کد خبر: ۶۶۶۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۸ - ۰۳ آذر ۱۳۹۵
تداوم هوای سرد تا آخر هفته
مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از تداوم هوای سرد تا پایان هفته در غالب نقاط کشور خبر داد و افزود: در روز جمعه پنج آذر در اکثر مناطق کشور، کاهش ابرناکی و جوی نسبتا پایدار پیش‌بینی می‌شود.

احد وظیفه اظهار کرد: بر اساس تحلیل داده و نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، تداوم استقرار توده هوای سرد تا پایان هفته در غالب مناطق کشور به ویژه شمال و شمال شرق کشور پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: بارش باران و برف طی دو روز آینده در استان‌های حاشیه دریای خزر و به صورت خفیف‌تر در دامنه‌های البرز مرکزی، بخش‌هایی از شمال شرق ادامه می‌یابد که از شدت فعالیت این سامانه در روز پنجشنبه چهارم آذر در مناطق فوق کاسته خواهد شد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه طی این مدت دریای خزر مواج خواهد بود و روز پنجشنبه از میزان مواج بودن دریا کاسته می‌شود، گفت: طی دو روز آینده در مناطقی از استان‌های کرمان، فارس، بوشهر و در روز پنجشنبه در شرق کشور، رگبار باران و وزش باد رخ خواهد داد که در مناطق کوهستانی و سردسیر بارش به صورت برف پیش بینی می‌شود.

وقوع گرد و خاک در برخی نقاط کشور

به گفته وظیفه روز پنجشنبه چهار آذر نیز بارش در استان‌های ذکر شده شدت می‌یابد، همچنین در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در بخش‌هایی از جنوب شرق کشور و استان هرمزگان و نواحی غربی کشور وزش باد شدید با احتمال گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه  بعدازظهر پنجشنبه و روز جمعه خلیج فارس و تنگه هرمز و دریای عمان مواج پیش‌بینی می‌شود، گفت: در روز جمعه پنج آذر نیز بجز سواحل شرقی دریای خزر و جنوب شرق کشور که بارش‌های پراکنده خواهند داشت، در اکثر مناطق کشور شاهد کاهش ابرناکی و جوی نسبتا پایدار خواهند بود.

وظیفه در پایان در مورد وضعیت هوای استان تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران در روز پنجشنبه 4 آذر کمی ابری تا نیمه ابری با بیشینه و کمینه دمای 1 و 7- درجه سانتی‌گراد و در روز جمعه 5 آذر کمی ابری با بیشینه و کمینه دمای 1 و 8- درجه سانتی‌گراد پیش بینی می‌شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: