرفته است.

۲_ اتریش: این کشور اروپای مرکزی کوچک در میان کشورهای مورد بررسی بهترین امتیاز را در زیرشاخص بهداشت و درمان و رفاه کسب کرده که کمک کرده اتریش در صدر این فهرست جای بگیرد.

۳_ ژاپن: علاوه بر اینکه ژاپن یکی از بزرگ‌ترین اقتصادهای جهان است، مکان فوق‌العاده‌ای برای یک مهاجر به شمار می‌رود. مجموع امتیاز کیفیت زندگی این کشور با شش امتیاز بالا برای ایمنی و امنیت، بهداشت و درمان و رفاه و سفر و حمل‌ونقل افزایش پیدا کرده است.

۴_ اسپانیا: این کشور با داشتن سواحل زیبا، آب و هوای گرم و شیوه زندگی راحت، انتخاب خوبی برای مهاجران است. همچنین در گزارش اکسپت اینسایدر، رتبه دوم را در زیرشاخص گزینه‌های فراغت کسب کرده است.

۵_ کاستاریکا: این کشور بارانی کوچک در آمریکای مرکزی، بهشتی برای مهاجران شناخته می‌شود و از نظر شادی فردی در گزارش اکسپت اینسایدر، بهترین کشور شناخته شده است.

۶_ مالت: این کشور که از نظر گزینه‌های فراغت، بهترین کشور در میان کشورهای مورد بررسی بوده است، سومین کشور عالی در اروپا برای مهاجران شناخته می‌شود.

۷_ جمهوری چک: کشور دیگری که ممکن است مقصد آشکاری برای مهاجران به نظر نرسد، جمهوری چک است که با کسب رتبه چهارم در زیر شاخص سفر و حمل‌ونقل، در این فهرست در رتبه بالایی قرار گرفته است.

۸_ سنگاپور: این کشور کوچک به عنوان یک مرکز مالی معروف است، اما میزبان جامعه بزرگی از مهاجران است. این مهاجران از کیفیت زندگی فوق‌العاده‌ای برخوردارند. طبق گزارش اکسپت اینسایدر، سنگاپور بهترین امتیاز را در زیرشاخص سفر و حمل‌ونقل در میان کشورهای مورد بررسی دارد.

۹_ آلمان: این کشور که موتور اقتصاد اروپا به حساب می‌آید، یکی از بهترین کشورهای جهان برای مهاجران است و برلین پایتخت آلمان جذابیت زیادی برای جوانان انگلیسی دارد. بهترین امتیاز آلمان در زیرشاخص بهداشت و درمان و رفاه بوده است.

۱۰_ سوییس: این کشور که از نظر سیاسی بی‌طرف و مستقل است، اغلب در رتبه‌بندی کیفیت زندگی امتیاز خوبی کسب می‌کند و در فهرست اکسپت اینسایدر هم از این نظر مستثنی نبوده است. بالاترین امتیاز سوییس، رتبه پنجم در زیرشاخص سفر و حمل‌ونقل بوده است.

۱۱_ کره جنوبی: ممکن است این کشور گزینه بدیهی برای افرادی که مهاجرت می‌کنند نباشد، اما کسانی که به این کشور رفته اند، از کیفیت زندگی فوق‌العاده ای بهره‌مند شده‌اند. بالاترین امتیاز این کشور رتبه هفتم در زیرشاخص سفر و حمل‌ونقل بوده است.

۱۲_ کانادا: با وجود این‌که کانادا در رتبه‌بندی کیفیت زندگی در زیرشاخص ایمنی و امنیت رتبه چهارم را کسب کرده است، اما نتوانسته در میان ۱۰ کشور برتر برای مهاجران قرار بگیرد.

۱۳_ نیوزیلند: این کشور مانند استرالیا بهشتی برای شهروندان ناراضی نیمکره شمالی است که به دنبال شروع تازه‌ای هستند. نیوزیلند در زیرشاخص شادی فردی رتبه ششم را کسب کرده است.

۱۴_ پرتغال: این کشور یک مقصد تعطیلات کلاسیک برای اروپایی‌ها به شمار می رود و همچنین یکی از کشورهای محبوب برای مهاجران است که در آن از گزینه‌های فراغت خوبی بهره‌مند می‌شوند.

۱۵_ فرانسه: مهاجرانی که در سومین اقتصاد بزرگ اروپا زندگی می‌کنند، یکی از بهترین کیفیت‌های زندگی را نسبت به نقاط دیگر دارند و به مدد سیستم بهداشت و درمان پیشرفته فرانسه، از رفاه و بهداشت و درمان مناسبی برخوردار هستند.

۱۶_ استرالیا: این کشور به عنوان کانونی برای اروپایی‌های سرخورده معروف است که برای یک زندگی بهتر مهاجرت می‌کنند و این مسئله در موقعیت کلی استرالیا در این فهرست منعکس شده است. استرالیا در زیرشاخص کیفیت گزینه‌های فراغت، در رتبه ششم قرار گرفته است.

۱۷_ لوکزامبورگ: این کشور که به عنوان بهشتی برای بانکداران معروف است، در نظرسنجی اکسپت اینسایدر بالاترین رتبه را برای ایمنی و امنیت کسب کرده، اما در سایر زیرشاخص‌ها در میان ۱۰ رتبه برتر قرار نگرفته است.

۱۸_ اکوادور: این کشور آمریکای جنوبی کوچک که در شمال غربی اقیانوس آرام قرار دارد، با کسب رتبه پنجم در زیرشاخص شادی فردی، موقعیتش را از نظر کیفیت زندگی برای مهاجران بهبود بخشیده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: