کد خبر: ۶۶۰۹
تاریخ انتشار: ۰۳:۲۲ - ۱۹ آبان ۱۳۹۵
مدیربخش خاورمیانه و آفریقای شرکت توتال به توانمندی شرکت های ایرانی اشاره کرد و گفت: کارشناسان و مدیران شرکت توتال از عملکرد ایران در دوران عدم حضور این شرکت در پارس جنوبی کاملا غافلگیر شدند و عملکرد ایرانی ها به ویژه در فاز 12 بسیار ستودنی است.
«استفان میشل» مدیر بخش خاورمیانه و آفریقای توتال در آیین امضای توافقنامه طرح توسعه فاز 11 پارس جنوبی، به همکاری های گذشته این شرکت در پروژه های این میدان گازی اشاره کرد و گفت: هرچند که در سال های اخیر همکاری توتال با ایران به دلایلی قطع شده بود، اما توتال در همه این سال ها اشتیاق زیادی برای بازگشت به ایران داشت و اکنون تصمیم دارد با فراهم شدن بستری دوباره برای همکاری با ایران همکاری کند.
وی با اشاره به امضای تفاهمنامه از سوی مقام های ایران در پاریس برای پروژه فاز 11 گفت: میدان مشترک پارس جنوبی بزرگترین میدان گازی جهان است و ما علاقه مند به امضای قرارداد طرح توسعه این فاز هستیم.
میشل در ادامه ضمن قدردانی از اعتماد وزیر نفت به شرکت توتال گفت: این پروژه شانس بزرگی برای شرکت توتال برای مشارکت در تولید گاز ایران به شمار می رود.
وی با تأکید بر اینکه شرکت توتال با میدان گازی پارس جنوبی آشناست، گفت: توتال سال های بسیاری در پارس جنوبی فعالیت کرده و با ویژگی های مخزن، مشکلات آن و راهکارهای حفظ تولید در این میدان به طور کامل آشناست.
وی همچنین با ابراز خرسندی از همکاری با شرکت ملی نفت چین و پتروپارس در این پروژه گفت: شرکت چینی یکی از با تجربه ترین و شناخته شده ترین شرکت های فعال در صنعت نفت است و این همکاری برای ما باعث خرسندی است.
میشل ادامه داد: شرکت پتروپارس نیز یکی از شرکت های شناخته شده ایرانی است که با توجه به سابقه فعالیتش در پارس جنوبی می تواند همکار خوبی برای ما در پروژه فاز 11 باشد.
وی همچنین به هزینه کم تولید در ایران اشاره کرد و گفت: به طور یقین این مسأله برای ما بسیار ارزشمند است و از آن به خوبی بهره خواهیم برد.
به گزارش ایرنا، نخستین توافق‌نامه نفتی بین المللی (موافقتنامه اصولی) پس از اجرا شدن برجام با یک کنسرسیوم بین المللی به رهبری توتال فرانسه امضا شد.
توافق‌نامه اصولی توسعه فاز 11 پارس جنوبی صبح امروز (سه‌شنبه) میان شرکت ملی نفت ایران و کنسرسیومی متشکل از شرکت‌های توتال فرانسه، شرکت ملی نفت چین (سی.ان.پی سی) و پترو پارس ایران، با حضور بیژن زنگنه وزیر نفت، علی کاردر مدیرعامل شرکت ملی نفت، «استفان میشل» مدیر توتال در خاورمیانه و شمال آفریقا و «ژو ژان تینگ» مدیر شرکت ملی نفت چین در خاورمیانه امضا شد. قرارداد نهایی در اوایل سال 2017 امضا می شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: