کد خبر: ۶۶۳۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۳ - ۲۳ آبان ۱۳۹۵
رئیس جمهوری در مراسم افتتاح مرکز کنترل ترافیک راه آهن تهران- جنوب (CTC) گفت: اصلاح و نوسازی مسیر راه آهن تهران- جنوب به بالا رفتن امنیت تردد کمک می کند.
 دکتر حسن روحانی اظهار کرد: با توجه به اینکه راه آهن باید در آینده بخش مهمی از حمل و نقل در کشور را به عهده بگیرد، اصلاح و نوسازی و دو خطه کردن مسیرهای راه آهن بسیار کار مناسبی است.
رئیس جمهوری ادامه داد: از شرکت راه آهن و وزارت راه و شهرسازی بابت آماده سازی و افتتاح این طرح بزرگ و برنامه بسیار خوب آن تشکر می کنم.
وی افزود: اینکه چنین طرحی به دست متخصصان ایران صورت می گیرد، بسیار باعث افتخار است.
روحانی بیان کرد: خوشبختانه مرکز کنترل ترافیک راه آهن جنوب (CTC) که بر همه قطارها و مسیر آهن تهران تا اهواز نظارت می کند، طرح بسیار خوبی است که علاوه بر اینکه زمان سفر تهران تا اهواز را کاهش می دهد، سلامت عبور و مرور در راه آهن را نیز افزایش می دهد.
رئیس جمهور بیان کرد: همچنین کارهای دیگری که در حوزه راه آهن مثل دو خطه کردن خط آهن اهواز - بندر امام خمینی انجام شده و دو خطه کردن مسیر راه آهن اهواز - اندیمشک که به زودی انجام می شود، کارهای بسیار خوبی هستند.
روحانی بیان کرد: این طرحها در نهایت باعث کاهش آلودگی و کاهش ترافیک در شهر اهواز می شود که کارهای پسندیده ای هستند چرا که بخشی از حمل و نقل خودرویی به راه آهن منتقل می شود.
وی عنوان کرد: اصلاح و نوسازی مسیر راه آهن جنوب یعنی اهواز تا تهران در نهایت باعث افزایش امنیت تردد می شود.
روحانی گفت: بخش عمده ای از حمل و نقل کشور در آینده باید از سوی راه آهن انجام شود.
طرح علائمی کردن محور راه آهن تهران - جنوب با اعتبار اولیه سه هزار میلیارد ریال و با هدف الکترونیکی کردن علائم ۶۷ ایستگاه محور تهران-جنوب حدفاصل تهران، بندرامام خمینی، خرمشهر روز یکشنبه با حضور رئیس جمهوری افتتاح شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: