کد خبر: ۶۶۱۲
تاریخ انتشار: ۰۳:۲۸ - ۱۹ آبان ۱۳۹۵
بر اساس برآوردهای رسانه های امریکا
رسانه های آمریکا با پایان رای گیری در برخی ایالت ها، به تدریج نتایج نظرسنجی های صورت گرفته در روز انتخابات را که حاکی از نتایج اولیه غیررسمی است، در دو ایالت کنتاکی و ایندیانا با برتری دونالد ترامپ کاندیدای جمهوری خواهان منتشر کرده اند.
موسسه تحقیقات ادیسون ریسرچ (Edison Research) از سال 2003 به نمایندگی از رسانه های CNN، FOX، NBC، ABC، Associated Press, CBS در هر انتخابات هزاران خبرنگار را در تمامی ایالات آمریکا به کار می گیرد که وظیفه آنها، پرسش از رای دهندگان پس از خروج از حوزه های رای گیری است.
با توجه به اینکه نزدیک به 40 میلیون آمریکایی با شرکت در رای گیری های پیش ازموعد به نامزد مورد نظر خود رای دادند، اطلاعات جمع آوری شده در روز انتخابات با آمار تخمین زده شده از آرای غیابی و پستی تجمیع شده است.
نتایج اولیه نظرسنجی رسانه های آمریکا که بامداد چهارشنبه ازسوی شبکه تلویزیونی سی ان ان در دو ایالت کنتاکی و ایندیانا اعلام شد به شرح زیر است: 

- آرای الکترال هیلاری کلینتون: 0
- آرای الکترال دونالد ترامپ : 19

- ایالت کنتاکی (8 رای الکترال)
آرای ترامپ : 79.1 درصد 
آرای کلینتون : 18.0 درصد

- ایالت ایندیانا (11 رای الکترال)
آرای ترامپ : 69.3 درصد
آرای کلینتون : 27.5 درصد
به گزارش ایرنا، ساز و کار انتخابات آمریکا بدین صورت است که 538 گزینشگر (Elector) که گروهی موسوم به مجمع گزینشگران یا الکترال کالج (Electoral College) را تشکیل می دهند، مطابق با قانون اساسی یک نقش واسطه را در انتخاب رئیس جمهوری ایفا می کنند.
در پایان انتخابات و پس از پایان شمارش آرا، گزینشگران هر ایالت با توجه به نامزد محبوب در آن ایالت، رای خود را به صندوق می اندازند و هر نامزدی که موفق به کسب 270 رای الکترال شود، رئیس جمهوری بعدی آمریکا خواهد بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: